Ni som börjar före åtta

Jag kor skolbuss och behover lamna buss-lotten 6:35 for att hinna plocka upp mina elever och kommer tillbaka efter morgon passet 10. Sedan kor jag eftermiddagen mellan 2:15 och 4:35.
 
Jag börjar jobba 7.30. Arbetar inom vården, omväxlande på operationsavdelning och med mottagningsversamhet.
 
Jobbar inom socialtjänsten och har flextid. Börjar oftast runt 7, har flexram mellan 6 30-9.00 på morgonen.
 
Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00?
Och när börjar ni arbetet?
Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som driver eget och får sätta era egna tider.

3-skift på en produktionssite inom life science. Vi odlar genmodifierade bakterier, avdödar soppan och min avdelning är sista reningen som också fyller slutprodukten på flaska. Beroende på produkt så tar hela processen runt 2-3 dagar. Tiderna på reningsavdelningarna som har 3-skift är:
6-14
13.30-21.30
21.15-06.15
 
Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00?
Och när börjar ni arbetet?
Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som driver eget och får sätta era egna tider.
Jag jobbar som lastbilschaufför, börjar 06:30 på morgonen, ibland kan det bli tidigare, ibland är det till och med övernattning som gäller sen kvällen innan.

Även när jag jobbade på industri började vi kl 7:00, var endast när jag var på kontoret och tog emot ordrar som vi började 8:00, förvisso jobbade vi då till kl 17:00 med de andra gick hem 16:00.

När jag jobbade på kyrkogården som vaktmästare började vi också kl 7:00.
 
Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00?
Och när börjar ni arbetet?
Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som driver eget och får sätta era egna tider.

Jag har haft flera jobb som började före 08.
- Hemtjänsten och boendestöd var bemannat dygnet om så tiderna berodde på ditt schema. Natt, kväll, dag.
- Städ, då började jag 06:00.
- Fabrikslager, började 06:45.
 
Vanligt kontorsjobb med flex. Om jag inte lämnar barn är jag ofta på jobbet kl 6. Jobbar jag hemifrån händer det att jag börjar kl 5.
 
Är medicinsk sekreterare och börjar 7-7.15. Har flextid och väljer att börja tidigt för att kunna hämta tidigare på förskolan.
 
Jobbar som handläggare på statlig myndighet. Normalarbetstid 8 - 16.27 men flex och flexram mellan 6-21. Oftast på jobbet kring sju, de allra flesta kommer mellan 7 och 7:30

Som handläggare på annan statlig myndighet började vissa dagpass 07 enligt schema.

Inom vård och omsorg började jag ofta 7
 
Jag är lärare, brukar vara på jobbet ca 7.10 varje dag för att plocka fram och fixa inför dagen.
Har även börjat tidigt som förskollärare (06) och frukostvärdinna på hotell (05/05.30).
 
Jobbar på kommun. Kan börja precis vilken tid jag vill så länge jag sköter mitt jobb och jobbar heltid.

Som väktare hade vi pass 06-18 (nattpass 18-06 då) eller 07-19 (nattpass 19-07).
 
Trafikledare för lastbilar och kranbilar. Börjar 0730. Egentligen börjar arbetspasset redan 0700, men eftersom förskolan öppnar 07, så här jag dispans på 30 minuter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 086
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 338
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 295
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 360
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp