Ni som inte har badkar...

Jozze

Trådstartare
...men större barn som ni vill låta bada - vad har ni för lösning? Femåringen kan fortfarande bada i balja, men det blir ju trängre och trängre för varje gång hon badar så som hon växer.

Det finns ju lite olika ihopvikbara badkar och större badbaljor, men vad är praktiskt? Den ska vara lätt att tömma och lätt att rengöra och låta torka mellan gångerna.

Vad har ni? Vad tycker ni om lösningen ni valt?
 
Har inte så mkt att komma med men en fd kollega köpte ett sådant hopfällbart som man tappar ut vattnet ur i botten till sin 12- åring och de var nöjda 😊
 
Vi har köpt en stor murarbalja, däremot är vår son fortfarande ganska liten så vet inte hur bra den faktiskt funkar sen när de blir större. Vi har själva satt in en propp i botten så det blir enkelt att tömma ur den, ställer den bara i duschen och låter det rinna ut. Det jag gillar med den är att den har ganska höga kanter, vilket de klassiska badbaljorna till barn inte har :)
 
Vi har köpt en stor murarbalja, däremot är vår son fortfarande ganska liten så vet inte hur bra den faktiskt funkar sen när de blir större. Vi har själva satt in en propp i botten så det blir enkelt att tömma ur den, ställer den bara i duschen och låter det rinna ut. Det jag gillar med den är att den har ganska höga kanter, vilket de klassiska badbaljorna till barn inte har :)
Murarbalja skulle ju vara en väldigt billig lösning iaf! En på 90 eller 125 l borde ju räcka ganska länge. Hur fixade ni proppen?
 
Finns ju sittbadkar för vuxna i plast. Ser ut som stora tubtrugs ^_^. Propp i botten men inte ihopfällbar.
Jag vet! :D Jag har kikat på sådana, för jag saknar också att bada ibland. Men dels är de ganska dyra, dels är det inte så miljövänligt att bada. Dottern är liksom smutsig på en lite annan nivå när vi stoppar henne i badet, så där är det mer befogat. Men det är absolut ett möjligt alternativ.
 
Murarbalja skulle ju vara en väldigt billig lösning iaf! En på 90 eller 125 l borde ju räcka ganska länge. Hur fixade ni proppen?
Vi köpte en färdig propp på ett byggvaruhus, sen borrade vi ett hål med vanliga borrmaskinen, satte dit proppen och silikonade runt :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 612
Senast: Saigon
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 909
Senast: Nytant
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: Zacci
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 377
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp