Bukefalos 28 år!

Ni som har surfplattor, har ni surf?

Arrows

Trådstartare
Jag sitter med ett abonnemang som gäller för både surfplatta och telefon som går ut nu i november, telefonen har jag redan kollat upp vad jag ska byta till, men jag är jättekluven ang surfplattan..
Ni som har en platta för privat bruk, har ni surf på den? Utnyttjar ni surfen? Eller delar ni från telefonen?.
Jag har svårt att hitta orsak till när jag egentligen måste ha surf på plattan, hemma har jag ju wifi och jag kan koppla upp mig mot unis wifi om jag behöver Internet i skolan, samtidigt funderar jag på ett sånt där kontantkort som man hade förr, man gick till ica och fick en kod för att tanka telefonen, men finns dem ens idag? Kan jag gå till mataffärens förbutik och köpa ett kontantkort för 200kr och sedan "surfa" på det?

Alla kontantkort jag googlat fram har x antal samtal, sms och en viss mängd surf, men jag vill ju bara ha surf?

Någon som har tips?
 
Jag sitter med ett abonnemang som gäller för både surfplatta och telefon som går ut nu i november, telefonen har jag redan kollat upp vad jag ska byta till, men jag är jättekluven ang surfplattan..
Ni som har en platta för privat bruk, har ni surf på den? Utnyttjar ni surfen? Eller delar ni från telefonen?.
Jag har svårt att hitta orsak till när jag egentligen måste ha surf på plattan, hemma har jag ju wifi och jag kan koppla upp mig mot unis wifi om jag behöver Internet i skolan, samtidigt funderar jag på ett sånt där kontantkort som man hade förr, man gick till ica och fick en kod för att tanka telefonen, men finns dem ens idag? Kan jag gå till mataffärens förbutik och köpa ett kontantkort för 200kr och sedan "surfa" på det?

Alla kontantkort jag googlat fram har x antal samtal, sms och en viss mängd surf, men jag vill ju bara ha surf?

Någon som har tips?

Jag köpte en ny padda och valde bara wifi. Behöver jag surfa där jag inte har det använder jag telefonen.
 
Jag har aldrig haft annat än Wifi i surfplattor. Det finns ju överallt numera! Har ett gäng filmer sparade på plattan så att dottern kan kolla på något när vi är på resande fot utan wifi, det har funkat bra i 4 år :up:
 
Nope ingen surf, använder wifi hemma och borta har jag inget behov. Jag använder iofs mest min platta för att läsa e-böcker på och man har möjlighet på de flesta ställen att koppla upp sig på om jag behöver det. Är det panik finns alltid mobilen.
 
Bara wi-fi. Jag använder min surfplatta som komplement till min dator, så att köra internetdelning via telefonen fungerar utmärkt för mig.

Om man kontinuerligt befinner sig på resande fot och ofta hanterar många (och stora) filer osv kan det vara värt att köpa med surf. Wi-fi är inte alltid snabbt, säkert eller stabilt, men egentligen handlar det mest om bekvämlighet.
 
Jag har en gammal surfplatta med simkort och en nyare med bara wifi. Jag kan faktiskt inte se någon anledning att ha surf på simplattan eftersom jag har det på telefonen. För makens del, som hade väldigt lite surf i sitt abonnemang till telefonen, så var det ju bra med egen surf till plattan. Men jag har så mycket surf i mitt abonnemang!
 
Jag gör som alla andra här verkar det som. Inget surf i plattan (men jag tror att det finns plats för ett kort). Jag använder nästan bara wifi. Om jag absolut behöver uppkoppling så delar jag från telefonen.
 
Jag har bara wifi. Å andra sidan har jag aldrig med mig den någonstans, utan den bor i sovrummet och används endast till Netflix :D
 
Min surfplatta är från kommunen. Alla politiker får låna en så slipper de posta kilovis med pappershandlingar.

jag har inte surf. De fleta ställen jag är på har wifi nånstans. På kommunala möten finns det alltid. Alla kommunala lokaler har wifi. Hotell har wifi. Tpget har oftast.

Skulle inte betala för surf. Skulel knappt använda det. Använder ju det knappt ens på telefonen efftersom jag har telefon på jobbet och hemma och på bägge ställena finns wifi. Den proportionellt sett lilla tid jag inte är på jobbet eller hemma så går det itne åt så mycket.
 
Jag sitter med ett abonnemang som gäller för både surfplatta och telefon som går ut nu i november, telefonen har jag redan kollat upp vad jag ska byta till, men jag är jättekluven ang surfplattan..
Ni som har en platta för privat bruk, har ni surf på den? Utnyttjar ni surfen? Eller delar ni från telefonen?.
Jag har svårt att hitta orsak till när jag egentligen måste ha surf på plattan, hemma har jag ju wifi och jag kan koppla upp mig mot unis wifi om jag behöver Internet i skolan, samtidigt funderar jag på ett sånt där kontantkort som man hade förr, man gick till ica och fick en kod för att tanka telefonen, men finns dem ens idag? Kan jag gå till mataffärens förbutik och köpa ett kontantkort för 200kr och sedan "surfa" på det?

Alla kontantkort jag googlat fram har x antal samtal, sms och en viss mängd surf, men jag vill ju bara ha surf?

Någon som har tips?
Vi har inget surf till plattan. Använder bara wifi
 
Har endast wi-fi. Tar jag med plattan finns nästan alltid wi-fi dit jag går, hotell,tåg etc. Jag tror att Telia har någon form av kontantkort/mobilt bredband för bsirf.
 
Kör på Wifi bara. Hade surf tidigare men nyttjade det knappt övh utanför wifi så vi förlängde det inte.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har inget intresse alls för tekniska prylar (inte min sambo eller nära vänner heller) sa därför är min kunskap ungefär lika med...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp