Ni som flaskmatar

Mirre

Trådstartare
Hur fraktar ni maten när ni är ute för att hålla den varm? Vi köpte en thermos från twistshake men den håller inte alls varmt, blir kallt på nolltid. Jätteirriterande eftersom man inte alltid har tillgång till en micro.
 
Hon åt den kall (rumstemperatur). När hon var riktigt liten hade jag flaskan under tröjan ett tag så den blev närmare kroppstemp.
 
Hur fraktar ni maten när ni är ute för att hålla den varm? Vi köpte en thermos från twistshake men den håller inte alls varmt, blir kallt på nolltid. Jätteirriterande eftersom man inte alltid har tillgång till en micro.
Termos ("vanlig", ingen fancy) med vatten som var aningen varmare än 37 grader, när sonen sen skulle äta hade det svalnat till bra ättemp. Med tiden åt han rumstempererat också, då tog jag med snäppet varmare vatten i nappflaskan bara, och blandade när det var är dags.
 
Hur fraktar ni maten när ni är ute för att hålla den varm? Vi köpte en thermos från twistshake men den håller inte alls varmt, blir kallt på nolltid. Jätteirriterande eftersom man inte alltid har tillgång till en micro.
Nu ammade våran tjej men hon har ju ätit välling. Jag har en thermos av samma märke, den håller kanon. Häller i kokat vatten och har med en flaska med kallt vatten, blandar sen till lagom temperatur :)
 
Pröva att förvärma termosen innan.
Häll kokande vatten i termosen, låt stå en stund. Häll ut, fyll med det du vill ha i.

Bra att göra oavsett kaffe eller barnmat
 
Samma som några andra skrivit, vanlig termos med varmt vatten och en flaska med kallt som blandas till bra temperatur :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
392
Senast: Hoarfrost
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 201
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 148
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Någon som har förslag på vad man kan ge för att hunden ska lägga på sig lite och som samtidigt är snällt mot magen? Harry är väldigt...
2
Svar
34
· Visningar
2 550
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp