Bukefalos 28 år!

Ni som gillar Stubben!

Dannie

Trådstartare
Kan ni hjälpa oss med dressyrmodell? Vi har köpt ett halvblod som det ligger en Tristan dl på just nu, jag får inte sadeln med mig och eftersom vi tycker att stubben är en okej sadel så kikar vi efter en attköpa och kan lugnt konstatera att det är köparens marknad på begagnade, jisses. Dottern hade en laurus på ponnyn och tyckte mycket om den, den är ju också lite mjukare. Så nu till frågan: jag har hittat såväl TRISTAN DL, AVALON, MAESTOSO, och SCANDICA till mycket bra priser, vilka gillar ni och varför? Vilken typ av häst tycker ni de passar bäst till? Sedan blir det till att låna modeller och prova när hästen kommer hem, men det vore ju toppen med lite förhandsinfo :banana:

tack på förhand
nina
 
Jag rider i en Tristan DL och den har jag haft till alla mina tre hästar. Den är väl inte mjukast och superduperbekvämast för mig som ryttare jämfört med många andra sadlar men jag får bra sits och balans i den och den har legat väldigt bra på alla hästarna. Passar hästar med markerad manke, något svängd och takformad rygg.
 

Liknande trådar

Dressyr Nu behöver jag hjälp och hoppas få några goda råd av er:) Söker efter en ny dressyrsadel till dottern och hennes ponny. Ponnyn är welsh...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Dannie
·
Utrustning Nu har jag velat fram och tillbaka 1000 ggr om... Vore det inte bara helt klart smartast av mig att köpa en Albion k2 dressyr till...
2
Svar
26
· Visningar
2 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp