Ni som har ström på tråden, vad nöjer ni er med för styrka?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Utveckla gärna om de är någon speciell typ av häst. T ex rymningsbenägen eller om de kanske är hingst som går nära ston eller liknande 🙂
 
Jag har aldrig mätt strömstyrka i mina stängsel, däremot är det viktigt att ha bra jordning och att strömmen verkligen går runt hela staketet.
Jag har en jordad tråd "näst nederst" för att kompensera sämre jordledning, främst torra somrar och snöiga vintrar. Det har hittills stängt inne allt från halvblodshingst till rymningsbenägna shetlandsponnyer, även hingstar.
 
Vill att mätaren går i topp, vilket är vid 5000 V på den mätaren jag har, går lägre om det är torka på sommaren.
Har haft en som kom till mig då hon var en rymmare men var aldrig några problem hos mig, ponnyn skulle in gång i tiden avlivas för hon inte gick att hålla inne men som sagt inga problem hos mig när väl nedersta tråden var lägre än henne i mankhöjd 😅.

Har även en häst som har kollat igenom hagen för att hitta var det kan finnas problem i tråden för att gå ut där, detta löstes genom att byta ut allt mot aluminium eller järn.

Största problemet är älgarna som river ner tråden här.
 
Vill att mätaren går i topp, vilket är vid 5000 V på den mätaren jag har, går lägre om det är torka på sommaren.
Har haft en som kom till mig då hon var en rymmare men var aldrig några problem hos mig, ponnyn skulle in gång i tiden avlivas för hon inte gick att hålla inne men som sagt inga problem hos mig när väl nedersta tråden var lägre än henne i mankhöjd 😅.

Har även en häst som har kollat igenom hagen för att hitta var det kan finnas problem i tråden för att gå ut där, detta löstes genom att byta ut allt mot aluminium eller järn.

Största problemet är älgarna som river ner tråden här.
Ponnyn är inte kvar och den andra botad men har kvar samma styrka så inga andra kommer på dumheter.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 960
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: Kakis
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: Zpunk
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
8 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp