Never ending förkylning

BernT

Trådstartare
Börjar bli desperat!!!! Har varit förkyld sen 19 augusti. Sen övergick det sista veckan i augusti till influensa, följt av förkylning igen. När jag blir förkyld sätter det sig i bihålorna osv och jag blir så jäkla dålig. Idag är bihålorna så svullna att jag inte ens kan ta på min panna utan att typ gråta.

Sist jag var förkyld varade det i 6 veckor, sen fick jag antibiotika av läkaren (minns inte riktigt hans motivering men han tyckte att jag skulle ha det) och då äntligen blev jag frisk. Har varit på vårdcentralen nu med och fått kortison-nässpray men det hjälper inte tyvärr.

Jag har varit hemma från jobb nästan hela den här tiden pga så jäkla dålig. Första två veckorna sov jag mer eller mindre hela dagarna för att ja vila är ju bra. Men vad kan jag göra mer? Kan inte ha det såhär!! Känner dessutom nu att jag blivit sämre igen, trött, ont i kroppen och huvudet och så sjukt svullna bihålor + ont i halsen och hostar. Det är inte roligt längre!!! 😫😫😫😫😫

Jag brukar inte vara sjuk särskilt ofta, men blir jag förkyld hänger det gärna i många veckor. Mår jättebra i övrigt, ingen stress eller så. Känner mig liiite frustrerad över situationen.

Nu börjar jag iofs känna mig lite stressad för jag börjar nytt jobb nästa onsdag och då måste jag vara frisk 😬

Jag vet att antibiotika inte hjälper mot virus, är inte det jag är ute efter heller. Utan typ huskurer, voodoo, vad som helst!
 
Zinktillskott, nässkölj, coldzyme, te med honung, vitlökskapslar. Gjorde att min förkylning försvann fortare än vanligt.
 
Börjar bli desperat!!!! Har varit förkyld sen 19 augusti. Sen övergick det sista veckan i augusti till influensa, följt av förkylning igen. När jag blir förkyld sätter det sig i bihålorna osv och jag blir så jäkla dålig. Idag är bihålorna så svullna att jag inte ens kan ta på min panna utan att typ gråta.

Sist jag var förkyld varade det i 6 veckor, sen fick jag antibiotika av läkaren (minns inte riktigt hans motivering men han tyckte att jag skulle ha det) och då äntligen blev jag frisk. Har varit på vårdcentralen nu med och fått kortison-nässpray men det hjälper inte tyvärr.

Jag har varit hemma från jobb nästan hela den här tiden pga så jäkla dålig. Första två veckorna sov jag mer eller mindre hela dagarna för att ja vila är ju bra. Men vad kan jag göra mer? Kan inte ha det såhär!! Känner dessutom nu att jag blivit sämre igen, trött, ont i kroppen och huvudet och så sjukt svullna bihålor + ont i halsen och hostar. Det är inte roligt längre!!! 😫😫😫😫😫

Jag brukar inte vara sjuk särskilt ofta, men blir jag förkyld hänger det gärna i många veckor. Mår jättebra i övrigt, ingen stress eller så. Känner mig liiite frustrerad över situationen.

Nu börjar jag iofs känna mig lite stressad för jag börjar nytt jobb nästa onsdag och då måste jag vara frisk 😬

Jag vet att antibiotika inte hjälper mot virus, är inte det jag är ute efter heller. Utan typ huskurer, voodoo, vad som helst!
För (eller mot?!) bihålorna brukar Sinova eller Sinoforte, hjälpa mig jättemycket. Finns receptfritt på Apoteket.
 
Det är inte virus då? Min mor var förkyld i 3 månader innan hon kunde börja återhämta sig.

Kanske inte det roligaste att höra.

krya på dig!
 
Det är inte virus då? Min mor var förkyld i 3 månader innan hon kunde börja återhämta sig.

Kanske inte det roligaste att höra.

krya på dig!

Vet inte, hade förhöjd sänka så de tippade på virus. Fick kortisonnässpray men mer än så gjordes inte. Går säkert inte heller att göra mer. Men det är sjukt frustrerande, är van vid en väldigt aktiv livsstil och just nu är det mest vila, äta, se ngn serie, leka med barnet.
 
Vet inte, hade förhöjd sänka så de tippade på virus. Fick kortisonnässpray men mer än så gjordes inte. Går säkert inte heller att göra mer. Men det är sjukt frustrerande, är van vid en väldigt aktiv livsstil och just nu är det mest vila, äta, se ngn serie, leka med barnet.

Väldigt viktigt att fortsätta vila när du känner dig bättre. Vet att man gärna kör på som vanligt för nu mår man ju lite bättre men då är man som svagast och åker på skit igen.
 
Väldigt viktigt att fortsätta vila när du känner dig bättre. Vet att man gärna kör på som vanligt för nu mår man ju lite bättre men då är man som svagast och åker på skit igen.

Mm, så himla segt. Speciellt eftersom jag har så ont i huvudet av trycket i pannan, känner mig seg av det och det känns sådär inför nytt jobb där jag ska prestera på topp och lära massa nytt, när allt jag kan tänka på är hur synd det är om mig 😂🙈
 
Kan man skölja bihålorna i pannan själv? Liksom når man dit? Aldrig testat innan. Ska köpa coldzyme idag!
Jag vet inte, men jag vet att många gör nässköljning när dom börjar känna av bihålorna. Jag hade inte såna besvär utan det satt bara i näsan. Men det kändes väldigt bra att skölja då.
 
Rinexin måste dock skrivas ut av läkare tror jag :)

Ahh ska gå till vårdcentralen imorgon tänkte jag för då har det gått en vecka sen jag var där. Jag skulle komma tillbaka om det inte blivit bättre efter en vecka. Får testa allt annat sålänge 😁
 
Min pappa hatade att vara snorig, så en gång när han var förkyld så ledsnade han på snoret och testade att hälla rakvatten i nästan. Det funkade; snoret försvann, men han gjorde aldrig mera om det... :wtf:;) :D
Haha låter.. oskönt! Ska testa spola (dock inte med rakvatten ;) ) ikväll och se hur det känns. Har petat i mig några Ipren under dagen så känner mig iaf levande. Alltid ngt.
 
Jag brukar sluta att äta mjölkprodukter helt när jag är förkyld. Det brukar minska skemproduktionen en del. Löser kanske inte orsaken men tar bort en del slem i a f..
 
Jag brukar sluta att äta mjölkprodukter helt när jag är förkyld. Det brukar minska skemproduktionen en del. Löser kanske inte orsaken men tar bort en del slem i a f..

Äter typ aldrig mjölkprodukter faktiskt. Fick fundera först om jag gör det men nä. Ja glass ibland då men det var ett bra tag sen.
 
Vill bara säga att jag fick fruktansvärd ångest av Rinexin (det är en biverkning) men så behöver du förstås inte få, min mamma tex tycker de är jättebra :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 919
Senast: tornblomma
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 551
Senast: tanten
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp