Ni med fler hundar - har ni samma raser eller olika?

Om jag skulle skaffa en lekkamrat så krävs det rätt stor storlek på hund och det är inte det jag söker för tillfället.
Vi umgås med bekanta som bland annat har chihuahua och mittelspitz och han förstår att han inte får leka med dem, så han är väl medveten om sin storlek. Men såklart, olyckor kan ju tyvärr hända ändå.
Upplever du att dina hundar har ett socialt utbyte av varandra trots att de inte leker? :)
 
Om jag skulle skaffa en lekkamrat så krävs det rätt stor storlek på hund och det är inte det jag söker för tillfället.
Vi umgås med bekanta som bland annat har chihuahua och mittelspitz och han förstår att han inte får leka med dem, så han är väl medveten om sin storlek. Men såklart, olyckor kan ju tyvärr hända ändå.
Upplever du att dina hundar har ett socialt utbyte av varandra trots att de inte leker? :)

Ja det tycker jag nog. De gillar varandra, blir glada om de inte setts på några timmar av någon anledning, respekterar varandra och har sällskap av varandra när de är ensamma :)
 
Jag hade en staffe och en amstaff tillsammans i några år, tycker det finns fördelar och nackdelar med båda raserna men de kompletterade varandra bra. Amstaffen hade en lugnande effekt på min stressiga staffe och hon fick nog lite fart på honom när det behövdes.
Nu har jag bara staffe men kan nog tänka mig amstaff igen i framtiden.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 486
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 460
Senast: Krumben
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 780
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp