Bukefalos 28 år!

ni med retriever!

Mammadutt

Trådstartare
Okej, en liten fråga. Hur gör ni när/om eran voffe glatt kommer springande med ett lik i munnen då ni är på promenad eller liknande?
Ja menar, dom är ju apportörer, ska man berömma varje gång hunden kommer med något dött i munnen eller ignorera eller hur ska man göra? Nu menar jag inte då man tränar detta utan då man bara är ute?

/filiduttan - frågvis.
 
Sv: ni med retriever!

Beror på. Är det min 4 månaders valp så berömmer jag allt. Jag lovar att ett mattehjärta klappar lite extra när lill-valpen kommer helt spontant med en död fågel hon hittat nånstans.

Skulle det vara en unghund med lite osäkra inlevereringar så skulle jag bli lika översvallande glad.

Är det en äldre mer rutinerad hund så skulle jag bara be henne att släppa och låta bli om det var nått äckligt. Skulle det mot alla förmodan vara nått stort och fräscht så skulle jag ta emot det.

Så lite beroende på hund och situation...
 
Sv: ni med retriever!

och på om man ska använda hunden till jakt. och om man låter hunden springa iväg så långt.
 
Sv: ni med retriever!

När vår Golden kommer så berömmer vi alltid innan vi ber henne lämna "äckligheten"

Hon har varit lite vek och allt som tyder på att hon är en retriver ( suck ) uppmuntras
 
Sv: ni med retriever!

Det beror på situationen, som de ovan skrivit.
När min vovva (labbe) kommer med nåt äckligt får hon kommando "Loss!". Pinnar och så får hon bära (man märker att hon är apporterande även om hon inte tränas i det) men inga äckliga saker.
 

Liknande trådar

L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: Pilot
·
Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 260
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp