Nervös...

L

Lilltufsan

Ska kolla mitt sto igen i nästa vecka :crazy: hon mår som en prinsessa men jag är ändå rädd att något ska ha hänt så att fostret är borta :cry: Visst, det är kanske onödigt att oroa sig.. men det är första fölet och jag vill så gärna att allt ska gå bra.

Phuuu... hatar att VÄNTA. Vet inte ens vilken dag det blir än...

En helt onödig tråd :crazy: men jag behövde skriva av mig lite nervositet...
 
Vilket dygn är hon på ? Jag kollade två av mina förra veckan de var då på dygn 39 resp 45. Hon som var på dygn 39 var dessvärre tom... :(
Jag ska kolla det tredje stoet någon av de närmsta dagarna så jag håller tummarna för att hon är dräktig.

Jag kan ju tillägga att det är andra försöket på alla tre då en av dem resorberade tidigare i sommar och två av dem inte blev dräktiga alls vid första försöket.
 
Min ska osså kollas i nästa vecka, dag 90 på söndag. Bara till o hålla tummarna nu.. :) Håller tummarna för dig o ditt sto osså... :)
 
Mitt sto ska ha sin 90 dygns koll i mitten av oktober, det är så nervöst att vänta :bump:
 
Åh, tack för svaren alla. Skönt att inte vara ensam nervös liksom... :smirk:

Hon är betäckt tidigt, i april, och kollad på 16e & 36e dygnet, då såg allt bra ut. :)

90-dgr koll hoppade jag över eftersom hingsten har avgift vid levande föl och stoet är för gammalt för fosterförsäkring. :crazy:

Hon går på bete fortfarande och nu dräktighetskollas alla stona i stallet där jag står uppstallad (står inackorderad i ett avelsstall) så då kollas hon också... så att jag får veta om hon fortfarande är dräktig :crazy: :crazy: :crazy: så jag vet om hon ska ha spruta för abortvisrus (dags nu i så fall) och hur jag ska göra foderstaten för hösten/vintern.

Hon är rund som en boll och jag tittar & tittar på magen men inte ser jag om det är hennes vanliga efter-betet-mage (lättfödd) eller en föl-mage. :crazy: :confused: :smirk:
 
Jag har kollat mitt tredje sto idag och hon var också dräktig. Två av tre får jag väl vara nöjd med... :)
 
jag ska kolla mina med, i mitten av oktober, har kollat på 18 dygnet och 30e, men inte sen, nu är den ena på 110e dygnet och den andra på 80e dygnet.
visst är det nervöst! man inbillar sig att de visar brunst.
som du sa, det är så mycket som kan hända på vägen.
 
jag kollade mina ston häromdagen + det sto som varit här på betäckning...
Och mina två var dräktiga men inte det utomstående stoet. Och faktum är att jag hellre sett något av de egna stona tomma än det som inte är ,mitt, men tyvärr kan man inte välja.. :crazy:
(och fyra av dem fem ston hingsten (min) betäckte när han var iväg på station tidigare i somras är konstaterat dräktiga)

Men visst känns det bra att det blir två fölungar nästa sommar, frågan är bara NÄR? för märrarna har varit allt annat än tydliga i sitt brunstbeteende, jag hade ingen anbing om vare sig NÄR eller OM de betäckts.... *fribetäckning*
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 962
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 609
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp