Ni med shettisboxar - se hit!

vippan

Trådstartare
Vi ska bygga en shettisbox till lilleman. Hur höga väggar har ni? Jag vill att han ska kunna stå och titta ut. Nu står han i en vanlig box och ser ingenting... :grin:
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Jag har byggt väggarna ca 1,15 höga men boxdörren 1 m så dom kan titta ut! Tycker oxå det ser tråkigt ut för dom när dom inte får vara med!:) nu beror det ju lite på hur hög shettisarna är!
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Vi har normlahöga väggar men har skurit ut ett "hål" i boxdörren som han kan titta ut genom.
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Vi har gjort väggen mot stallgången låg, den är nog inte mer än 90 cm , så där kan lilla Dingla stå och titta ut!
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Våra väggar är nog inte högre än 80-90 cm.
Blondie är 1meter i manken och är inte den sorten som försöker ta sej ut. Hon är fullt nöjd med at ha utsikt:laugh:
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Jag har gjort mellanväggen 150 hög, men gjorde springor på en cm mellan de plankor som är i lillans ögonhöjd. Då kan hon lika på storpålle genom dem. Boxdörren är 85cm hög så den kan hon se ut över :)
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

mina shettisdamer har en egen stalldel där det är låga väggar o rosa färg som gäller :angel:

Har för mig att mellanväggarna är 80cm. Båda shettisar ligger runt 100-105cm i mankhöjd.
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Vi har skurit ut en rundel ur dörren, så att lillpålle ska kunna titta ut. Titta i min tråd, "Ett annat stallbygge", så ser du hur vi gjort!
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Tack för alla svar! :laugh: Det blir nog runt 80 cm högt, jag ska mäta på lilleman så får han en box utformad för just honom :love: "skräddarsytt" :laugh:
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Vi har skurit ut en rundel ur dörren, så att lillpålle ska kunna titta ut. Titta i min tråd, "Ett annat stallbygge", så ser du hur vi gjort!

Nu har jag varit där och spanat... Det var en bra lösning! :laugh: Jättefint!
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Våra mellanväggar är lika som de andra boxarna, ca 130 tror jag de ligger på? sen är boxdörren strax under en meter så han kan kika ut där :)
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Mina dörrar är plankor i en metallram och vi har helt enkelt plockat bort de översta plankorna så Sharre kan titta ut.:love:
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Ja, man vill ju att de små också ska få se vad som händer...! Som det är nu kämpar han för fullt att nå upp över kanten - Hallå! Jag existerar här inne! :laugh:
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Hade en vanlig box åt minisen men såga ut en lägre öppning i dörren. Satte galler över ca halva öppningen så att han kunde välja att antingen kika ut med hela huvudet eller "gömma" sig bakom gallret.

Kan kolla upp sen om jag hittar några bilder om du vill se.
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Vi har normlahöga väggar men har skurit ut ett "hål" i boxdörren som han kan titta ut genom.

DET var riktigt smart, jag har en mini shettis hingst och han vill ju gärna se ut men om jag har så han kan hänga med huvudet ut så kan han istället hoppa över.
 
Sv: Ni med shettisboxar - se hit!

Hittade inga riktigt bra bilder, men man ser i alla fall lite:)

Mittersta boxen var hans, lämnde kvar två plankor i full längd för att man skulle kunna sätta fast en krok för upphängning av grimma och grimskaft.
IMG_0425.jpg


IMG_0411.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Jag ska bygga nya boxar till mina shetlandsponnyer och funderar på vad jag ska använda för material till boxväggarna för att det ska bli...
Svar
10
· Visningar
916
Senast: MayGrace
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
877
Senast: a1agnlju
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
326
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp