Ni med aluminiumgolv

fejko

Trådstartare
... i era hästtransporter: Hur gamla är de? Hur kollar man att golvet fortfarande håller?
 
... i era hästtransporter: Hur gamla är de? Hur kollar man att golvet fortfarande håller?

Mitt släp är 18 år och där kollades golvet på senaste besiktningen. Det var i utmärkt skick och besiktningsmannen sa att så länge det inte tog nån metall skulle det hålla i evighet.
 
Mitt släp är 18 år och där kollades golvet på senaste besiktningen. Det var i utmärkt skick och besiktningsmannen sa att så länge det inte tog nån metall skulle det hålla i evighet.
Kör du broddat? Använder du golvmatta?
 
Ny transport sedan i höstas. Men den innan hade vi nästan 9 år och var inga fel på golvet när vi bytte in den. Vi la en tunn gummi matta över golvet då vi kör med brodd på vintern.
Har en häst som ramla av transporten pga av att hon inte hade brodd på sig när hon kom hem, aldrig mer hon är livrädd för att backa av rampen numera.
 
... i era hästtransporter: Hur gamla är de? Hur kollar man att golvet fortfarande håller?
Jag har, ett -15.
Jag har en limmad gummimatta och en häst som krabbar i golvet under färd så jag har lagt en gummimatta ovanpå som skydd. Jag bor i norrland så mina har broddar nov-april i alla fall och jag broddar inte ur när jag fraktar dom.
 
Jag har, ett -15.
Jag har en limmad gummimatta och en häst som krabbar i golvet under färd så jag har lagt en gummimatta ovanpå som skydd. Jag bor i norrland så mina har broddar nov-april i alla fall och jag broddar inte ur när jag fraktar dom.
Jag bor i mellersta Sverige och har också broddar från november till april eller åtminstone mars.
 
Finns det släp utan nån form av gummi eller vaddå? :confused: Menar ni en extra gummimatta?

Här körs det också alltid broddat under vintersäsongen. Haft boj och forzab, båda med helgjuten gummimassa. Har mkt spån bara och häst som står stilla så inget extra.
 
Finns det släp utan nån form av gummi eller vaddå? :confused: Menar ni en extra gummimatta?

Här körs det också alltid broddat under vintersäsongen. Haft boj och forzab, båda med helgjuten gummimassa. Har mkt spån bara och häst som står stilla så inget extra.
Jag hade när jag körde broddat och jag tror det är det dom andra menar oxå att man lägger en extra gummimatta uppepå den ordinarie för att spara på den om hästen skrapar. Numera kör jag barfota så har tagit ut dom extra mattorna men är glad att jag haft dom för det är rejäla repor i dom sedan jag körde min tidigare häst broddad.
 
Jag hade när jag körde broddat och jag tror det är det dom andra menar oxå att man lägger en extra gummimatta uppepå den ordinarie för att spara på den om hästen skrapar. Numera kör jag barfota så har tagit ut dom extra mattorna men är glad att jag haft dom för det är rejäla repor i dom sedan jag körde min tidigare häst broddad.
Då är jag med! 👍🏻
Gummit slits onödigt fort om hästarna skrapar med brodd så det är nog en bra investering 😃
 
Då är jag med! 👍🏻
Gummit slits onödigt fort om hästarna skrapar med brodd så det är nog en bra investering 😃
Den limmade mattan som ligger i från början är så tunn att den inte tål hästar med broddar. Jag gjorde misstaget att köra broddat utan extra matta och då trängde det in fukt så att trägolvet ruttnade.
 
Den limmade mattan som ligger i från början är så tunn att den inte tål hästar med broddar. Jag gjorde misstaget att köra broddat utan extra matta och då trängde det in fukt så att trägolvet ruttnade.
Ja hu då. Har aldrig haft trägolv, bara aluminium. I mitt forzab är det tjock massa och jag har en snäll häst så det går bra.
 

Liknande trådar

Utrustning Nån som har tips på släp med hög komfort, dvs stabil och tyst. Måste även ha aluminiumgolv och inte vara onödigt stor. Fronturlastning...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag håller på och kollar på hästtransport runt 30 000-40 000kr. Jag förstår att man inte kan sätta specifik antal år på olika material...
Svar
4
· Visningar
654
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 997
Senast: Smurfoff
·
Tjatter Nyss tappade jag en flaskkork på golvet men jag ids inte plocka upp den, som tur var står det en tom flaska precis bredvid flaskan med...
Svar
19
· Visningar
945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp