Ni som haft studiemedel i ca fem år

Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Läste i 5,5 år (11 terminer). Hade ett resetilläggslån första terminen men betalade tillbaka 2x 12000 första året efter studietiden då jag gåt över fribeloppet.

Betalar nu 1100/månad. Har lagt om så att jag har hela lånet i "nya" systemet (eller det som blev till 2000-2001 någongång).
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Jag har tagit fullt lån i 6 års tid. Har under första året med avbetalningar betalat ca 1100 kr/månad. Jag har för mig att det är upplagt så att summan man betalar tillbaka/månad kommer öka, man betalar minst de första åren med avbetalningar.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Väldigt så lindrigt ni andra har det med inbetalningarna, ser att jag betalar dubbelt så mycket som ni andra.

Å andra sidan har jag väl bara kvar 2013 och 2014 innan jag betalt tillbaka allt.
 
Sv: Ni som haft studiemedel i ca fem år

Kl
Verkar som att det skiljer sig mycket. Men att betala tex 1400 i månaden :eek: Det är mycket om man arbetar som tex sjuksköterska...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 013
Senast: QueenLilith
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 164
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 162

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp