Ni som har erfarenhet av löshår som sätts med tejp

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Hur gör ni med det egna håret? En tanke är att låta min frisör sköta om mitt riktiga hår varannan månad när jag ändå ska dit och sätta om löshåret. Dvs klippa och kanske köra någon inpackning osv. Jag har relativt dålig hårkvalité så tanken är att mitt egna hår ska få vila ett tag. Och aldrig mer blekning. Hon är inne på att göra något som kallades fade (tror jag) i hårbotten för att slippa mer blekning.

Men ni som valt löshår hur har ni gått tillväga för att vårda det egna håret?
 
Hur gör ni med det egna håret? En tanke är att låta min frisör sköta om mitt riktiga hår varannan månad när jag ändå ska dit och sätta om löshåret. Dvs klippa och kanske köra någon inpackning osv. Jag har relativt dålig hårkvalité så tanken är att mitt egna hår ska få vila ett tag. Och aldrig mer blekning. Hon är inne på att göra något som kallades fade (tror jag) i hårbotten för att slippa mer blekning.

Men ni som valt löshår hur har ni gått tillväga för att vårda det egna håret?


Jag undrar även om man kan göra en ProCortexxbehandling samma dag innan man sätter i löshår?

Ska beställa håret från rapunzel. Hur viktigt är det att använda rapunzels egna hårprodukter till?
 
Sköter egna håret som vanligt bara, när jag haft löshår

Rapunzels tejp är inte så jättebra, bara så du vet, den lossnar rätt fort
Mizzys ska vara bättre, har precis beställt deras tejphår och refill, för att själv testa om det sitter bättre i mitt hår

Jag hade nog inte gjort en sån behandling samma dag, håret ska vara nytvättat men utan balsam innan man sätter i tejpen. Så låter lite vanskligt, men vet ej!
 
Okej. Är det bättre att göra en sådan inpackning efter att löshåret suttit i ett tag? Eller kanske bättre att utesluta helt? Tänker ifall de kanske finns ämnen i inpackningen som sliter på löshåret.

Jag tänker bara att jag vill göra nåt vårdande för det egna håret så att det återhämtar sig. Men de kanske räcker att klippa de ofta och sluta bleka samt låta det vila under löshåret?
 
Okej. Är det bättre att göra en sådan inpackning efter att löshåret suttit i ett tag? Eller kanske bättre att utesluta helt? Tänker ifall de kanske finns ämnen i inpackningen som sliter på löshåret.

Jag tänker bara att jag vill göra nåt vårdande för det egna håret så att det återhämtar sig. Men de kanske räcker att klippa de ofta och sluta bleka samt låta det vila under löshåret?

För mycket balsam och inpackning på tejpen får den att lossna...
 
Okej. Är det bättre att göra en sådan inpackning efter att löshåret suttit i ett tag? Eller kanske bättre att utesluta helt? Tänker ifall de kanske finns ämnen i inpackningen som sliter på löshåret.

Jag tänker bara att jag vill göra nåt vårdande för det egna håret så att det återhämtar sig. Men de kanske räcker att klippa de ofta och sluta bleka samt låta det vila under löshåret?
Ingen aning, i så fall sliter det ju på ditt egna hår med
Är tejpen jag tänker på, att det kanske löser upp den så den lossnar ännu fortare
 
Okej. Men vad har ni gjort för att vårda det egna håret under tiden ni haft löshår? Dvs för att få det att må bra under tiden ni hagt löshår?
 
Hur gör ni med det egna håret? En tanke är att låta min frisör sköta om mitt riktiga hår varannan månad när jag ändå ska dit och sätta om löshåret. Dvs klippa och kanske köra någon inpackning osv. Jag har relativt dålig hårkvalité så tanken är att mitt egna hår ska få vila ett tag. Och aldrig mer blekning. Hon är inne på att göra något som kallades fade (tror jag) i hårbotten för att slippa mer blekning.

Men ni som valt löshår hur har ni gått tillväga för att vårda det egna håret?
Jag har i omgångar lattjat lite med min frisör och satt i tejpar i typ luggen för att få lång lugg igen osv. Bortsett från att jag varit noga med att inte kleta balsam eller krämer osv i själva tejpfästena så har ju liksom löshåret och mitt hår skötts (eller i mitt fall: inte skötts ;) ) på samma sätt med hårtvätt, balsam, inpackning ngn gång vart hundrade år osv. De har suttit svinbra.
 
Jag har i omgångar lattjat lite med min frisör och satt i tejpar i typ luggen för att få lång lugg igen osv. Bortsett från att jag varit noga med att inte kleta balsam eller krämer osv i själva tejpfästena så har ju liksom löshåret och mitt hår skötts (eller i mitt fall: inte skötts ;) ) på samma sätt med hårtvätt, balsam, inpackning ngn gång vart hundrade år osv. De har suttit svinbra.

Ja okej så man kan kortfattat säga att det egna håret drar nytta av dom vårdande produkterna man sätter i löshåret?
 
Okej. Men vad har ni gjort för att vårda det egna håret under tiden ni haft löshår? Dvs för att få det att må bra under tiden ni hagt löshår?
Sköter det som vanligt med skonsamt schampo och balsam, inte massa produkter som torkar ut, varken färgar eller plattar tex, har jag ej bråttom låter jag det självtorka. Det enda jag gör annorlunda när jag har löshår är att sova med fläta :)

Använder inga speciella produkter längre, när jag haft löshår, gjorde när jag var yngre, men sen orkade jag ej och märkte ingen skillnad ändå. Tänker att mitt egna hår är viktigare än löshåret, så använder redan, i mitt tycke, skonsamma och återfuktande produkter :)
 
Sköter det som vanligt med skonsamt schampo och balsam, inte massa produkter som torkar ut, varken färgar eller plattar tex, har jag ej bråttom låter jag det självtorka. Det enda jag gör annorlunda när jag har löshår är att sova med fläta :)

Använder inga speciella produkter längre, när jag haft löshår, gjorde när jag var yngre, men sen orkade jag ej och märkte ingen skillnad ändå. Tänker att mitt egna hår är viktigare än löshåret, så använder redan, i mitt tycke, skonsamma och återfuktande produkter :)


Okej. Upplever du att ditt egna hår fick vila och återhämta sig under tiden som du hade löshår?
 
Hm.. blir lite osäker nu. Jag har ju väldigt slitet och sönderblekt hår. Fastnade lite i det att jag läst att en del tycker att de egna håret får återhämta sig..
 
Jag har testat en del, och hairtalk satt bra. Men det var dyrt. Det marknadsförs som att det skyddar det riktiga håret så det slits mindre. För egen del har jag ingen aning, eftersom jag inte stod ut i mer än en vecka ;)
Ska dock testa att sätta slingor med kvarblivet hår från samma märke och se om det kan hjälpa håret att slitas mindre där. Har väldigt tunt hår vid tinningarna :meh:
 
Hm.. blir lite osäker nu. Jag har ju väldigt slitet och sönderblekt hår. Fastnade lite i det att jag läst att en del tycker att de egna håret får återhämta sig..

Tänk logiskt. Tvättar du ett hår med löshår tvättar du även ditt eget hår. Lika om du använder plattång eller sätter upp håret. Ditt egna hår försvinner inte på något sätt för att du har löshår. Däremot sliter fästena på håret där de sitter oavsett isättningsteknik.

Vill du att håret ska återhämta sig så låt det vara och ta hand om det med bra produkter och regelbundna besök till frisören :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
Äldre Mina föräldrar tittar på mig med mordiska blickar och tycker jag är dum i huvudet. Jag tvättar inte mitt hår med shampo så ofta, ca 1-2...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
12 101
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 839
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 498
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp