Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

S

semlis777

hej!
undrar om någon har någon bra sida om där man kan lära sig nh och om hästenskroppsspråk,då jag har blivit väldigt nyfiken på nh. är tacksam för svar. helst sidor m svensktext. mvh lina

C

CaliforniaSwed

Sv: Re: nh

special_A skrev:
ursäkta men NH och western hör inte ihop!

Ursäkta men...Jo det hör ihop med western, lika mycket som det har med drysser, hopp eller vad man hålla på med. Det är en teknik så att vilken rid stil man väljer går ihop på en lättare sätt. Även om man vill stanna på marken eller rollstol.

Ja det är många som tror att bara western folk har med NH att göra för det är mest western folk från usa som har kommit up med systemet (inte tekniken sen det har funnits i 100 år) sen har det spridas över världen.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5590 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag fick hem min nya häst för 5 dagar sen, första dan fick han stå i boxen brevid ny kompis och dagen efter släpptes dom ihop, vi...
Svar
7
· Visningar
793
Hästvård Hej! Jag har köpt ett avelssto med en utläkt gaffelbandsskada som kommer till mig i februari. Nu till min fråga, hur ska jag på bästa...
Svar
4
· Visningar
462
Hej! Jag har ett föl på 9 månader här och nu när jag luskat runt lite överallt (i efterhand...) kommer det fram att Pappan till henne...
Svar
14
· Visningar
1 183
Ridning Går det att få till? Om ja, hurdå? Islänningen kommer inte få lära sig samlad trav, han ska trava normalt och om långsamt så tölt. Men...
2
Svar
27
· Visningar
1 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi del CXXXI
  • Trasig kyl/frys
  • Höstföräldrar 2020 - del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat