Ni som har Distansridbyxor

C

ccarinamagdalena

Jag har köpt ett par distansridbyxor idag. De verkar vara väldigt halkiga. Ni som har dessa ridbyxor: vänjer man sig snabbt vid att de är halkiga? Jag menar ur balanssynpunkt.
Känns de bra att rida i när det är varmt? Den där fleece stoppningen: hjälper den verkligen mot skav? Det var ju inte så mycket stoppning. :crazy: Jag tycker annars att det verkar vara väldigt bekväma att ha på sig. :d
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

Man vänjer sig fort och tänker inte på att de är speciellt halkiga, faktiskt.
Jag skulle aldrig rida distans i annat än distansridbyxorna. De är svala när det är varmt, torkar fort när det regnat på dem och skaver minimalt.

En del sprättar bort fleecefodringen för att de tycker att det är fult/onödigt, men jag har alltid låtit det sitta kvar. Vet ej om det hjälper mycket, men det stör iallafall inte, tycker jag.
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

när man väl sitter i sadeln så är dom inte halkiga tvärtom tkr jag.

helt perfekta byxor enligt min mening. om de är superkallt ute funkar dom även som perfekta långkalsonger under ridbyxorna efter som dom är gjorde på samma sätt och inte lika "bylsiga" som vanliga långkalsonger..

Smart uppfinning dom här byxorna!
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

Om du har en het häst kan det vara lite halkiga, men med en lädersadel är det lätt att ordna. Smörj sadeln med fett dagen innan så sitter du som klistrad!
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

Hej,
Jag red mitt livs första distansritt i lördags. Nya distansridbyxor i tryckade värme och med galen (tokpigg) häst. Fantastiska byxor. Inte ett skavsår, kändes inte alls halkiga. Hade också ny lättviktshjälm och cyckeltröja i snabbtorkande material. Verkligen väl fungerande utrustning. Kan rekommenderas att trots allt investera i.
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

fallon skrev:
Hej,
Jag red mitt livs första distansritt i lördags. Nya distansridbyxor i tryckade värme och med galen (tokpigg) häst. Fantastiska byxor. Inte ett skavsår, kändes inte alls halkiga. Hade också ny lättviktshjälm och cyckeltröja i snabbtorkande material. Verkligen väl fungerande utrustning. Kan rekommenderas att trots allt investera i.

Det låte ju väldigt positivt. :D Vilken ventilationshjälm använder du?
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

Tack för alla era svar! Det känns bra att få höra att de inte är så halkiga ändå och att de fungerar bra att rida i. :banana:
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

hej,
Troxtel el så heter den. Byxor och hjälm inköpta på distansritt.nu. Kanon!
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

Ingen som har bild på dessa "superbyxor"? :D
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

ccarinamagdalena skrev:
Det låte ju väldigt positivt. :D Vilken ventilationshjälm använder du?

Hejsan! Har sett att det finns en del olika färger på ventilationshjälmar, men på www.distansritt.se så finns det bara svarta och vita..var kan man köpa andra färger?
/Anna
 
Sv: Ni som har Distansridbyxor

Mia (som har distansritt.se) kan säkert beställa även andra färger om du frågar henne.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 151
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 922
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 579
Senast: Buongusto
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 922
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp