Ni som har kort hår

lomuxx

Trådstartare
Ber om ursäkt ifall tråden ligger fel...

Hur gör ni med håret under hjälmen? Alltså när det inte går att fästa med snodd men det är så pass långt att det vill sticka ut på sidorna? Hur gör ni till vardags och hur gör ni på tävling? Detta är helt nytt för mig som alltid haft långt hår som har gått att sätta upp i donut eller liknande...

Hjälp? :)
 
Åh.. bra fråga.. har också funderat på det när man inte har tillräckligt långt för att sätta upp men så pass långt att det är i vägen.
Är det vanlig träning kan man ha hårspännen men under hjälm blir det ju så .. hårt?
 
Åh.. bra fråga.. har också funderat på det när man inte har tillräckligt långt för att sätta upp men så pass långt att det är i vägen.
Är det vanlig träning kan man ha hårspännen men under hjälm blir det ju så .. hårt?
Ja, jag tycker att det blir hårt och trycker sådär oskönt... Men man kanske får leva med det?
 
Ber om ursäkt ifall tråden ligger fel...

Hur gör ni med håret under hjälmen? Alltså när det inte går att fästa med snodd men det är så pass långt att det vill sticka ut på sidorna? Hur gör ni till vardags och hur gör ni på tävling? Detta är helt nytt för mig som alltid haft långt hår som har gått att sätta upp i donut eller liknande...

Hjälp? :)


Har du page går det oftast att göra en enkel inbakad fläta öra till öra, bak i nacken som du sedan fäster upp med nålar. Har du riktigt kort så nåla in lösa hårtestar. Se till att håret är lite skitigt så håller det sig bättre på plats. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
520
Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 198
Senast: Gnist
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp