Ni som är gravida och rider vilken vecka är ni i?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fantasilös

Hur känns det? Kan ni rida som vanligt?

Hur länge kan man rida som vanligt?

Vi försöker blir gravida (försökt sen nov -04), och samtidigt försöka planera semester. Nu har vi fastnat för en 3-dagars ridtur i fjällen, med ridning 6-7 tim per dag. Är det något man klarar om man är i tex 14:de veckan? 10:de veckan? Naturligtvis beror det mycket på hur man känner det, det är säkert väldigt individuellt.

Jag har egen häst och rider dagligen så jag är ju van att rida men bara ca 1 tim.

Jag har varit på långritt tidigare och vet ju att jag klarar det.

Varför jag frågar är för att veta hur många gånger vi skall "hålla upp" med att försöka.

Eller jag kanske bara är dum som planerar att hålla upp, det kanske är bättre att köra på och blir jag gravid så får jag avboka turen och förlora de pengarna?
 
Sv: Ni som är gravida och rider vilken vecka är ni i?

Jag red en två timmars tur för ett par veckor sedan, jag hade inga problem med magen men fick en fruktansvärd träningsvärk... Vilket kan beror på att jag inte har ridit regelbundet på över två år... ;) Sen tror jag att jag spände mig lite oxå just för att jag var nervös för magen... Jag var i v. 19/20 någonting då och magen syntes lite men inte mycket...

Mitt tips är att fortsätt lev dit liv utan att hänga upp det på om du blir gravid eller inte, även om det inte är så lätt... Vi höll på och försökte bli gravid från maj 04 med den här knodden och inte förrens i okt blev jag gravid... Så plannera en skön sommar semester som ni tycker om, skulle det vara så att du blir gravid och inte klara att rida, ja då kan det vara värt det. Du kan ju prata med firman oxå och höra om de har något avbeställningsskydd, du vet ju ganska så snart om du kommer att vara "långt" gången till sommaren.

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
684
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 900
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 926
Senast: __sofia__
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp