Ni som inte dricker kaffe, äter/dricker ni mer sötsaker/energidryck?

Jag har aldrig lärt mig att dricka kaffe jag heller.
För det mesta klarar jag mig men ibland tar jag en energidryck för att vakna till, men jag tror att det funkar lika bra med en vanlig burk läsk egentligen då jag är mera ute efter den där kicken efter första klunken.
Är dock sockerberoende, och kan dricka läsk på kvällen utan problem att somna sedan. Mera mentalt antagligen.

Jag har provat med koffeintabletter och önskar att de funkade på mig, märker ingen skillnad alls :confused::confused:
 
Koffeintabletter verkar ligga på 100mg koffein per tablett och en vanlig kopp bryggkaffe har ca 70-80mg koffein, så tabletterna är lite starkare. Det är ju inte lika socialt accepterat att ta tabletter som det är att dricka kaffe, kaffe är ju väldigt mycket av en sällskapsdryck i Sverige, så det är kanske inte så konstigt om det förstnämnda känns "värre".

Okej, tack! Ja, då är det ju ungefär samma mängd.

Nej, precis, det är säkert därför det känns "värre"...

----

Idag, efter en vecka utan kaffe, är jag inte lika trött som jag var första dagarna utan. Heja heja!
 
Jag dricker varken kaffe eller energidryck(tål inte kolsyra). Ibland kan jag dricka svart te om jag typ sovit dåligt och behöver komma igång men det är max en gång i månaden. Annars dricker jag frukt eller örtte som är koffeinfritt. Sötsaker i något större konsumtion endast veckan innan mens.
 
Jo, jag kom att fundera på en sak eftersom jag, som normalt sett dricker kaffe, just nu har en kaffepaus.

Först slutade jag för att jag var hemma sjuk i två veckor och inte gjorde så mycket. Så behövde typ sluta för att alls kunna sova på nätterna.
Nu har jag börjat jobba igen, men har tänkt ha paus ett tag till. Men, jag är ju, förståeligt nog kanske eftersom jag är van vid att få lite koffein, rätt så trött på dagarna just nu.

Så, jag funderar över dem/er som inte dricker kaffe, äter/dricker de/ni mer sötsaker för att bli pigga istället? Eller energidrycker?
Jag tänker att detta kan ju vara omedvetet, jag har nog aldrig funderat så mycket över det... Men kom att tänka på t ex en gång när jag och min vän var på en liten resa och hon sa att hon minskat på sockret och inte åt så mycket socker längre... och då åt hon mer sötsaker på en dag än vad jag åt på ett halvår typ... Men, så drack ju jag kaffe vilket hon inte gör... (nu låter det som om jag dricker hinkvis, men det gör jag inte, dricker nog ganska lite jämfört med många kaffedrickare).

Jag menar i n t e detta ur något vikt-perspektiv och man får visst äta sötsaker om man vill. Tycker bara det är intressant!

Jag bara funderar över om det går att leva utan kaffe typ :p eller om de som inte dricker kaffe har nåt annat istället, så att det jämnar ut sig.

Jag vet att jag hade en ett år lång kaffepaus för några år sen iofs och det gick bra vad jag minns (utan nån annan ersättning), men ändå :p.
Egentligen, utom om en paus om man känner att man behöver det, finns ju ingen direkt vinst med att sluta med kaffe. Det ska vara ganska nyttigt med 1-3 koppar om dagen såvitt jag förstått. Med det sagt tar jag också pauser ibland för att man gillar inte att riskera huvudvärk om man blir utan.
 
Egentligen, utom om en paus om man känner att man behöver det, finns ju ingen direkt vinst med att sluta med kaffe. Det ska vara ganska nyttigt med 1-3 koppar om dagen såvitt jag förstått. Med det sagt tar jag också pauser ibland för att man gillar inte att riskera huvudvärk om man blir utan.

Nej, visst, jag dricker inga ohälsosamma mängder så, så min paus är bara för att jag känner för det själv.

Vill som du säger inte få huvudvärk utan eller känna att jag måste ha kaffe.

Gillar heller inte när min konsumtion ökar som den gör ibland. Jag tänker att jag dricker 2 eller som max 3 muggar om dagen, men ibland en jobbförmiddag/jobbdag märker jag ju att jag tar lite påtår där och en extra slurk där... det gillar jag inte.
 
Jo, jag kom att fundera på en sak eftersom jag, som normalt sett dricker kaffe, just nu har en kaffepaus.

Först slutade jag för att jag var hemma sjuk i två veckor och inte gjorde så mycket. Så behövde typ sluta för att alls kunna sova på nätterna.
Nu har jag börjat jobba igen, men har tänkt ha paus ett tag till. Men, jag är ju, förståeligt nog kanske eftersom jag är van vid att få lite koffein, rätt så trött på dagarna just nu.

Så, jag funderar över dem/er som inte dricker kaffe, äter/dricker de/ni mer sötsaker för att bli pigga istället? Eller energidrycker?
Jag tänker att detta kan ju vara omedvetet, jag har nog aldrig funderat så mycket över det... Men kom att tänka på t ex en gång när jag och min vän var på en liten resa och hon sa att hon minskat på sockret och inte åt så mycket socker längre... och då åt hon mer sötsaker på en dag än vad jag åt på ett halvår typ... Men, så drack ju jag kaffe vilket hon inte gör... (nu låter det som om jag dricker hinkvis, men det gör jag inte, dricker nog ganska lite jämfört med många kaffedrickare).

Jag menar i n t e detta ur något vikt-perspektiv och man får visst äta sötsaker om man vill. Tycker bara det är intressant!

Jag bara funderar över om det går att leva utan kaffe typ :p eller om de som inte dricker kaffe har nåt annat istället, så att det jämnar ut sig.

Jag vet att jag hade en ett år lång kaffepaus för några år sen iofs och det gick bra vad jag minns (utan nån annan ersättning), men ändå :p.

Jag dricker Pepsi max, sockerfri energidryck samt tar koffeintabletter om jag behöver.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 366
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 437
Senast: Grazing
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 394
Senast: emma-vsm
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 799
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp