Bukefalos 28 år!

Ni som har planerat bebbe......

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

BebbeBaby

......hur lång tid tog det från det att ni bestämde er att ni ville bli med bebbe - tills det 'tog' sej??? Hur hade ni skyddat er innan & hur länge hade ni skyddat er med det???

Tacksam för svar!!! :D
- från en som lääängtar efter bebbe - :love:
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Hej... Beror lite på vad man haft för preventivmedel... Jag slutade med p-piller i januari och blev gravid i november... Då hade jag ätit p-piller i nästan 10 år... Men så har jag hört tjejer som bara missat ett piller och blivit gravida direkt... Men tar det mer än ett år så kanske man ska fråga någon på mödravårdcentralen...

Lycka till!
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

Hej! Tack för ditt svar!! :)

Ja, det är just det att det kan variera en hel del. Intressant att höra hur det har gått för andra.

Jag tog ut min p-stav igår. Egentligen ska jag börja med p-piller nu, då jag pluggar & inte har något fast jobb. Men jag slutar till sommaren & har nu fått ett vikariejobb. Jag lääängtar såååå otroligt MYCKET efter en bebbe, det är det enda jag tänker på. :angel: Min fästman han vill också. Så nu har vi pratat om att starta en bebbeverkstad. Man vet ju inte OM det tar sej & hur lång tid det isåfall tar innan det tar sej. Jag vill inte vänta allt för länge, vill vara en 'ung' mamma. ;) Vill ha en bebbe nästa vår. :love: Men det kan man ju givetvis inte bestämma bara så där. :D

Tycker ni att man ska räkna med att det tar ett tag innan det tar sej då man har haft p-stav, eller hur lätt är det egentligen att man bli gravid första gången utan p-staven???
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......

tog sig direkt.... vi bestämde oss för att försöka vid nästa ägglossning och vips så tog det sig... :) tur som sjutton... får hoppas det går hela vägen bara! Innan använde vi kådis då jag är känslig mot hormoner..... :)
 
Sv: Ni som har planerat bebbe......