Ni som ger/har gett mjölkersättning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Meibla

Trådstartare
Hur mkt har era barn ätit när dom va runt 7-8 veckor gamla? och vad har ni gett för ersättning?

Elicia äter runt 150 ml/gång ca 6-7 ggr/dag och jag tycker d verkar mkt :o
Vet att det är individuellt, men kan ändå va intressant o se hur mkt andras bebisar äter. :)
 
Sv: Ni som ger/har gett mjölkersättning

Minns inte riktig hur mycket mina åt vid den åldern men 150 ml är väl bra ätit. Mina åt det som i dag heter Nan. Den är bäst eftersom den andra kan ge hårda magar. Vet däremot att min äldsta började ät den från 3 månader redan när han var 8-9 veckor.
 
Sv: Ni som ger/har gett mjölkersättning

Mina barn är 6.5 vecka. De äter 5-6 gånger per dygn. De äter inte lika mycket varje mål men det brukar bli mellan 130-180 ml per gång. Vi ger NAN. Växer så det knakar gör de. Var på bvc idag. De har gått upp ett halvt kilo var på två veckor!:D

/Timsetim
 
Sv: Ni som ger/har gett mjölkersättning

Min son åt 220 ml ersättning per gång och uppdelet på 5-6 gånger under dagen när han var 7-8 veckor. Det var även då han började sova natt mellan 21 till 06.

Och hade en viktökning på ca 500 gram per vecka :angel:
Han vägde 3880 gram när han föddes, och vägde 6305 gram när han var 2 m 1 vec.


Barnmorskan på BVC hävdade att han åt för mkt, och vi skulle därför ge honom en mindre mängd mat per dag.Vi testade att följa deras råd, som resulterade i en skrikig son som började vakna på nätterna för att ha mat.Efter att ha testat detta i 1 vecka så återgick vi till hans stora matmängd igen, då han uppenvbarligen inte blev mätt på deras råd.När han träffade barnläkaren vid 2 månader så tyckte barnläkaren att det var en rund och sund son vi hade.Som skulle äta så mkt han ville.

Vi gav honom NAN först och sen Baby Semp för att försöka minska hans matmängd men utan resultat...
 
Senast ändrad:
Sv: Ni som ger/har gett mjölkersättning

Tack för svaren. :)

Då behöver jag med andra ord inte oroa mej för att hon äter för mkt. :D
Jag ger oxå NAN, d kanske jag glömde skriva innan.
 
Sv: Ni som ger/har gett mjölkersättning

Mulles_matte skrev:
Tack för svaren. :)

Då behöver jag med andra ord inte oroa mej för att hon äter för mkt. :D
Jag ger oxå NAN, d kanske jag glömde skriva innan.
Låt henen äta. Jag minns när min mellanson (matvraket) var 4 månader då åt han Nan2. Han kunde äta 220 ml för att 2 timmar senare vråla som besatt. INgen trodde att han kunde vara hungrig då men jag och hans pappa visste bättre och han kunde klämma åtminstone 150 ml till då. Detta var oftast när han laddade för natten vid 20.00 och då vaknade han bara 1 gång på natten för att äta 220 ml och sedan jävligt tidigt på morgonen för att äta 220 ml till.

Jag säga det också att den av mina parvlar som ammat är den som är tjockast i dag även i jämförelse med brorsorna i samma ålder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: Seaside
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 141
Senast: iNTOHiMO
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 064
Senast: Twirro
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 119
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp