Bukefalos 28 år!

Ni som hobbybakar

Beeboppe

Trådstartare
Vad är era godaste och bästa tårtkombinationer?

Fluff är himla tacksamt att göra och sååå gott men vill testa något nytt från det "gamla" och vill ha tips. :)
 
Vad är era godaste och bästa tårtkombinationer?

Fluff är himla tacksamt att göra och sååå gott men vill testa något nytt från det "gamla" och vill ha tips. :)

Jag älskar mandelkräm, så det gör jag gärna. Den är ganska söt, så kombinerar gärna med hallon eller annan frukt med hög syra. Överlag gillar jag lite syrliga tårtor och bakverk, Budapestrulle med hallon och lingon är en höjdare! Fluff är ingen favorit här, hamnar i samma kategori för mig som sockerpasta. Ser snyggt ut- smakar apa.
 
Jag brukar göra en kladdkaketårta :d Mastig men jag tycker den är jättegod!
Använd kladdkakor som tårtbottnar, kräm mellan brukar jag ex ha kräm gjord på philadelphia + vit choklad + limejuice och toppat med jordgubbar.
2016-09-13-2001_57d83eed9606ee1455e4e766.jpg
 
Åh :love:
Jag ska göra några superenkla tårtor i helgen. En daimtårta med enkel mandelbotten, grädde, och hackad daim på toppen.
(Har gjort den där mandelbotten - ägg, socker, mandelmjöl och bakpulver- flera gånger men misslyckats nu två gånger på raken :banghead: Ska köpa grejer och försöka igen imorgon...)

Sen tänkte jag testa marängbotten, lemoncurd, sen grädde och blåbär på toppen.

Enkelt ska det vara, men gärna gott också :d
 
Vad är era godaste och bästa tårtkombinationer?

Fluff är himla tacksamt att göra och sååå gott men vill testa något nytt från det "gamla" och vill ha tips. :)
Några av mina favoritkombinationer är
ett lager rabarbermousse och ett lager vaniljlkräm eller
ett lager jordgubb/rabarbermousse och ett lager vit chokladmousse eller
ett lager blåbärsmousse och ett lager vaniljkräm

Gjorde en med passionfruktsmousse i somras som var väldigt uppskattad, tyvärr hann jag inte smaka på den själv :(
 
Jag älskar mandelkräm, så det gör jag gärna. Den är ganska söt, så kombinerar gärna med hallon eller annan frukt med hög syra. Överlag gillar jag lite syrliga tårtor och bakverk, Budapestrulle med hallon och lingon är en höjdare! Fluff är ingen favorit här, hamnar i samma kategori för mig som sockerpasta. Ser snyggt ut- smakar apa.

Hur gör du din mandelkräm?
Budapest är supergott med hallon men med hallon och lingon har jag nog aldrig provat, tack för tipset! :)
 
Jag brukar göra en kladdkaketårta :d Mastig men jag tycker den är jättegod!
Använd kladdkakor som tårtbottnar, kräm mellan brukar jag ex ha kräm gjord på philadelphia + vit choklad + limejuice och toppat med jordgubbar.
2016-09-13-2001_57d83eed9606ee1455e4e766.jpg
Sambon tyckte denna såg ut att vara helt i hans smak!:d
 
Vad är era godaste och bästa tårtkombinationer?

Fluff är himla tacksamt att göra och sååå gott men vill testa något nytt från det "gamla" och vill ha tips. :)


I lager nerifrån och upp:

Marängbotten
Krossad daim blandat med grädde
Marängbotten
Bär blandat med grädde (fungerar med mango, jordgubbar, blåbär osv)
Marängbotten
Krossad daim blandat med grädde
Marängbotten, krossad daim och toppa med grädde runt hela och bär ovanpå!

In i frysen ett par timmar!

Folk får inte nog! :love: (Fungerar utan bärlagret givetvis)
 
Åh :love:
Jag ska göra några superenkla tårtor i helgen. En daimtårta med enkel mandelbotten, grädde, och hackad daim på toppen.
(Har gjort den där mandelbotten - ägg, socker, mandelmjöl och bakpulver- flera gånger men misslyckats nu två gånger på raken :banghead: Ska köpa grejer och försöka igen imorgon...)

Sen tänkte jag testa marängbotten, lemoncurd, sen grädde och blåbär på toppen.

Enkelt ska det vara, men gärna gott också :d

Ibland är det enklaste det godaste! Lemoncurd är så himla gott ihop med maräng.
 

Liknande trådar

Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
329
Senast: Kaching
·
Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
1 011
Senast: Inte_Ung
·
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
601
Senast: Mia_R
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp