Neurologisk påverkan av bravecto spot on.

TinyWiny

Trådstartare
Någon mer som har råkat ut för det? Jag tog mot bättre vetande på bravecto spot on på min hund igår morse. Framåt kvällen började han tappa bakdelen till och från, grävde frenetiskt till och från och var allmänt slö och påverkad. Duschade och schamponerade tre gånger och efter det försvann iallafall tappandet av bakdelen. Han började däremot skaka som av frossa och grävde till och från. Så fruktansvärt obehagligt. Idag är han lite slö men i övrigt som vanligt tack och lov. (Skickade film till min veterinär igår på hur han betedde sig så ingen tvekan om att det var neurologisk påverkan.)

Någon som vet hur man anmäler sådana biverkningar som inte står med i fass?
 
Någon mer som har råkat ut för det? Jag tog mot bättre vetande på bravecto spot on på min hund igår morse. Framåt kvällen började han tappa bakdelen till och från, grävde frenetiskt till och från och var allmänt slö och påverkad. Duschade och schamponerade tre gånger och efter det försvann iallafall tappandet av bakdelen. Han började däremot skaka som av frossa och grävde till och från. Så fruktansvärt obehagligt. Idag är han lite slö men i övrigt som vanligt tack och lov. (Skickade film till min veterinär igår på hur han betedde sig så ingen tvekan om att det var neurologisk påverkan.)

Någon som vet hur man anmäler sådana biverkningar som inte står med i fass?
Alla biverkningar anmäls till Läkemedelsverket.
 

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jag köpte fästinghalsbandet Scalibor vet. 0,76 g till min japanska dvärgspets. Den verksamma substansen är deltametrin som tillhör den...
2
Svar
31
· Visningar
15 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Strejk
  • Heltidsresan forts

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp