Ni som börjar före åtta

Börjar 7 vardagar. Är kyrkvaktmästare. Jobbar dock själv och styr lite på egen hand.
Riktigt varma sommardagar händer det att man börjar 5 eller 6 för att hinna vattna innan det blir för varmt osv. Frivilligt dock.
 
Jag jobbar på en statlig myndighet. Har flextid och kan börja mellan 6.30 och 9, och sluta mellan 15 och 20. Väldigt skönt att kunna jobba lite kortare dagar när jag har barnvecka och lite längre de andra veckorna.
 
Jag jobbar på kontor på ett tillverkande företag. Arbetstiderna är 7.30-16.30, med flexmöjlighet.
brukar vara på jobbet runt 7. Skönt att få en stund i lugn och ro innan allt drar igång.
 
Bra tråd det här. Man får koll på vilka som är "järnvägare".
Jag trodde jag hade lite koll på vilka (i alla fall de som är öppna med det) som jobbar inom trafikdelen/fordonsdelen av järnväg.
Av din ort att döma så tillhör du inte de som får mail med en trevlig liten (ingångs)lista jag eller en kollega gjort på jobbet.
Det är tågledare öst som få roa sig med den.

//Cattis Driftledare fordonsunderhåll
Håller med! 🙂 Man kanske har snackat med @Josefiine nån gång tom 😅
 
Det gör jag också, trodde snarare det var annan typ av körning med tanke på hur tidigt du började. Kör du mellan terminaler eller har ni företag som har öppet så tidigt i dina trakter? :)

Kör reservdelar där företagen ska ha sina grejer innan kl. 07 och har 12 mil att köra så därför blir det rätt tidigt.
Efter man kört ut det har man "vanliga" kunder längs vägen tillbaka.
 
Tjänsteman i offentlig sektor. Har flextid och kan på pappret börja mellan 6.30-9.00. Men i verkligheten är det ännu generösare än så. Frihet under ansvar och gör ditt jobb typ.
 
Kör reservdelar där företagen ska ha sina grejer innan kl. 07 och har 12 mil att köra så därför blir det rätt tidigt.
Efter man kört ut det har man "vanliga" kunder längs vägen tillbaka.
Aha då är jag med, finns så många olika typer av körningar i den här branschen vilket jag tycker är kul. Speciellt att lära sig mer. :)
 
Vad jobbar ni med som börjar före kl: 08:00?
Och när börjar ni arbetet?
Nu tänker jag framförallt på er som är anställda och inte ni som driver eget och får sätta era egna tider.
Varför undrar du?


Som kyrkogårdsarbetare börjar arbetstiden 07.00, men de flesta (vi är 18) dyker upp 10-15 minuter innan, för att hinna byta om och dricka kaffe. Även som en tacksamhetsgest mot arbetsgivaren, som låter oss duscha/byta om på arbetstid på eftermiddagen. Ca 07.03 fördelar arbetsledaren ut arbetsuppgifterna och sen kör vi igång.

Har jobbat i stall och börjat 06.30.
Inom vården började jag 05.30-07.15, beroende på brukare och behov.
Som försöksdjurstekniker har jag för mig att vi började 06.30.
Fastighetsskötare 07.00.
Butikspersonal 07.00.
 
Jobbar som medicinsk sekreterare och har arbetstid från 8-45 till 12.45. Är ofta på plats mellan 8.30 och 8.35. De andra sekreterarna brukar komma vid 9-tiden. Har själv valt min arbetstid då jag har pendlingstid och jag åker hemifrån kl 7 med buss och tåg.

På förra arbetsplatsen började jag 8.30 medan de andra sekreterarna började någon gång mellan 7.30 och 8.

Jobbade tidigare som städerska och började 12.30 till17.12 och innan dess (även som städerska) 17 till 21.42. Eftermiddags- och kvällstid är dock inget för mig längre, jag har numera funktionsnedsättningar som gör att jag orkar som mest och är bäst fokuserad på förmiddagen.
 
Börjar för det mesta vid 7. Ibland tidigare beroende på vad vi vill ha gjort. om det är leveranser mm

Jobbar som utesäljare inom Mark/VA och tiderna är då 7-16 med flextid. mån-fre Ibland helger på mässa
 
Jag har aldrig börjat efter 08!
Har jobbat inom vården, personlig assistent och nu som medicinsk administratör.
 
Har i alla år, utom de 2 sista, som medicinsk sekreterare börjat som senast klockan 08. En period jobbade jag som bemanningsassistent och då började jag 07, men var oftast där 06.40. Jobbade även en period inne på vårdavdelning som samordnare och då var det också 07 som gällde.
 
Tjänsteman på chefsnivå i privat sektor. Börjar 7.15-7.30, beroende på hur seg jag är. Generös flex. Om jag pga mässor eller intensiv period måste börja kl. 5.30 eller tidigare, kan jag nästan sitta och gråta på toaletten innan jag kommer iväg. Är ingen morgonfågel direkt.
Men trots det kan jag störa mig på på att Stockholmregionen kommer igång först vid 9. 😊
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 092
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 352
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 468
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp