Ni dressyrryttare...

Sv: Ni dressyrryttare...

Pessoa resp. pelham vid uteritt, samma som vid hoppning - starka hästar! 3-delat på båda vid dressyrridning.
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Gör ingen skillnad alls i bett ...

Hade en hopphäst jag red på Pessoa jämt å enbart då hade vanligt tränsbett på om jag tävlade dressyr...
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Jag rider, hittills iaf, på samma bett som jag rider dressyr med. Om det är tredelat eggbett eller hackamore varierar. Har hon sår i munnen så blir det hackamore och i annat fall blir det tredelat. Jag funderar däremot på att pröva pelham eller liknande då hon kan bli rätt stark. Än så länge skrittas hon bara (sätts igång), men efter det får jag se...
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Vi dressyrryttare... rider vi ut? :smirk:
 
Sv: Ni dressyrryttare...

jag vänder på det :p jag använder samma som jag har ute i skogen, tredelat med fasta ringar, rakt bett med fasta ringar, hackamor
 
Sv: Ni dressyrryttare...

vanligt tredelat med droppe/kula i mitten.
min häst tokvägrar gå med något annat så jag får finna mig i att lära mig rida honom överallt o hela tiden, jäkligt nyttigt om jag får säga det själv.
förra hästen red jag ut på hissbett, han drog inte men var grymt stark. varvade med hackamore och det funkade bättre men det gick sönder o jag kom aldrig iväg för o köpa något nytt.
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Samma som jag alltid rider med :bow: vanligt 2-delat tränsbett.
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Tvådelad bridong med eggringar eller tredelade bett (har ett Sprenger och ett Globus med eggringar som jag varierar mellan). Ska jag ta det lugnt rider jag på hack.
 
Sv: Ni dressyrryttare...

3delat tränsbett, det jag alltid använder vid all ridning.
 
Sv: Ni dressyrryttare...

pessoa.. men det är föt at hon blir lite stark..
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Rider ut på vanligt tredelat med runda ringar eller sidepull om jag bara ska skritta.
 
Sv: Ni dressyrryttare...

Gosh, i mitt stall så är det hoppryttarna ca 18 av 21 ^^
som stannar inne hela vintern medans jag rider på utebanan i 3 cm snö :rofl:
Sen är det ju tveksamt om hästen behöver träna nått, eller jo max 30 minuter 3 dar i veckan i ridhuset, det är så jobbigt att rida ut. Sen tycker dom att jag plågar min häst som rider ute mitt i vintern men sommarn går det bra att rida ut iaf för nästan alla i stallet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fler internationella dressyrryttare stängs nu av från tävlingar när utredningar ska göras om dem.
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 584
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu står det klart vilka svenska dressyrryttare som är uttagna att rida de internationella klasserna i Falsterbo. Här berättar Johanna...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp