Ni som haft studiemedel i ca fem år

kolblakkur

Trådstartare
Hittade inte informationen på CSNs hemsida, så jag testar här. Ni som studerat med fullt studielån i cirka fem år - hur mycket betalar ni tillbaka i månaden när det är dags att betala på lånet?
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag läste 4,5 år, varav en termin med tilläggslån pga utlandsstudier. Jag betalar ca 800-900 kr på lånet per månad.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag har läst 4,5 år fast enbart 4 år med fullt CSN pga att jag pluggat mer än 100%.

Jag började betala tillbaka ca 740 kr/månad och efter ett år av avbetalningar sänktes det till 717 kr/månad nu.

Kommer plugga igen med CSN och då räknar jag med höjning igen.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag har 4 år med studielån (5 års studier), där jag hade en termin med 75 % lån.

Jag betalar tillbaka knappt 700 kronor i månaden.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag har av de båda lånen och för mig är det inkomstbaserat.

På CSN:s hemsida kan man göra alla de kalkylerna.

Jag betalar ca 1400 i månaden.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag har läst 6 år med studiemedel (dock ett halvår med halva lånedelen) och betalar ca 1100 kr i månaden. Det är andra året jag betalar av nu. Som jag förstått är återbetalningssumman både inkomstbaserad och baserad på hur många år du har kvar i yrkeslivet, ungefär. Ju yngre du är när du börjar betala av, ju mindre månadskostnad.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

På studielånet(1989-2001) betalar du 4% av inkomsten året innan men jag antar att det inte är det du menar utan att du menar annuitetslånet(efter juni 2001)?
Jag betalar ca 1600 kr i månaden detta året.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag hade svenskt studiemedel i fem år, men fick ett år avskrivet. Har tagit extra lån pga studier i utlandet. Betalar av med ca 1200 kr i månaden, medan jag fortfarande studerar :crazy:.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Det är bara för att man i Danmark betalar skatt på sina studiemedel och CSN räknar all skattepliktig inkomst som en inkomst man kan betala av med ;). Men jag håller med, det känns lite bakvänt att ta studielån för att betala av sina... studielån :p.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag har läst sex år plus lite på gymnasienivå men hälften av det skrevs av vid en viss poängnivå från universitetet.

Jag slutade väl på ca 300 tkr i lån och på detta betalar jag av med 1200 kr i månaden. (Jag hade lån både i gamla och nya systemet men lade om så att jag bara har ett lån, och det blev det nya då)

/
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

jag har studielån för 6 år och började betala tillbaka i augusti i fjol. Då fick jag en betalningsplan på runt 1100:-/månad, men eftersom jag fortfarande pluggar (utan studiemedel) har jag fått det nedskrivet till 2500:-/år istället.

Åldern spelar väl också in, jag fyller 28 i år.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Haft fullt studielån i 4 1/2 år. Betalar kvartalsvis ca 2400 per kvartal. Om man slår ut det per månad så alltså ca 800/månad.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Kl

Jag studerade i 5 år och betalar 1600kr kvartalet. Gick ut 2010.
Undrar varför jag betalar så lite jämfört med er andra?

Är iof skapligt ung men även skapligt välbetald.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 559
Senast: Lobelia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Försäkringskassan och... jag är hungrig, men det struntar försäkringskassan högaktningsfullt i. Jag har haft 3100 i...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 155
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp