Ni med eget stall...

Jenny85

Trådstartare
Nu är det så att jag kanske har möjlighet att få hyra ett litet stall med två boxar billigt, med ett litet boningshus med ett rum, kök och toalett till. Satt och klurade lite och jag undrar lite vad det kostar för er som har ett eget litet stall, vill alltså gärna ha lite kostnader i runda siffror.

/jenny

Länge leve drömmen om en egen liten gård!
 
Sv: Ni med eget stall...

Min stora häst kostar ca 1000-1500 kr i månaden och shettisen ca 500 kr. Då är allt inräknat såsom mat, hovslagare, försäkring mm. Spån får jag gratis så det ingår inte i kostnaden. Under sommaren blir det kanske lite billigare då de går på bete.
 
Sv: Ni med eget stall...

Du vill alltså veta vad typ vatten, el, slitage på stallet osv kostar?
För såna saker som försäkring, foder, spån osv är ju "samma" oavsett om du har eget stall eller står inackorderad? Det beror ju helt på vad du innan har betalat för/vad som ingått.
Vilka kostnader du får nu för spån o foder är svårt att svara på, beror på var du bor osv.
Jag tror att en stor traktorvagn med spån kostar 800 kr här på sågverket (kutterspån). En liten bal spån kostar här i affären 50 kr.
Hö kan du få för 1 kr/kg och uppåt.
Havre likaså, om du köper direkt från bonde.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 204
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 328
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 515
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Fisk som kattmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp