new foundland

B

bittan4

hej vi var till gran canaria den 18/4 07 och vi lämmnade vår älskade hund till en som skulle vara hundvakt när vi komm hemm efter 14 dagar så ringer min son och säjer att vi tänker hämta hunden då säjer han att han har varit försvunnen i 3 dagar så vi far och letat hela eftermiddagen och kvällen men han komm inte och han som hade hunden hade ringt till banverket och frågat om dom hade kört på någon hund det hade dom inte gort men på morgonen så tänkte jag ringa och kolla selv med banverket då fick jag till svar att den 28/4 hade tåg560 kört på en stor brun hund sedan börgade jag att ringa runt på alla som hade samma adress som min hundvakt hade och det jag fick höra var inte roligt han som var hundvakt hade själv en spets en hane och så hade han en liten hund som jag fick reda på att hon löpte och min hund var även en hane då kan ni ju förstå hur det blev jag fick reda på att folk som hadefått gå till baka med min hund men när dom komm dit så fans det inga folk där sedan var det en släkting till mej hans kompis tjej fick ochså gå till baka med han han har varit där i 2 dar förut och då gick det bra men då hade dom ingen löpande tik där och han hane hund satt fast för min hund går ingenstans om det inte är någon löptik som lurrar i väg med honnom det jag undrar om ni tycker är riktikt att man släpper i väg med 2 hanhundar och en tik som löper och låter dom ränna efter järnvägen hans hundar kommer alltid hemm sa ha men minälskling komm alldrig mer hemm han blev dödad av ett tåg på grund av att en 25 åring inte har mer förstönd än en 5 åring och löta en löptikdra i väg med dom min hund är ente van vid järnvägen nu har jag ingen som kommer och möter mej och är glad när jag kommer hemm hoc jag hade ingen försäkring på han för jag hade alldrig kunnat tro att han skulle bli på körd av ett tåg om han bara hade tänkt på att skilja dom från löptiken så hade han inte gått någon stans han skall inte skylla på att han ingenting visste för sånt märker en hanhund på en gång om någon löper och hade han varit uppmärksamm så hade han märktet för det måste han ha gort för jag frågade om han inte var rädd att hon skulle bli med valpar igen sdå sa han att dom hade redan suttit i hop då måste han ha vetat undrar vilket ansvar han har som hundvakt han måste ju se till att folk inte behöver gå till baka med hundarna jämtoch han måste veta att man inte för låta hundarna springa löss den har årstiden jag tycker att han är mej skyldig och ersätta mej för min hund så jag kan köpa en ny hund inte för att jag kan få min valle till baka men jag kan inte vara utan hund och nu för jag vänta minst 3 månader innan jag kan få någon ny för det fins inga bruna födda ännu först omkring den 20/5födds dom och så ska dom bli 3 månader förra året föddes det bara 200 valpar jag tycker att det är hans ansvar att det inte händer någonting med en hund man är hundvakt åt dom är man ju mer rädd om tänk om det skulle hända mej när jag var hundvakt jag skulle känna mej ersättningskuldig om det var mitt fel jag skulle alldrig tillåta att 2 hanhundar rännde löst efter järnvagen med en löptik som försöker att dra i väg med dom jag fick ochså veta att hans hanhund hade styckit ända till stan det är ca 3/5 mil och det verkade han inte bry sej om jag är både ledsen och förbanade på han för jag tycker att han har misskött sej fick ocså veta att han lämmnade alla 3 hundarna ennsamma på gården lösa en hel natt det hade ju kunnat hända redan då tacksam för svar snarast så jag för veta vad ni tycker eller om det är jag som har fel hälsningar bittan4
 
Sv: new foundland

När du fixat till allt du skrivit med punkt och stor bokstav. Då lovar jag att jag ska läsa ;) :)
Nu blir det bara rörigt och jag orkar inte ens försöka..
 
Sv: new foundland

:o :banana:
hej vi var till gran canaria den 18/4 07 och vi lämmnade vår älskade hund till en som skulle vara hundvakt när vi komm hemm efter 14 dagar så ringer min son och säjer att vi tänker hämta hunden då säjer han att han har varit försvunnen i 3 dagar så vi far och letat hela eftermiddagen och kvällen men han komm inte och han som hade hunden hade ringt till banverket och frågat om dom hade kört på någon hund det hade dom inte gort men på morgonen så tänkte jag ringa och kolla selv med banverket då fick jag till svar att den 28/4 hade tåg560 kört på en stor brun hund sedan börgade jag att ringa runt på alla som hade samma adress som min hundvakt hade och det jag fick höra var inte roligt han som var hundvakt hade själv en spets en hane och så hade han en liten hund som jag fick reda på att hon löpte och min hund var även en hane då kan ni ju förstå hur det blev jag fick reda på att folk som hadefått gå till baka med min hund men när dom komm dit så fans det inga folk där sedan var det en släkting till mej hans kompis tjej fick ochså gå till baka med han han har varit där i 2 dar förut och då gick det bra men då hade dom ingen löpande tik där och han hane hund satt fast för min hund går ingenstans om det inte är någon löptik som lurrar i väg med honnom det jag undrar om ni tycker är riktikt att man släpper i väg med 2 hanhundar och en tik som löper och låter dom ränna efter järnvägen hans hundar kommer alltid hemm sa ha men minälskling komm alldrig mer hemm han blev dödad av ett tåg på grund av att en 25 åring inte har mer förstönd än en 5 åring och löta en löptikdra i väg med dom min hund är ente van vid järnvägen nu har jag ingen som kommer och möter mej och är glad när jag kommer hemm hoc jag hade ingen försäkring på han för jag hade alldrig kunnat tro att han skulle bli på körd av ett tåg om han bara hade tänkt på att skilja dom från löptiken så hade han inte gått någon stans han skall inte skylla på att han ingenting visste för sånt märker en hanhund på en gång om någon löper och hade han varit uppmärksamm så hade han märktet för det måste han ha gort för jag frågade om han inte var rädd att hon skulle bli med valpar igen sdå sa han att dom hade redan suttit i hop då måste han ha vetat undrar vilket ansvar han har som hundvakt han måste ju se till att folk inte behöver gå till baka med hundarna jämtoch han måste veta att man inte för låta hundarna springa löss den har årstiden jag tycker att han är mej skyldig och ersätta mej för min hund så jag kan köpa en ny hund inte för att jag kan få min valle till baka men jag kan inte vara utan hund och nu för jag vänta minst 3 månader innan jag kan få någon ny för det fins inga bruna födda ännu först omkring den 20/5födds dom och så ska dom bli 3 månader förra året föddes det bara 200 valpar jag tycker att det är hans ansvar att det inte händer någonting med en hund man är hundvakt åt dom är man ju mer rädd om tänk om det skulle hända mej när jag var hundvakt jag skulle känna mej ersättningskuldig om det var mitt fel jag skulle alldrig tillåta att 2 hanhundar rännde löst efter järnvagen med en löptik som försöker att dra i väg med dom jag fick ochså veta att hans hanhund hade styckit ända till stan det är ca 3/5 mil och det verkade han inte bry sej om jag är både ledsen och förbanade på han för jag tycker att han har misskött sej fick ocså veta att han lämmnade alla 3 hundarna ennsamma på gården lösa en hel natt det hade ju kunnat hända redan då tacksam för svar snarast så jag för veta vad ni tycker eller om det är jag som har fel hälsningar bittan4
 
Sv: new foundland

När du fixat till allt du skrivit med punkt och stor bokstav. Då lovar jag att jag ska läsa ;) :)
Nu blir det bara rörigt och jag orkar inte ens försöka..

hej vet inte hur man för till det
 
Sv: new foundland

Hej!
Vi var till gran canaria den 18/4 07 och vi lämmnade vår älskade hund till en som skulle vara hundvakt.
När vi kom hem efter 14 dagar så ringer min son hundvakten och säjer att vi tänker hämta hunden!
Då säjer han att han har varit försvunnen i 3 dagar!
Så vi far och letat hela eftermiddagen och kvällen men han kom inte.

Han som hade hunden hade ringt till banverket och frågat om dom hade kört på någon hund, det hade dom inte gjort!
På morgonen så tänkte jag ringa och kolla selv med banverket, då fick jag till svar att den 28/4 hade tåg560 kört på en stor brun hund!

Sedan börgade jag att ringa runt på alla som hade samma adress som min hundvakt hade.
Det jag fick höra var inte roligt!
Han som var hundvakt, hade själv en spets, en hane och så hade han en liten hund, som jag fick reda på att hon löpte!
Min hund var även den en hane! Då kan ni ju förstå hur det blev!

Jag fick reda på att folk hade fått gå till baka med min hund men när dom kom dit så fanns det inga folk där!
Sedan var det en släkting till mej, hans kompis tjej fick ochså gå till baka med honom!

Han har varit där i 2 dar förut och då gick det bra men då hade dom ingen löpande tik där!
Hans hanhund satt fast, för min hund går ingenstans om det inte är någon löptik som lurar i väg med honom!

Det jag undrar är:
Om ni tycker är riktigt att man släpper i väg 2 hanhundar och en tik som löper och låter dom ränna efter järnvägen?
Hans hundar kommer alltid hem sa han.
Min älskling kom aldrig mer hem! Han blev dödad av ett tåg på grund av att en 25 åring inte har mer förstånd än en 5 åring!
Låta en löptik dra i väg med dom, min hund är inte van vid järnvägen!
Nu har jag ingen som kommer och möter mej och är glad när jag kommer hem!
Jag hade ingen försäkring på han för jag hade alldrig kunnat tro att han skulle bli påkörd av ett tåg!

Om han bara hade tänkt på att skilja dom från löptiken så hade han inte gått någonstans! Han skall inte skylla på att han ingenting visste, för sånt märker en hanhund på en gång om någon löper och hade han varit uppmärksam så hade han märkt det!
För det måste han ha gjort för jag frågade om han inte var rädd att hon skulle bli med valpar igen, då sa han att dom hade redan suttit i hop, då måste han ha vetat?!

Undrar vilket ansvar han har som hundvakt? Han måste ju se till att folk inte behöver gå tillbaka med hundarna jämt och han måste veta att man inte för låta hundarna springa lösa den här årstiden!
Jag tycker att han är mej skyldig och ersätta mej för min hund, så jag kan köpa en ny hund!

Inte för att jag kan få min valle tillbaka men jag kan inte vara utan hund! Och nu får jag vänta minst 3 månader innan jag kan få någon ny, för det finns inga bruna födda ännu!
Först omkring den 20/5födds dom och så ska dom bli 3 månader. Förra året föddes det bara 200 valpar!
Jag tycker att det är hans ansvar att det inte händer någonting med en hund man är hundvakt åt! Dom är man ju mer rädd om!

Tänk om det skulle hända mej när jag var hundvakt, jag skulle känna mej ersättningskyldig om det var mitt fel!
Jag skulle alldrig tillåta att 2 hanhundar rännde löst efter järnvagen med en löptik som försöker att dra i väg med dom!
Jag fick också veta att hans hanhund hade stuckit ända till stan det är ca 3/5 mil! Det verkade han inte bry sej om!
Jag är både ledsen och förbannad på han! För jag tycker att han har misskött sej!
Fick ocså veta att han lämmnade alla 3 hundarna ensamma på gården, lösa en hel natt!
Det hade ju kunnat hända redan då!
Tacksam för svar snarast!
Så jag för veta vad ni tycker eller om det är jag som har fel! Hälsningar bittan4
PUH!!!:crazy: ;) (orkade inte allt men, men:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: new foundland

PUH!!!:crazy: ;) (orkade inte allt men, men:)[/QUOTE]
Vad Tycker Du Jag Ska Göra Åt Han Jag Tänker Bara På Att Hämmnas När Jag Åkte Dit Tidigt I morrse och gick efter järnvaägen och såg att han låg i diket utan huvud så tänkte jag att jag skall ställa till ett helvete för honom jag har alldrig hatat någon så mycketjag anser att det är hans fel hade han bara stänkt in tiken som löpte så hade han inte gått från gården men han ska inte ha några hundar om han inte märker att tiken löper och om han inte skulle göra det så märks det på hanhundarna det kan en 10 åring märka kommer alldrig att förlåta han tog min bästa ven i från mej bittan4
 
Sv: new foundland

När du fixat till allt du skrivit med punkt och stor bokstav. Då lovar jag att jag ska läsa ;) :)
Nu blir det bara rörigt och jag orkar inte ens försöka..

kan du inte läsa ändra duger till det man för läsa sakta den här datorn slår fel ibland och ibland dubbelt
 
Sv: new foundland

När du fixat till allt du skrivit med punkt och stor bokstav. Då lovar jag att jag ska läsa ;) :)
Nu blir det bara rörigt och jag orkar inte ens försöka..

kan du inte läsa ändra duger till det man för läsa sakta den här datorn slår fel ibland och ibland dubbelt vem som helst kan läsa det då måste det vara du som inte läser någor bra tilloch med min 14 årige sån läser det hur lätt som helst
 
Sv: new foundland

Texten är otroligt svår att läsa eftersom man inte vet vilka ord som hör till vilka meningar. Du måste börja meningar med stor bokstav, och avsluta dem med punkt och avstava ibland.

Angående din hund är det väldigt tråkigt det som hänt. Hur är det med hundvaktens egen hemförsäkring, täcker den skador som han ställer till med? (Rent ekonomiskt alltså, hunden får du ju tyvärr inte tillbaka)
 
Sv: new foundland

Hej, vi var till gran canaria den 18/4 07 och vi lämnade vår älskade hund till en som skulle vara hundvakt.

När vi kom hem efter 14 dagar så ringer min son och säger att vi tänker hämta hunden.

Då säger han att han har varit försvunnen i 3 dagar, så vi for dit och har letat hela eftermiddagen och kvällen, men han kom inte och han som hade hunden hade ringt till banverket och frågat om dom hade kört på någon hund.. Det hade dom inte gjort, men på morgonen så tänkte jag ringa och kolla själv med banverket. Då fick jag till svar att den 28/4 hade tåg560 kört på en stor brun hund.

Sedan började jag att ringa runt på alla som hade samma adress som min hundvakt hade och det jag fick höra var inte roligt.

Han som var hundvakt hade själv en spets en hane och så hade han en liten hund, som jag fick reda på att hon löpte och min hund var även en hane..

Då kan ni ju förstå hur det blev jag fick reda på att folk som hade fått gå tillbaka med min hund men när dom kom dit så fanns det inga folk där.

Sedan var det en släkting till mig, hans kompis tjej fick också gå tillbaka med honom. Han har varit där i 2 dar förut och då gick det bra, men då hade dom ingen löpande tik där och hans hanhund satt fast, för min hund går ingenstans om det inte är någon löptik som lurar i väg med honom!

Det jag undrar om ni tycker är riktikgt att man släpper iväg 2 hanhundar och en tik som löper och låter dom ränna efter järnvägen?

Hans hundar kommer alltid hem, sa han men min älskling kom aldrig mer hem. Han blev dödad av ett tåg på grund av att en 25-åring inte har mer förstånd än en 5-åring och låta en löptikdra i väg med dom.

Min hund är inte van vid järnvägen och nu har jag ingen som kommer och möter mig och är glad när jag kommer hem.

Jag hade ingen försäkring på honom, för jag hade aldrig kunnat tro att han skulle bli påkörd av ett tåg.

Om han bara hade tänkt på att skilja dom från löptiken så hade han inte gått någonstans.
Han skall inte skylla på att han ingenting visste för sånt märker en hanhund på en gång om någon löper, och hade han varit uppmärksam så hade han märkt det.

Det måste han ha märkt, för jag frågade om han inte var rädd att hon skulle bli med valpar igen?

Då sa han att dom hade redan suttit ihop då måste han ha vetat?

Undrar vilket ansvar han har som hundvakt?
Han måste ju se till att folk inte behöver gå tillbaka med hundarna jämt och han måste veta att man inte får låta hundarna springa lös den har årstiden!

Jag tycker att han är mig skyldig att ersätta mig för min hund så jag kan köpa en ny hund..
Inte för att jag kan få min Valle tillbaka, men jag kan inte vara utan hund och nu får jag vänta minst 3 månader innan jag kan få någon ny, för det finns inga bruna födda ännu.

Först omkring den 20/5 födds dom och så ska dom bli 3 månader.
Förra året föddes det bara 200 valpar.

Jag tycker att det är hans ansvar att det inte händer någonting med en hund man är hundvakt åt. Dom är man ju mer rädd om tänk om det skulle hända mig när jag var hundvakt?
Jag skulle känna mig ersättningskyldig om det var mitt fel och jag skulle aldrig tillåta att 2 hanhundar rände löst efter järnvägen med en löptik som försöker att dra i väg med dom..

Jag fick också veta att hans hanhund hade stuckit ända till stan. Det är ca 3/5 mil och det verkade han inte bry sej om det.

Jag är både ledsen och förbannad på honom för jag tycker att han har misskött sej. Fick också veta att han lämnade alla 3 hundarna ensamma på gården lösa en hel natt! Det hade ju kunnat hända redan då..

Tacksam för svar snarast så jag för veta vad ni tycker eller om det är jag som har fel? Hälsningar bittan4

tio tio tio tio
 
Sv: new foundland

Texten är otroligt svår att läsa eftersom man inte vet vilka ord som hör till vilka meningar. Du måste börja meningar med stor bokstav, och avsluta dem med punkt och avstava ibland.

Angående din hund är det väldigt tråkigt det som hänt. Hur är det med hundvaktens egen hemförsäkring, täcker den skador som han ställer till med? (Rent ekonomiskt alltså, hunden får du ju tyvärr inte tillbaka)

Jag vet Att jag inte Får min Hund till Baka Men jag Ska hemmnas För att Han har Måstat Lidit Det kommer Jag alldrig Att glömma Och inte Heller förlåta Jag känner Bara ett Stort hat Och om jag Känner Han rätt Så har han Vell ingen Hemmförsäkring Det enda Han säg är Att han fick Så bra för Sina kalvar utav banverket Och han tror Att jag ska få ut så det Täcker en ny valp men Det är inte den saken Det gäller det Är att han har kunnat förhindrat Det om han har stänkt in löpartiken
 
Sv: new foundland

Du ska kontakta banverket.
Har ett tåg kört på hunden, så ersätter de den till dess fulla värde!
 
Sv: new foundland

Jag vet Att jag inte Får min Hund till Baka Men jag Ska hemmnas För att Han har Måstat Lidit Det kommer Jag alldrig Att glömma Och inte Heller förlåta Jag känner Bara ett Stort hat Och om jag Känner Han rätt Så har han Vell ingen Hemmförsäkring Det enda Han säg är Att han fick Så bra för Sina kalvar utav banverket Och han tror Att jag ska få ut så det Täcker en ny valp men Det är inte den saken Det gäller det Är att han har kunnat förhindrat Det om han har stänkt in löpartiken

stätt inte stor bokstav vid varje ord... Skriv meningar som börjar me stor bokstav o slutar med punkt o kolla över stavningen

Att hämnas tror jag att leder någonstans... Fråga honom o hemförsäkring eller om ni kan gör upp det ekonomiska på något sätt...

Och gör som Gnist skrev, ta kontakt med banverket
 
Sv: new foundland

att hämas leder ju ingenting till. Ta kontakt med banverket, precis som Gnist sa.
Det är jättehemskt att din hund dog. Men jag tror inte killen har det så lätt nu heller. en kompis till familjen var hundvakt åt min systers hund, hunden skulle jaga svanar vid isen och isen brast, och hunden drunknade. Jag älskade den hunden jättemycket och blev först ganska arg, och tyckte det var dumt att låta hunden gå på tunn is. Men det var ju en olyckshändelse, killen som var hundvakt åt min systers hund mådde jättedåligt över det sen också.
Killen förutsåg ju inte att din hund skulle dö. Det är väldigt hemskt, men tänk om det var tvärtom? Och hur hade du tänkt att hämnas? Väntat tills han skaffat barn och kastat ut ungen framför tåget?
Prata igenom allt med killen och ring banverket istället.

Och jag beklagar sorgen.
 
Sv: new foundland

hej jag har pratat ut med killen och förklarat att man inte kan låta hundarna ränna efter järnvägen för det är så falet ett tåg dyker upp från ingenstans och han ska inte tro att hans hundar klarar sej i längden förr eller senar åker dom ochså dit det har jag förklarat också att det inte går att ha en löpar tik i närheten av 2 hanar det måste vara någon som kan och förklara riktikt får han för han sa till mej att han kan ingenting om hundar och han har erbjudit sej att jälpa till att betala mellan skilnaden för hundvalpen menjag ska försöka att få ut så mycket som möjligt av banverket så inte ulf behöver betala så mycket så jag är väner med han igen jag är så att jag kan inte gå omkring och vara långsjurig det rinner av mej nästan på en gång ny tycker jag ochså synn om han för han är jätte snäll men han rår inte för att han inte vet något om hundar fast han har 2 st själv jag vet bra mycket mer om hundar för jag har haft kennel en gång i tiden
 
Sv: new foundland

För det första svider ögonen av ansträngningen av att läsa texten, allt du skriver sitter ihop, det är ju nästan omöjligt att läsa.

För det andra låter det som att du skulle ha kollat upp hur hundvan han var innan du lämnade hunden i två veckor.

Ledsen att du förlorade honom, hoppas du hittar en ny hund som du får behålla länge och må bra med.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 609
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Jösses jag har haft långa veckor med min älskling här hemma och gjort flera desperata trådar då jag inte upplevt jag fått adekvat hjälp...
Svar
3
· Visningar
839
Senast: Rebe92
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 363
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp