Bukefalos 28 år!

Ni som har planerat bebbe......

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

BebbeBaby

......hur lång tid tog det från det att ni bestämde er att ni ville bli med bebbe - tills det 'tog' sej??? Hur hade ni skyddat er innan & hur länge hade ni skyddat er med det???

Tacksam för svar!!! :D
- från en som lääängtar efter bebbe - :love:
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Hej... Beror lite på vad man haft för preventivmedel... Jag slutade med p-piller i januari och blev gravid i november... Då hade jag ätit p-piller i nästan 10 år... Men så har jag hört tjejer som bara missat ett piller och blivit gravida direkt... Men tar det mer än ett år så kanske man ska fråga någon på mödravårdcentralen...

Lycka till!
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Hej! Tack för ditt svar!! :)

Ja, det är just det att det kan variera en hel del. Intressant att höra hur det har gått för andra.

Jag tog ut min p-stav igår. Egentligen ska jag börja med p-piller nu, då jag pluggar & inte har något fast jobb. Men jag slutar till sommaren & har nu fått ett vikariejobb. Jag lääängtar såååå otroligt MYCKET efter en bebbe, det är det enda jag tänker på. :angel: Min fästman han vill också. Så nu har vi pratat om att starta en bebbeverkstad. Man vet ju inte OM det tar sej & hur lång tid det isåfall tar innan det tar sej. Jag vill inte vänta allt för länge, vill vara en 'ung' mamma. ;) Vill ha en bebbe nästa vår. :love: Men det kan man ju givetvis inte bestämma bara så där. :D

Tycker ni att man ska räkna med att det tar ett tag innan det tar sej då man har haft p-stav, eller hur lätt är det egentligen att man bli gravid första gången utan p-staven???
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

tog sig direkt.... vi bestämde oss för att försöka vid nästa ägglossning och vips så tog det sig... :) tur som sjutton... får hoppas det går hela vägen bara! Innan använde vi kådis då jag är känslig mot hormoner..... :)
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

p-stavens hormoner försvinner ju direkt du tar ut staven, för mig kom min cykel igång direkt efter p-stav.....
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Det tog åtta månader, och då hade jag inte ätit p-piller de senaste 5 åren.
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Ok. Så då 'borde' cykeln gå igång direkt efter att man tagit ur p-staven??? Eller det kan ju skilja sej.... Men hur märker man det??? ( :o dum fråga kanske!!!) Är det 'svårare' att få den att gå igång efter att man har ätit p-piller???? Jag har nämligen ätit p-piller i 2 år, sen p-stav i 3 år & nu ingenting. Men jag är rädd att det inte ska ta sej så lätt, speciellt om jag börjar med p-piller nu igen & vill bli gravid 'direkt' sen. Usch, blev lite rörigt där. :D

Hur långt gången är du??? :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Vi har bara använt kondom, första barnet tog det två ägglossningar, den första var vi nog lite sena på i vilket fall som helst... ;) Med andra som är i magen nu tog det betydligt längre tid, vi började i maj och inte förrens i okt blev jag gravid.

Jag har en kompis som har käkat ppiller i 10 slutade med dem och det tog en ägglossning innnan hon var gravid... ;) Så det är nog väldigt individuellt hur fort det går osv.
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Första barnet blev till trots p-piller, andra barnet tog på första ägglossningen efter jag slutat med p-piller(slutade med p-piller i augusti och blev gravid i september -02). När vi skulle försöka oss på en lite trea så var det inte lika enkelt, inget skydd sen juli -03 men det ville sig inte förrän i januari i år.

Dom flesta som jag känner har blivit gravida väldigt snabbt efter att dom har slutat med preventivmedel.

Lycka till i "verkstaden" !! :banana:
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Jag slutade med p-piller i september -03, använde kondom till feb/mars -04 då vi slutade även med dem och blev gravid i oktober. Så det tog sin lilla stund! Jag hade ätit p-piller i ung. 10 år med ett års uppehåll för p-stav.
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

hade ätit p-piller i 1-2 år (vilket minne jag har :D ) och det tog ca 17 månader innan jag blev gravid... efter Robin föddes använde vi inget p-medel och det är 5,5 år mellan Robin och Emma (som blev till med IVF)
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Jag & min pojkvän bestämde oss nångång i slutet på 04..

Slutade med mina mini piller i samband med ett missfall,sept 04.

Hade sista mens 15 november . . och nu är jag gravid.

Vet dock inte ännu hur långt gången jag är, pga oregelbunden
mens, va svårt att se på första UL. så vi väntar spänt på
ultra ljud nummero 2 :)

Vi hade sex regelbundet. Läste lite om olika tips. . min kille
drog ner på både rökning och alkohol. Så vips. . bidde jag
tjockiz. . he he he !
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Min fru blev dräktig direkt när hon slutade med sina piller.
Hon är väldigt lättpollinerad om man säger så....... ;)
Hon blir dräktig om hon glömmer ett piller vilket har hänt en gång.
Sedan beror det nog lite på hur fertila man är tillsammans.
Vi har BF 9/8 och magen syns ordentligt!

/ Nanne :banana:
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Hej,

Vanlig kopparSpiral.
Första blev jag med på två veckor.
Den andra tog 10 månader.
Men det är elva år mellan barnen så den sista fick jag på "upploppet" straxt innan jag fyllde 40.

mvh Eva
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

jag är bara i vecka 6 ännu så jag vågar inte ta ut några glädjeskutt.... är alldeles för vanligt med missfall för att jag ska våga hoppas....
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Ok, det förstår jag. Hoppas att allt går bra!! *lyckokramar* :)
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Med min första blev jag gravid trots p-piller, nu med andra han vi bara säga att vi kanske skulle försöka, sen var det färdigt...
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Jag blev gravid "första månaden" som vi försökte :love:
Hade bara skyddat oss genom "säkra perioder" typ, och att han inte kom i mig, innan. (ja, och så åt jag p-piller i något år,men det slutade jag med 1,5 år innan vi försökte bli med barn, för att jag inte trivdes med p-pillrena).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 247
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 142
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: misswilma
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 851
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp