Ni som har köksassistenter/köksmaskin vilken modell har du? Är du nöjd?

Jag har haft samma. Men min hette Hugin och var runt 45 år. Den dog höglljutt i våras.

Nu har jag en 7-liers Kenwood chef. Den är tyst, jobbar snällt och knådar mina stora bröddegar utan knot. :love:Det finns en massa tillbehör för den som vill ha. Det vill inte jag.

Att blanda isdrinkar kräver en mixer och finns som tillbehör men då kanske en ren mixer är lika bra. Och billigare??
Hej! Medveten om att det är en gammal tråd, men är spekulant på en orange gammal Hugin och undrar därför om du var nöjd med den du hade?
Hade helst köpt en Bear varimixer teddy, men priset avskräcker 😅
 
Hej! Medveten om att det är en gammal tråd, men är spekulant på en orange gammal Hugin och undrar därför om du var nöjd med den du hade?
Hade helst köpt en Bear varimixer teddy, men priset avskräcker 😅
Jättenöjd!
att den byttes ut berodde enbart på att den dog. :cry:
Nära 50 års användande slet ut den.
 
Jättenöjd!
att den byttes ut berodde enbart på att den dog. :cry:
Nära 50 års användande slet ut den.
Minns du om den var högljudd när den fungerade som den skulle?
Hur står sig din betydligt nyare Kenwood mot Hugin-maskinen?
Väldigt imponerande med apparater som håller i 50 år! Känslan är att det inte händer med sånt som tillverkas numera, men det kan ju vara ett fall av "det var bättre förr"-känsla 😅
 
Minns du om den var högljudd när den fungerade som den skulle?
Hur står sig din betydligt nyare Kenwood mot Hugin-maskinen?
Väldigt imponerande med apparater som håller i 50 år! Känslan är att det inte händer med sånt som tillverkas numera, men det kan ju vara ett fall av "det var bättre förr"-känsla 😅
Ja, den lät en del, men man kör dem ju inte så länge.

Den nyare är ju i princip samma maskin, men med lägre ljudnivå och finesser som belysning.
Jag tycker de är likvärdiga. Ser inget i funktionen som är påtagligt bättre. Men så använder jag mest min till stora degar.
 
Ja, den lät en del, men man kör dem ju inte så länge.

Den nyare är ju i princip samma maskin, men med lägre ljudnivå och finesser som belysning.
Jag tycker de är likvärdiga. Ser inget i funktionen som är påtagligt bättre. Men så använder jag mest min till stora degar.
Tack så mycket för hjälpen! Hoppas din nya håller lika länge som din förra trotjänare! 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp