Bukefalos 28 år!

Ni som gjort permanent hårborttagning m. laser

Skogstokig

Trådstartare
Har alltid haft problem med "livlig" ;) hårväxt på benen. Mörka, kraftiga hårtstrån som växer som ogräs. Rakar jag benen på morgonen har jag vass stubb på kvällen. Vaxning eller epilering är tyvärr inget alternativ för mig, gör så överjävligt ont + att jag får sjukt mycket inåtväxande hårstrån när det växer ut igen även om jag följt konstens alla regler...

Har nu börjat fundera så smått på laserbehandling för att bli kvitt skiten en gång för alla :devil:

Så ni som genomgått laserbehandling, hur tycker du det har funkat?
Är det verkligen permanent, håller håret sig borta även lång tid efter behandlingen? (vill gärna höra det från er som faktiskt har erfarenhet och inte bara lita blint på reklam och broschyrer)
Hur många gånger fick du göra behandlingen?
Vad kostade hela kalaset, inkl. allt?

Vore väldigt tacksam för svar! :)
 
Jag har permanent tagit bort hår från bikinilinjen plus lite extra med ipl. Jag har också problem med att få alla andra metoder att fungera med röda prickar, inåtväxande hårstrån och irriterad hud som följd, i kombination med ordentlig hårväxt.

Jag har nu gjort tre behandingar sen i början av sommaren och första tiden efter att jag har varit nybehandlad har det varit helt hårfritt men efterhand har det börjat växa och då har jag låtit det gå nog länge för att bli ganska mycket hår innan jag gjort nästa behandling, men jag upplever ändå att det minskat mellan behandlingarna. Behandlingarna är gjorda i Juni (om jag minns rätt?), slutet av augusti och början av november.
Den sista behanlingen är gjord i början av november och än har inte hårväxten kommit igång men det kan nog hända att jag behöver gör någon till behandling innan allt är helt borta. Håret växer ju i omgångar så därför behövs flera behandlingar.

Smärtan är snabbt övergående, det gör skitont precis när ljuset träffar huden och det bränner till, men det släpper lika fort och efteråt har jag varit lite öm i några timmar men det går att uthärda :)

Det är lite för tidigt för mig att säga något om effekten på lång tid, men än så länge är jag väldigt nöjd! Med tanke på allt besvär av alla andra hårborttagningsmetoder är det lätt värt pengarna :bow:
 
Jag gjorde underbenen och magsträngen för kanske sju år sen. Magsträngen försvann i princip helt, nåt enstaka strå som envisas med att växa. Underbenen fick jag ingen effekt på alls, trots att håret där egentligen var mer "rätt typ" för behandling (dvs mörkt). Min uppfattning var att hon körde lägre effekt på benen, jag uppfattade det så när hon höll på med apparaten + att det kändes mer på magen. Jättekonstigt, gjorde det alltså vid samma tillfällen.
 
Jag har tagit bort håret på benen med laser, gjorde 5 eller 6 behandlingar för några år sen och nu har det börjat växa lite igen på några ställen men inte i närheten mot förut. Lasern dödar ju bara de aktiva hårsäckarna och det kan komma nytt hår i nya hårsäckar så småningom.
När lasern brände håren så knastrade det i mitt huvud. :eek: Blev lite rödprickig men det gick över efter nån dag.
Jag är nöjd. Betalade 5500:- per gång, för hela ben och bikinilinje. Det hade gärna fått vara lite billigare.
Man ska göra behandlingen med 6 eller var det 8 veckors mellanrum så man följer hårens tillväxtfas.
 
Jag gjorde underbenen och magsträngen för kanske sju år sen. Magsträngen försvann i princip helt, nåt enstaka strå som envisas med att växa. Underbenen fick jag ingen effekt på alls, trots att håret där egentligen var mer "rätt typ" för behandling (dvs mörkt). Min uppfattning var att hon körde lägre effekt på benen, jag uppfattade det så när hon höll på med apparaten + att det kändes mer på magen. Jättekonstigt, gjorde det alltså vid samma tillfällen.
Hur många gånger gjorde du benen? Det brukar krävas åtminstone 5 ggr för att man ska få ett permanent resultat.
 
Jag är nog lite speciell, hon som lasrade mig hade aldrig hört förut att nån upplevt knaster i huvudet :laugh:
Det gjorde inte speciellt ont, eller så har jag förträngt det...men det kan bränna lite och lukta bränt hår.
 
Haha låter ju spännande :D

Att det bränner lite kan jag leva med, kan ju inte vara värre än 5 minuter med epilatorn... *huuua*
 
Jag har påbörjat en behandling, men avbröt efter två omgångar. Omgång 1 gav resultat, men andra gången märktes ingen skillnad, nu var mitt mål inte hårfri dock, utan bara minskande och att ta bort de mörkaste och grövsta håren. Är nog ganska nöjd i alla fall och ont gjorde det inte, kan sticka till lite där huden är tunn, men annars går det fort och känns knappt.
 
Jag har gjort i armhålorna. Har lite kvar så jag borde nog gå en runda till. Jag är nöjd med resultatet. Gjorde med laser ej IPL. Det gör ont just när lasern jobbar men det är uthärdligt.
 
Jag har gjort överläpp+bikinilinje, 4 eller 5 behandlingar. Jag är inte på något sätt hårfri på någondera ställe, men på överläppen är håret som är kvar tunnare, ljusare och "mjukare". Bikinilinjen märker jag ingen större skillnad på, men där hade jag definitivt behövt köra fler omgångar. Det VAR mindre hårväxt i något eller några år efteråt, men nu har hårfolliklarna hamnat i o-fas och jag är lika hårig jämt :)
Gör ont som tusan på vissa ställen, och känns knappt alls på andra. Gick definitivt att genomleva, tog lite smärtlindrande innan sista gången (pga huvudvärk), och då kändes även lasern mindre. Dock brände jag mig sista gången, bara ytligt visserligen, men dock.

Edit: just ja, priset. 1250:- per gång, detta är dock typ 8 år sedan (och priset var defintivt bland de bästa i landet just då).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp