Nespresso Lattissima

Mineur

Trådstartare
Moderator
Min sökning i forumet gav mig endast ett inlägg där denna maskin nämndes lite i förbifarten, så nu ger jag den den tråd den förtjänar! Är den bra? Är den enkel? Blir det gott? Vilken sort pods rekommenderar ni? Några övriga tips och tricks?

Jag fyller år på onsdag och pojkvännen vill ge mig en (n)espressomaskin. Jag vill ha en som enkelt fixar en god cappuccino/latte/macchiato åt mig på morgonen, som är lätt att hålla efter och som inte kostar typ fem miljoner kronor. Blir det här rätt, tror ni?
 
Jag har en Lattisima plus, och jag tycker att det blir riktigt bra kaffe av den. (Inte lika bra som när vi maler våra bönor dock, men det finns det ju inget färdigmalet som kan slå ;) ). Av kapselmaskinerna tycker jag den här blir bäst, framförallt med mjölk där de flesta andra kör med mjölkpulver. Det är mjölkskummare på vår och den klarar allt- mjölk, soya, havremjölk etc. Jag som i perioder är laktosintolerant tycker det är toppen att den kan köra vilket som.

Min syster hade en Nespresso förut också men deras kaffe gillade jag inte alls. Tror det hade om lite olika smak mellan mig och min syster men framförallt för att jag uppfattade kaffet som att det inte var anpassat efter vattnet. När vi däremot fick en kopp serverad av en som tagit det i åtanke med vattnet och min egen smak så var det så gott kaffe! Därav att vi köpte en, för att få kaffe som är lätt att göra men ändå gott.
 
Jag har en Nespresso (inte med mjölkbehållare, men med separat mjölkskummare & -värmare).

Jättegott kaffe. Dock måste man hitta rätt kapslar för vattenkvalitén och den personliga smaken. Jag har ett par kapslar som jag inte skulle dricka ens mot betalning.
 
Tack alla för svar! Det blir kanske helt enkelt lättast om jag kikar in på Nespresso-butiken och ber om hjälp att hitta rätt kaffe, tänker jag. Verkar annars svårt att hitta en maskin med samma kvalitéer som inte kostar betänkligt mer...
 
Vi har en Nespresso Citiz med mjölkskummare på sidan. Vi har haft den i över tre år och älskar den fortfarande. Jag började snegla på nya maskiner eftersom den är så pass gammal men sen insåg jag att det är fem års garanti på den så den ska allt hänga med lite till :D Jag personligen tycker att kapslarna med intensitet runt 5-6 är godast.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 645
Senast: krambanan
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 177
J
Träning Hejsan, jag behöver lite tips och tricks om någon har för att komma loss med min häst som är i en riktig trotsålder just nu. :( Jag...
2
Svar
38
· Visningar
3 349
Senast: bumbi_608
·
Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp