Never ending förkylning

För två år sedan fick jag förkylningen från helvetet. Själva förkylningen var väl som de brukar, men tydligen ville inte geggan från bihålorna dränera så jag fick tillbaka problemen innan de var helt avslutade. Det låg helt enkelt och grodde i bihålorna. Efter 8-9 veckor var jag helt desperat och googlade på bihålor. Fick då fram länkar till dräneringsmassage och även om jag tyckte det var väl flummigt gav jag det några minuter av mitt liv - skadar inte att prova och desperat var jag.

Det funkade. Efter c a 30 sekunder forsade det ur bihålorna. Det var inte vackert och luktade inte gott, men ett par dagar senare var jag faktiskt varaktigt frisk.

Kan vara värt att prova.
 
För två år sedan fick jag förkylningen från helvetet. Själva förkylningen var väl som de brukar, men tydligen ville inte geggan från bihålorna dränera så jag fick tillbaka problemen innan de var helt avslutade. Det låg helt enkelt och grodde i bihålorna. Efter 8-9 veckor var jag helt desperat och googlade på bihålor. Fick då fram länkar till dräneringsmassage och även om jag tyckte det var väl flummigt gav jag det några minuter av mitt liv - skadar inte att prova och desperat var jag.

Det funkade. Efter c a 30 sekunder forsade det ur bihålorna. Det var inte vackert och luktade inte gott, men ett par dagar senare var jag faktiskt varaktigt frisk.

Kan vara värt att prova.
Häftigt!
 
För två år sedan fick jag förkylningen från helvetet. Själva förkylningen var väl som de brukar, men tydligen ville inte geggan från bihålorna dränera så jag fick tillbaka problemen innan de var helt avslutade. Det låg helt enkelt och grodde i bihålorna. Efter 8-9 veckor var jag helt desperat och googlade på bihålor. Fick då fram länkar till dräneringsmassage och även om jag tyckte det var väl flummigt gav jag det några minuter av mitt liv - skadar inte att prova och desperat var jag.

Det funkade. Efter c a 30 sekunder forsade det ur bihålorna. Det var inte vackert och luktade inte gott, men ett par dagar senare var jag faktiskt varaktigt frisk.

Kan vara värt att prova.

Fortfarande sjuk och fruktansvärt desperat så kan tänka mig testa vad som helst!! Hur gör man? Ska googla, men ska nog äta lunch först för tänker att jag kommer bli äcklad av det om det funkar :p
Är bara bihålorna i pannan som gör fruktansvärt ont, ingen annanstans. Hostar mkt och har fått cocilana(?) utskrivet men inte hämtat, jag vill inte ta det men börjar tröttna på hostan med.
 
Har bara 21 i sänka idag och vårdcentralen var mest ”vila och vänta en vecka till” så de verkar iaf inte oroade. Himla segt är det iaf.
Hoppas du blir bättre snart, rekommenderar också spolning med koksalt samt näsinhalator med mint o/e eukalyptus, receptfri på apotek o en del mataffärer.
 
Hoppas du blir bättre snart, rekommenderar också spolning med koksalt samt näsinhalator med mint o/e eukalyptus, receptfri på apotek o en del mataffärer.

Hoppas jag med, testade massage för en stund sedan. Bortsett från skärande smärta i min panna och ögonbryn hände ingenting 😅 inget flöde ut. Så nu ska jag skölja näsan och hoppas att det hjälper.
 
Hoppas jag med, testade massage för en stund sedan. Bortsett från skärande smärta i min panna och ögonbryn hände ingenting 😅 inget flöde ut. Så nu ska jag skölja näsan och hoppas att det hjälper.
Har du en kanna för ändamålet eller en stor spruta? Tekniken är viktig, ställ dig över diskbänk eller badkar (liknande) luta huvudet över så mycket du kan, dvs huvudet skall vara närmast upp o ner o sen spruta med fart.

Lycka till.
 
Rekommenderar denna :up:
36429
 
Inget hjälper ju :( varken massage eller skölja eller spraya. Vet inte vad jag ska göra. Är helt slut i kroppen och har så ont i huvudet och pannan/ögonen. Närakuten (jouröppen vc så inte riktiga akuten) öppnar 17, överväger att åka dit men det är rätt sannolikt att de inte gör något väl? Behöver väga av om jag orkar åka dit om de ändå inte kommer kunna göra något eftersom att jag är så slut/trött i kroppen.
 
Inget hjälper ju :( varken massage eller skölja eller spraya. Vet inte vad jag ska göra. Är helt slut i kroppen och har så ont i huvudet och pannan/ögonen. Närakuten (jouröppen vc så inte riktiga akuten) öppnar 17, överväger att åka dit men det är rätt sannolikt att de inte gör något väl? Behöver väga av om jag orkar åka dit om de ändå inte kommer kunna göra något eftersom att jag är så slut/trött i kroppen.
Världens tråkigaste svar, men ibland måste man bara stå ut med att vänta ut sjukdomen, att låta immunförsvaret göra sitt. Det är jobbigt och urtrist att vara förkyld, men inget man dör av. (om man är frisk i övrigt iaf)
 
Världens tråkigaste svar, men ibland måste man bara stå ut med att vänta ut sjukdomen, att låta immunförsvaret göra sitt. Det är jobbigt och urtrist att vara förkyld, men inget man dör av. (om man är frisk i övrigt iaf)

Men en förkylning ”ska” väl inte ta flera veckor? Känner lite lätt panik över nytt jobb nästa vecka när jag inte ens kan sitta upp mer än typ 30 min :/ kommer göra så himla bra intryck... har dessutom blivit headhuntad så känns ännu värre :p
 
D3-vitamin kan hjälpa immunförsvaret. Ca 60 mcg/2500IE per dag eller det dubbla i nån vecka och sen minska ner. (Risk för överdosering).
Jag har inte varit förkyld sen jag började ta D3 och då tar jag inte ens varje dag.
 
D3-vitamin kan hjälpa immunförsvaret. Ca 60 mcg/2500IE per dag eller det dubbla i nån vecka och sen minska ner. (Risk för överdosering).
Jag har inte varit förkyld sen jag började ta D3 och då tar jag inte ens varje dag.
Vilken äter du? Förut har jag ätit vanlig D-vitamin men har nog inte gjort det på typ ett halvår, glömt av det 🙈
 
Vilken äter du? Förut har jag ätit vanlig D-vitamin men har nog inte gjort det på typ ett halvår, glömt av det 🙈
Förut en som hette Pure eller något liknande, tror den heter Puori nu, grön plastburk. Nu har jag Helhetshälsa vegan D3, 75 mcg/3000IE.
Tror Puori är bättre eftersom den innehåller fett, D3 är fettlöslig.
 
Provat Sinoclair?

Nu har jag bara provat en gång, igår kväll (bihåleinflammation)
Det kändes som att det fräste och det var allmänt otäckt men bihålorna kändes bättre efteråt och idag är det mycket bättre, värken i ansiktet har släppt.
 
Provat Sinoclair?

Nu har jag bara provat en gång, igår kväll (bihåleinflammation)
Det kändes som att det fräste och det var allmänt otäckt men bihålorna kändes bättre efteråt och idag är det mycket bättre, värken i ansiktet har släppt.
Låter intressant, vad innehåller den? Finns inte i FASS.
 
Men en förkylning ”ska” väl inte ta flera veckor? Känner lite lätt panik över nytt jobb nästa vecka när jag inte ens kan sitta upp mer än typ 30 min :/ kommer göra så himla bra intryck... har dessutom blivit headhuntad så känns ännu värre :p
ska och ska, det tar tid ibland...
 
Provat Sinoclair?

Nu har jag bara provat en gång, igår kväll (bihåleinflammation)
Det kändes som att det fräste och det var allmänt otäckt men bihålorna kändes bättre efteråt och idag är det mycket bättre, värken i ansiktet har släppt.

Låter fantastiskt! Ska se om apoteket här har imorgon bitti. Överväger snorta hockeypulver snart pga desperat och tänker att det kan väl fräta lite gött 😂 (skoja bara).
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 922
Senast: tornblomma
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 554
Senast: tanten
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp