New England Dressyrsadel

S

__Stilett__

har använt sökfunktion. fick upp en del trådar men igentligen inte så mkt om sadeln.

Undrar hur dessa är i storlekarna? både i bomvidder (äv. grader) samt även i säterna storleksmässigt.

Det står att det är V-system i dom, förhindrar att glida fram. Funkar det okey?

Jag ska köpa nya sadel igen. Kommer givetsvis hitta en sådan sadel och prova innan köp, men vill ha tips, råd och erfarenheter om denna att ha i bakhuvudet.

Även hur den är kvalitétsmässigt.

Den tillverkas av jacson och allt jag vet är den bild som oftast finns på salusidorna och den lilla info som står där.

Flesta vet att jag har en liten häst, av rundare modell, normal manke kan man säga. Kompakt kropp.
Dennsa sadel lät bra.
 
Vet inte mycket om sadlarna i sig. Har inte sett någon i verkligheten. Det ända jag vet är att enligt lillhästens hemsida är stl vid bara 88 grader. Om det är korrekt är de väldigt smala i bomvidden.

mvh :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 362
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 463
Senast: Equidaem
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 045
Senast: Leansman
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
4 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp