New england dressyrsadel

Ja har inte , :( men vart har du hittat den där sadeln någonstans , Pris ?
 
Jag hittade den här
Det är Jacson som har "gjort" den, hittar dock den ej på dreas hemsida men finns i deras katalog

Visst ser den skön ut :love:
 
Tack :D ,
Aaa det gör den verkligen , blir nyfiken på sadeln juh ! :d
 
Jo, jag har suttit i en och tyckte att den var kanon skön att sitta i. Han hade sålt väldigt många till islandshästägare.
M vH Mannis
 
Tror den kostar 6900:- lr nåt i den stilen på Eriks Hästshop btw.
 
Japp.
Det är dom det står mellan :crazy:

Det finns säkert flera sköna sadlar, men jag vill att dom skall ha djupt säte och stora/höga knästöd :D

Har du några tipps på sådanna sadlar? :D
 
Nej, jag har ju inte det. Och jag måste väl oxå köpa ny dressyrsadel, då pålle håller på att växa ur Griffinsadeln jag köpte i somras :( *suck*

Du har inga förslag? Fast det lutar nog åt en X-vid Griffin iaf.
 
Jag har funderat på att köpa en griffin, men syntetsadlar har ett välldigt lågt andrahands värde :(

Så det lutar åt en dressyrsadel i läder.

Antingen Olympic Jessica eller New England.

Men jag vill ju provrida/provsitta i New England innan jag köper den :crazy:

Den ser skön ut men tänk om den inte är det :mad:

Jag bilr helt borta i denna djungel*suck*

Och inte har jag någon sadel utprovare i närheten heller :cry:
 
Jo...dom har ju d....fast å andra sidan är väl inte andrahansvärdet det första man tänker på när man köper sadel :smirk:

Zaldi Classic då? Kostar visserligen 9500:- (Lillhästen i Stav), men ack så skön att sitta i. Fast huvudsaken är ju att den passar hästen.

Griffin har jag bara gott att säga om, det är ju inte sadelns fel att hästen min musklat upp sig, så jag köper nog en sådan till.

Annars finns ju begagnade sadlar, om du inte kan betala så mkt, kanske en Stübben, Albion, M&N eller en Passier...

Vad tyckte du om Sigman då? Hade för mig att du inte gillade den...
Maxam finns ju även i dressyrmodell, kanske något att kolla på?
 
Det finns ju Klimke-Miller sadlen hon Börjes i Tingsryd. Den är mycket skön att sitta i och jag har hört att den ska även vara bra att rida i. Ligger på runt 8000 kr har jag för mig.
M vH M
 
Det finns ju Klimke-Miller sadlen hos Börjes i Tingsryd. Den är mycket skön att sitta i och jag har hört att den ska även vara bra att rida i. Ligger på runt 8000 kr har jag för mig.
M vH M
 
har provsuttit den sadel..=) mkt skön kan jag säga, dock var det en hoppsadel jag skulle ha så jag har inte ridit i den. annars kan jag ju bara säga att jag älskar min welington elit dressyrsadel.... :love:
 
Sigmas dressyrsadel satt jag inget vidare i alls :(
Konstig form osv.

Maxams dressyrsadel gillar jag inte, den har inget vidare djupt säte eller knästöd :crazy:
 
Nja gillar inte börjes någe vidare :crazy:

Jag vill ha provat sadeln i förväg innan jag köper den.

Men New England ser ju guda skön ut lika så Olympic Jessican :love:
 
Hur var knästöden?
Var dom mjuka eller stenhårda?
Var den djup i sittsen?
Var provsatt du den?
 
Hur var knästöden på den?
Var dom mjuka eller var dom hårda?

Har den djup sits?
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
423
Senast: ako
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag såg att Hööks har en tömkörningsgjord av märket Fairfield som påminner om Tärnsjös tömkörningsgjord. Är det någon som har den eller...
Svar
10
· Visningar
1 289
Utrustning Fördelar eller nackdelar med korta stroppar på dressyrsadel. Vad tycker ni? /Lizzie
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp