Ni med korthåriga hundar..

G

glee

..ni kanske vet var jag kan hitta ett fodrat fast halsband? Selma har nästan ingen päls på halsen och väldigt tunn hud. Hon fick ju utslag av scalibor och nu skaver hennes halsband just där hon hade mest utslag (kanske var därför hon fick utslagen just där..)

Jag har kollat på gibbon.se, bjorkis.com, hundshopen.com, huverods.com, petcare.se och teba.se. Hittar inga.
Det ska vara ett som går att ändra storlek på, åtminstone några cm, eftersom Selma fortfarande växer. Några tips? Man kanske kan testa ett vinthundshalsband?
 
Jag har flieshalsband till mina. Gustaf och Evita heter de. Mjuka och sköna, går även att slänga in i tvätten när de blivit smutsiga!
 
Undrar om jag inte har sett såna.. Men det fanns bara med rosa eller lila fleece. Eller ljusblå med jordgubbar. :crazy: Nån måtta får det vara! :D
 
Dom där var helt perfekta. Men jag hittade inga priser på hemsidan, det kanske är för att de skräddarsyr.. Har du köpt därifrån? Vad fick du betala?
 
jag har inte köpt men de ska kosta 240-280 kr enl. hundsport nr 4/2004. inte så farligt för ett halsband man designat själv, eller hur?
 
På sidan jag tipsade om får man också designa själv.. Fast ingen text, däremot finfina band. För 80spänn. :angel:
 
Oj, det var ju jättebilligt. Då gör det inget att dom är så fula. :D
Men det är väl bara halvstryp? Jag vill ha ett vaanligt.
 
Dom är ju inte fula :mad:
Jo det har, fast dom är iofs lite fulare.. ;) Gå in på halsband och tryck på den lilla bilden längst ner till höger.
 
Njoo.. nallar med rosa kläder och hjärtan och stjärnor kan man ju inte ha på en sån tuff hund som min. :D

Dom där vanliga såg ju okej ut. :) (Förutom det med dalahästarna) Ska nog beställa ett sånt. Även om det inte går att ändra storlek så kan jag ju köpa 3 såna istället för 1 eller 2 dyra. :)
 
Haha. Du kan ju ha reflex.
Om du köper alla på en gång blir det dessutom bara en frakt. :)

Snacka inte skit om dalahästarna! :mad: Är skitsugen på ett med dalahästar till Doris ;) Och kanske ett med älgar..
 
Haha. Nej jag ska inte snacka skit om dalahästarna. Selmas husse är ju från dalarna, han kanske vill ha ett sånt :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 084
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 820
Senast: calm
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 591
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 293
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp