Ni som köpt hjälmar det senaste

Köpte en Back on Track igår på "tror" landets största kedja som har både butiker o postorder.
De påstod att hjälmarna inte säljs i kartong längre. Efter diskussion hämtades en kartong som fick lov att följa med. Dock fel stl o färg på texten på kartongen. Känns ju tokigt då det handlar om en present. Aldrig hört talas om detta innan.
 
Verkar riktigt konstigt, klart dom måste levereras i kartong - hur förvaras dom annars på ett vettigt sätt? Back on Track var ju på Falsterbo och sålde, hade alla hjälmarna i kartong då i alla fall.
 
Vissa kartonger har ju ”fyllning”, men även om dom inte har det så skyddar ju kartongen bättre än en tunn nylonpåse.
Menar du att du när du har ridit stoppar ner hjälmen i en kartong - vad gör du med den sen? Kastar in den i sadelkammaren?
 
Varför måste ni ha en kartong? Det är väl suveränt att slippa onödigt emballage? Jag köpte min i nylonpåse med dragsko.
Alltså jag undrar hur hanteringen av hjälmarna är om de ej skulle levereras från tillverkningen till butik i kartong. Vill ju inte att hjälmen skall vara utsatt för onödiga slag innan man köpt den. Så dels pga den risken vill jag självklart ha den i kartong.
 
Till alla. Tack för svar. Skall faktiskt kontakta chefen för butiken och fråga varför de säljer utan kartong.
Har ju själv aldrig hört talas om det innan.
 
Alltså jag undrar hur hanteringen av hjälmarna är om de ej skulle levereras från tillverkningen till butik i kartong. Vill ju inte att hjälmen skall vara utsatt för onödiga slag innan man köpt den. Så dels pga den risken vill jag självklart ha den i kartong.
Aha, så det är transporten till affären som är bekymret.
 

Liknande trådar

Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 418
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Bapelsin
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
528
Utrustning Hej! Är dessa hjälmar godkända att tävla med? Hittar ingen märkning med VG1. Lägger in bild 2 i en kommentar.
Svar
8
· Visningar
971
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp