Ni som gjort ultraljud*senskada*

T

Tomaten

vad har det kostat o precis vad gjorde ni o vart?
SKa nämligen gör på min pålle :( men glömde fåga kliniken om ev pris, vill ju veta lite vqa pengar man ska räkna med. :smirk: :smirk: :smirk: :smirk:
 
Gjorde en i höstas då vi trodde ponnyns sena var skadad. Han markerade ordentligt i traven men inte skritten och galoppen. Jag kan inte säga exakt hur mycket det kostar efter som pappa stod för pengarna. Men det var över 1.000 lappen om jag inte minns helt fel. Jag gjorde det på ATG kliniken i Karlstad och dom var väldigt duktiga. Han fick stå i en "spilta" och så rakade dom bort håret och började kolla honom med en stor "penna" tyckte jag mest det såg ut som. Turen var att det inte var någon fara och efter en månad var det dags att börja trava!
Lycka till och hoppas allt ordnar sig! ;)
 
oj, vilken tur. är ju precis atg kliniken jag ska till.
Var det "bara" över tusenlappen eller var det typ två tusen?*lite flummigt men*
 
Ultraljudat i Kd jag med, då har det kostat drygt 800 kr, men då har det inte varit nån hältutredning el liknande utan endast ultraljud.
 
Okay, låter inte så smärtsam för plånboken ändå. :)
Pållen har ju "bara" en senskada o är inte halt. :smirk:
 
Det är drygt två år sedan min häst var på Färjestad för sin skada på djupa böjsenans förstärkningsband, det ultraljudades och vi fick springa en gång i löpargången, 775:-.

Min häst var inte heller kännbart halt, dock såg vet att han hade lite kortare steg på det benet.
 
För mig var det ett pris på 900:- ungefär. Då sprang vi i gången, rakade benet, ulta ljud och kompreser m.m
Så det var inget större pris endå.
Hälsningar Frida
Lycka till!
 
1212 kr för springa i gången, klämma och känna och ultraljuda. 1999 på ATG.

1800 kr för samma sak på Mälarkliniken 2003.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 317
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 700
Senast: Vovve
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 572
Senast: Dentaku
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 239
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp