Ni som har gemensamma konton med partnern ser ni alla autogiron?

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag och min sambo har ett gemensamt konto där vi bl.a. har autogiron kopplade. Om jag har tecknat ett autogiro på t.ex. hyran så kan min sambo inte se det på kommande betalningar på internetbanken utan bara jag. Och tvärtom om han har tecknat ett autogiro så kan jag inte se det på kommande betalningar på det gemensamma kontot.

Är det så här det är på alla banker? Det känns väldigt irriterande att inte få hela bilden av kontots kommande betalningar när man går in på internetbanken när det är ett gemensamt konto. Banken har bara svarat att det inte går men inte gett någon förklaring när vi frågade.
 
Jag tror att det är samma för oss. Jag ser ju dragningarna såklart men inte kommande som han lagt in. Nu är det oftast jag som lägger in räkningarna och justerar datum osv så jag har koll (har ett väldigt kontrollbehov på den fronten) och partner har släppt det lite då han är en axelryckare på området. Det är vår lösning på problemet. Önskar han se något/jag prata om något tar jag en print screen eller visar på annat sätt. Då slipper man pusslet med att lägga ihop flera olika.
 
Jag tror att det är samma för oss. Jag ser ju dragningarna såklart men inte kommande som han lagt in. Nu är det oftast jag som lägger in räkningarna och justerar datum osv så jag har koll (har ett väldigt kontrollbehov på den fronten) och partner har släppt det lite då han är en axelryckare på området. Det är vår lösning på problemet. Önskar han se något/jag prata om något tar jag en print screen eller visar på annat sätt. Då slipper man pusslet med att lägga ihop flera olika.

Räkningar brukar vi lägga in gemensamt det är just autogirona som är lite irriterande att inte se särskilt som vi hade problem med att hyran inte drogs som den skulle. Vi får väl göra en lista helt enkelt bara funderade på om det var så på alla banker.
 
Vi kör Handelsbanken. Jag brukar slå ett öga på kontona efter dragning för att se så allt gått igenom, inget konto står nära noll osv för då kan man ju räkna med att något kan ligga och skräpa pga täckning saknas. Den viktigaste vi har är ju bolån och den ser båda. Annars är det väl som du säger: lista eller komma ihåg de viktigaste dragningarna såsom hyra, el, djurförsäkring osv.
 
Vi har Skandiabanken och jag kan inte se de autogiro som min lagt upp. Jag kan inte heller lägga till egna autogiron, då kontot inte står i mitt namn utan jag har fullmakt att se kontot. Har irriterat mig många gånger.
Som jag minns det kunde jag se alla autogiron när vi hade Handelsbanken, men jag kan minnas fel.
 
Vi har Skandiabanken och jag kan inte se de autogiro som min lagt upp. Jag kan inte heller lägga till egna autogiron, då kontot inte står i mitt namn utan jag har fullmakt att se kontot. Har irriterat mig många gånger.
Som jag minns det kunde jag se alla autogiron när vi hade Handelsbanken, men jag kan minnas fel.

Vi har gemensamt konto i bådas namn så känns väldigt märkligt att vi inte kan se alla autogiron då. Vi kan båda lägga till autogiron.
 
Kom på att på vår bank så ser man inte autogiron alls som kommande. Jag använder autogiro så lite som möjligt just av den anledningen, kör e-fakturor istället.
Stående överföringar och alla andra betalningar syns på samma sätt hos båda.
Vi har Danske Bank.

Har tre autogiron dom går reglebundet och de har jag uppskrivet så man vet att det behöver finnas xx kr utöver det som syns inför dragningarna.
 
Jag och min sambo har ett gemensamt konto där vi bl.a. har autogiron kopplade. Om jag har tecknat ett autogiro på t.ex. hyran så kan min sambo inte se det på kommande betalningar på internetbanken utan bara jag. Och tvärtom om han har tecknat ett autogiro så kan jag inte se det på kommande betalningar på det gemensamma kontot.

Är det så här det är på alla banker? Det känns väldigt irriterande att inte få hela bilden av kontots kommande betalningar när man går in på internetbanken när det är ett gemensamt konto. Banken har bara svarat att det inte går men inte gett någon förklaring när vi frågade.

Hmm, har Handelsbanken och betalningar som läggs in syns för båda från de gemensamma kontona under Kommande. Det är ju ganska finessrikt att disponibelt belopp kan matchas mot betalningarna utan att det finns ytterligare fler som inte syns…..

(Men missar nog målet, då vi inte har något som går på autogiro.)
 
Hmm, har Handelsbanken och betalningar som läggs in syns för båda från de gemensamma kontona under Kommande. Det är ju ganska finessrikt att disponibelt belopp kan matchas mot betalningarna utan att det finns ytterligare fler som inte syns…..

(Men missar nog målet, då vi inte har något som går på autogiro.)

Ja alla betalningar som vi lägger in syns för båda, det är just autogiro som inte syns för båda.
 
Jag och min sambo har ett gemensamt konto där vi bl.a. har autogiron kopplade. Om jag har tecknat ett autogiro på t.ex. hyran så kan min sambo inte se det på kommande betalningar på internetbanken utan bara jag. Och tvärtom om han har tecknat ett autogiro så kan jag inte se det på kommande betalningar på det gemensamma kontot.

Är det så här det är på alla banker? Det känns väldigt irriterande att inte få hela bilden av kontots kommande betalningar när man går in på internetbanken när det är ett gemensamt konto. Banken har bara svarat att det inte går men inte gett någon förklaring när vi frågade.
Samma här. Jag kan inte heller se våra större besparingar på min app (osäker hur de är på internetbanken). Men det är nog lika bra för han är bättre på aktier/fonder och att hushålla med pengarna än vad jag är :angel:
 
Samma här. Jag kan inte heller se våra större besparingar på min app (osäker hur de är på internetbanken). Men det är nog lika bra för han är bättre på aktier/fonder och att hushålla med pengarna än vad jag är :angel:
Ja fonder och aktier brukar man nog inte ha gemensamma. Eller jag vet att jag blivit avrådd det från banken för att det är så krångligt med skatt osv om man har de gemensamma..
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 086
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 282
Äldre Är jättenervös att ca 12000 kr har "försvunnit" från min sambos konto i Swedbank... :nailbiting: Bakgrund: Sambon är normalt kund i en...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 521
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp