Net1 - erfarenhet? Boxer?

bettysmatte

Trådstartare
Någon som har använt sig av Net1 mobilt bredband hyfsat nyligen, och vill säga hur ni tycker att det funkar? Letar efter internet till nya huset (har ej tillgång till fiber eller ADSL).... Tele2 och 3 verkar inte ha särskilt bra täckning där. Ska kolla Telia idag.

Någon som använt/använder Boxer (behöver ju TV med....)? Min erfarenhet är från nästan 15 år sedan, och då funkade det....mindre bra....
 
Någon som har använt sig av Net1 mobilt bredband hyfsat nyligen, och vill säga hur ni tycker att det funkar? Letar efter internet till nya huset (har ej tillgång till fiber eller ADSL).... Tele2 och 3 verkar inte ha särskilt bra täckning där. Ska kolla Telia idag.

Någon som använt/använder Boxer (behöver ju TV med....)? Min erfarenhet är från nästan 15 år sedan, och då funkade det....mindre bra....
@Alexandra_W - visst har du erfarenhet av Net1. Eller minns jag galet?
 
Jag har boxer, fungerar väldigt bra. Har flex 8, billigt och räcker för mig.
Kopplar upp mig mot mobilen för att surfa på paddan.
 
Vi har boxer, vet egentligen inte varför. Betalar för 16 kanaler (tror jag), har 6. I ett år hade vi 2 så det tar sig! Haft net1 mobilt bredband, enda leverantören som fungerat bra när vi flyttade hit. Smidigt och snabbt att fylla på, väldigt tillgänglig kundtjänst. Så, boxer får en :turd: och Net1 :up:
 
Vi har boxer, vet egentligen inte varför. Betalar för 16 kanaler (tror jag), har 6. I ett år hade vi 2 så det tar sig! Haft net1 mobilt bredband, enda leverantören som fungerat bra när vi flyttade hit. Smidigt och snabbt att fylla på, väldigt tillgänglig kundtjänst. Så, boxer får en :turd: och Net1 :up:
Hur mycket betalar du för Net1? Är det obegränsad mängd surf? Tycker att deras hemsida är lite torftig....
 
Någon som har använt sig av Net1 mobilt bredband hyfsat nyligen, och vill säga hur ni tycker att det funkar? Letar efter internet till nya huset (har ej tillgång till fiber eller ADSL).... Tele2 och 3 verkar inte ha särskilt bra täckning där. Ska kolla Telia idag.

Någon som använt/använder Boxer (behöver ju TV med....)? Min erfarenhet är från nästan 15 år sedan, och då funkade det....mindre bra....

Har Net1, fungerar tillfredsställande. Hade tidigare telia via jacket men hade jättemycket problem, sannolikt pga gamla halvrisiga ledningar som störde datatrafiken.

Ingen aning vad gäller TV för det har jag ingen.
 
Har Net1, fungerar tillfredsställande. Hade tidigare telia via jacket men hade jättemycket problem, sannolikt pga gamla halvrisiga ledningar som störde datatrafiken.

Ingen aning vad gäller TV för det har jag ingen.

Vad betalar du, och är det obegränsad surfmängd?
 
@Alexandra_W - visst har du erfarenhet av Net1. Eller minns jag galet?

Nej du minns rätt. Jag fick säga upp det på teknisk garanti tillslut.

Hastigheten var okej under prövoperioden och ett tag därefter. Sen dog den. Fick en förstärkningsantenn av dem, hjälpte lite. Men hade aldrig mer än 1,5 mbit/S - och det slog hemskt. Kunde funka ena minuten och nästa minut hade jag 0,1 mbit/S - dvs helt oanvändbart.

Mamma har net1 via jobbet. Ligger på mycket snabbare hastighet och stabilt. I samma fastighet. Och där är nog problemet. När det blir trångt prioriterar de ner privatkunder.

Jag kör numera Telia mobilt bredband. Ligger på 20+mbit/S stabilt som fan. Kan numera kolla på både youtube och Netflix. Och betalar mindre än till net1.

Kan INTE rek net1 om det inte är enda utvägen.
 
Nej du minns rätt. Jag fick säga upp det på teknisk garanti tillslut.

Hastigheten var okej under prövoperioden och ett tag därefter. Sen dog den. Fick en förstärkningsantenn av dem, hjälpte lite. Men hade aldrig mer än 1,5 mbit/S - och det slog hemskt. Kunde funka ena minuten och nästa minut hade jag 0,1 mbit/S - dvs helt oanvändbart.

Mamma har net1 via jobbet. Ligger på mycket snabbare hastighet och stabilt. I samma fastighet. Och där är nog problemet. När det blir trångt prioriterar de ner privatkunder.

Jag kör numera Telia mobilt bredband. Ligger på 20+mbit/S stabilt som fan. Kan numera kolla på både youtube och Netflix. Och betalar mindre än till net1.

Kan INTE rek net1 om det inte är enda utvägen.
Men finns obegränsad surf med telia?
 
Har haft Net1, det var det enda som funkade där inget annat funkade.
Har Boxer till tv:n och bara längtar tills abonnemanget går ut så vi kan säga upp skiten. Inget funkar som det ska och sitter nu och betalar för tjänster som vi inte kan nyttja. Har haft dem tidigare på annan ort och då har vi varit nöjda, men ju mer tekniken går framåt desto sämre har mottagning och service blivit sämre.
 
Ingen aning. Jag har ett med obegränsat men vet inte om det säljs längre. Du behöver inte obegränsat med net1 ändå - du kan inte göra av med så mycket när du inte kan göra så mycket online :devil:
När jag tittat på Telia mobilt bredband verkar 40 GB vara det mesta man kan få, och det känns rätt futtigt. Vet inte ens om Telia har bra täckning där. Ska testa idag, tänkte jag.
 
När jag tittat på Telia mobilt bredband verkar 40 GB vara det mesta man kan få, och det känns rätt futtigt. Vet inte ens om Telia har bra täckning där. Ska testa idag, tänkte jag.

De kanske ändrat. Jag har obegränsat. När jag hade net1 var just 40 det mesta de erbjöd.

Tillägg: Har inte obegränsat. Har 100 GB per månad. Aldrig varit i närheten av att förbruka det. Är oftast under hälften.
 
Hrm... Boxer verkar alltså fortfarande vara lite "hit or miss" om man ska döma av svaren..... Har de långa abonnemang numera?
 
Senast ändrad:
Men verkar nu som 40 är det mesta ja. Beror ju lite på vad man gör på datorn osv, jag har som sagt 100 och gör ytterst sällan av med ens 50. Men mitt abbonemang går inte köpa längre tydligen.

Skulle jag här behöva välja mellan 40 hos Telia eller fritt hos net1 skulle jag ta Telias ändå. Helt enkelt för det går ATG använda. Det gör inte net1:s.

Telia kan du om de inte tagit bort det prova i 30 dagar så du verkligen ser hur det fungerar. Ang mottagning så jag har rätt dålig mobil mottagning här. Men går strålande med routern.
 
Jag har boxer, fungerar mycket bra trots att antennen sitter inomhus (på vinden). Har fått sätta till ett filter (eller något, har inte så bra koll på det) för att kunna se alla kanaler, samt köpt ny antenn. Tvn spelar också roll, den nyaste tvn jag har går inte alla kanaler in, men går jag via boxen så får jag in alla kanaler. Mottagaren är nog för dålig i den tvn. Har två tv-apparater till, saknar nog kanaler i dem också.
 
Någon som har använt sig av Net1 mobilt bredband hyfsat nyligen, och vill säga hur ni tycker att det funkar? Letar efter internet till nya huset (har ej tillgång till fiber eller ADSL).... Tele2 och 3 verkar inte ha särskilt bra täckning där. Ska kolla Telia idag.

Någon som använt/använder Boxer (behöver ju TV med....)? Min erfarenhet är från nästan 15 år sedan, och då funkade det....mindre bra....

Använder Net1 och Boxer (enda alternativen) och det fungerar bra. Mobilt bredband är inte som fiber, men sedan de gick över till 4G har det varit stabilt och snabbt. Abonnemangsmodellen med fri data för en begränsad peng med en bokad plats på masten är också mycket bra, för oss som använder det mobila bredbandet icke-mobilt.

Men det gäller att det finns en mast inom rimligt avstånd. Vår mast står ungefär 15km bort.
 
Ingen aning. Jag har ett med obegränsat men vet inte om det säljs längre. Du behöver inte obegränsat med net1 ändå - du kan inte göra av med så mycket när du inte kan göra så mycket online :devil:

Vad menar du?

Nu sedan de gick över till 4G så är hastigheterna 6-8 MBit ned och kanske 4-6 MBit upp, vilket gör att man kan titta på TV i HD-kvalitet om man vill, på två platser i huset samtidigt. Men största vinsten sedan de gick över till 4G-LTE (tidigare körde de 3G) är att det blivit mycket stabilare. Förr kunde man ha bra hastighet en stund och sedan kort avbrott, och det kan vara mycket irriterande för många saker man vill göra på nätet.

Jag kan garantera att det går alldeles utmärkt att göra av med mer än 100GB / månad med Net1, för det gör vi vissa månader. Men eftersom abonnemanget är "obegränsat" (gränsen verkar gå vid 900GB) så är det inget problem.

Rekommenderar en yttre riktantenn som riktas mot din bokade mast, så får man en bra hastighet.
 
Vad menar du?

Nu sedan de gick över till 4G så är hastigheterna 6-8 MBit ned och kanske 4-6 MBit upp, vilket gör att man kan titta på TV i HD-kvalitet om man vill, på två platser i huset samtidigt. Men största vinsten sedan de gick över till 4G-LTE (tidigare körde de 3G) är att det blivit mycket stabilare. Förr kunde man ha bra hastighet en stund och sedan kort avbrott, och det kan vara mycket irriterande för många saker man vill göra på nätet.

Jag kan garantera att det går alldeles utmärkt att göra av med mer än 100GB / månad med Net1, för det gör vi vissa månader. Men eftersom abonnemanget är "obegränsat" (gränsen verkar gå vid 900GB) så är det inget problem.

Rekommenderar en yttre riktantenn som riktas mot din bokade mast, så får man en bra hastighet.

Vad "man" kan är en sak. Vad man kunde här är en helt annan sak. Det kom aldrig över 1.5 mbit/s med privata abb. Oavsett. Företagsabb ligger på 5 mbit/s som Max oavsett. Nedhastigheterna MYCKET lägre, kring 0.5 som bäst på privat och Max 1 för företagsannonser. Även sen de gick över till 4G.

Att kolla på YT betydde och betyder att ta en kopp kaffe och klippa gräsmattan i väntan på att det buffrar klart. Netflix/annan streaming är inte möjligt.

Ovan är MED yttre antenn. Utan antenn kunde man lika gärna skicka ett brev. Med postnord.

Ligger knappt 3 mil fågelvägen från närmsta mast. Ska enligt net1:s data ha utmärkt mottagning etc. Det är det inte vilket även Net1 själva konstaterat. Efter att alla försök misslyckats så fick jag säga upp abb på dagen utan uppsägningstid med hänvisning till teknisk garanti. De kan helt enkelt inte leverera det de lovat.

Så vad man ska ha och vad man har är inte alltid samma sak. Och vad som fungerar för en fungerar tyvärr inte för alla. Så - här är net1 ett mycket dåligt alternativ tyvärr. Men numera finns alternativ (det fanna det inte förr)
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
962
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 393
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 388
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 608
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp