Bukefalos 28 år!

Ni som planerar/planerade att skaffa barn

T

Tarzzan

Hur tänkte ni då?
Ville ni föda under någon speciell del av året eller spelade det ingen roll?
Vissa vill ju ha tidigt på året och vissa senare delen.

Kul att veta hur ni planerade:laugh:
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi hade tänkt bli gravida i augusti för att få i maj, men det blev lite tidigare än vi tänkt. Nikki blev till i juni o föddes i mars, men det var en bra tid tycker jag.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi bestämde oss bara helt plötsligt o okt o blev gravida på första försöket.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi planerade att få på våren, så det skulle bli lättare med hästarna när de är ute mer :) och vår lilla gosse kom i slutet på maj, kunde inte blivit bättre! :laugh:
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Ockej.
Jag och sambon har börjat prata lite om barn och så och vi båda börjar bli redo för det,men till problemet.
Folk som har fått tidigt på våren tycker det är bättre istället för att gå höggravid under sommaren villket dom tyckte var jobbigt med värmen och så.
För mig spelar det egentligen ingen roll alls.

Så jag ville ha era erfarenheter också:laugh:
Om hur ni gick till väga och så
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Jag tänkte faktiskt så att jag inte ville vara höggravid under sommaren. Fast sen så var det ju inte direkt någon höjdare heller att vara nygravid under sommaren då man mådde som mest illa. Så det är nog plus och minus hur man än gör.

En sak som jag tycker är jobbigt med att ha barn på våren är att när det är varmt måste man ändå klä sig som en tok för att undvika mjölkstockning. På det viset kan det nog vara bra att få barn på vintern eftersom man ändå måste klä på sig varmt då.. Fast å andra sidan kanske man ammar länge och hinner med alla årstider iaf..
Nejmen oj vad jag svammlar..
Det jag skulle komma fram till är nog att när man än får sin guldklimp så kommer man att vara superlycklig.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Jag ville ha barn under första halvan av året, efter att värsta vinterkylan gett sig, innan högsommarvärmen, helst i mars eller april. Båda mina var beräknade till april, den ena kom 25/4 (BF 17/4), den andra 3/5 (BF 21/4). Skönt att slippa klä på den lilla massor av kläder när man skulle ut (som man ju annars måste göra på vintern) och skönt att slippa vara höggravid på sommaren (svettades iaf floder med min första).
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Hur tänkte ni då?
Vi hade alla förutsättningar, bra ekonomi, fast jobb, bra bil och boende. Ingen av oss ville resa eller plugga något som inte går att göra med ett barn.

Ville ni föda under någon speciell del av året eller spelade det ingen roll?
Absolut senast i augusti, min son är född 22 oktober. Tätt följt av mormor, pappa, farmor och ingifta farbror inom 3 veckor.
Sen i december fyller jag (mamma) och farfar på samma dag och 6 dagar senare hans ingifta farfar och 12 dagar senare är det julafton!

Oktober, November och December är dyra månader för oss ;)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi tänkte mer att "det händer när det händer" så sonen är född med planerat snitt i juli.

Nu skulle vi egentligen fått en till i december men jag fick missfall, december är annars en månad som hade blivit bra, just till jul när sambon ändå brukar ta lite semester osv.

Jag är mer för att tänka på stjärntecken, vill inte ha vädur, skorpion, lejon, fisk...helst:angel:
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi planerade båda gångerna, ville ha vårbebisar om det var möjligt. Vi ville, om det gick, få barn som skulle ha en hel sommar att växa på innan vinter och rusk. Första sonen föddes i slutet av mars, andra gången tog det fortare än beräknat ;-) Hade väl egentligen tänkt att han skulle födas senare än första sonen, men han är i alla fall född i slutet av februari tre år efter första. Så det blev i alla fall nästan som vi planerat :)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Nä, inte alls. Det fick bli när det blev. Det känns som det är så pass svårt att bli med barn så att vilken tid som helst fick vara bäst!

Nu fick vi i oktober och jag tycker i efterhand att det var ultimat. Då gjorde det inget att man satt hemma i rusket och ammade i flera månader eftersom det är det man gör ibörjan.

Säkert hade jag tyckt samma om hon fötts i april.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi tänkte mer att "det händer när det händer" så sonen är född med planerat snitt i juli.

Nu skulle vi egentligen fått en till i december men jag fick missfall, december är annars en månad som hade blivit bra, just till jul när sambon ändå brukar ta lite semester osv.

Jag är mer för att tänka på stjärntecken, vill inte ha vädur, skorpion, lejon, fisk...helst:angel:

Vad är det för fel på vädurar nu då????;)
Jag är vädur:laugh:
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Behöver ju inte vara ngt fel på just dig:)

Tyvärr har jag bara träffat knepiga individer när det gäller vädurar så det har fått dåliga vibbar för mej.
Vissa tycker horoskop är löjligt men jag tror på en viss kemi mellan vissa tecken.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Den här gången planerade vi att bli gravida nu i juni, men det tog sig redan i mars, så det blir december istället för mars:laugh:
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

vår knodd är helt oplanerad. Beräknas föda i juli.

Det är kämpigt nu att vara höggravid när det är så varmt, men i vanliga fall brukar ju faktiskt juni regna bort. Jag är även känd som klumpfot eller tjockfinger och hela jag är som ett vandrande ödem. inte så skoj, men snart är den ute! jag slipper ju iaf gå hela sommaren!
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Vi brydde oss inte om sådant. När vi hade bestämt oss körde vi helt enkelt på.
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Jag vill ha en vattuman. Första februari blir bra, tack.

;)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

vi ville ha första sidan av året... men tjuvstartade för det kunde ju ta tid... :angel: ooops var gravid på en gång och beräknad till 14 december... men ungen vägrade komma ut förrän 1 januari :rofl: så det blev ju ändå lite som vi tänkt....
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

efter 4 års försök så känns inte sånt viktigt längre :)
 
Sv: Ni som planerar/planerade att skaffa barn

Nummer 1 var inte planerad - plötsligt stod vi inför faktum och fick rätta oss efter det. Hom kom i september då hästarna gick på bete.
Första vintern lånade jag ut de flesta av hästarna så vi hade bara två hemma - skönt.

Nr 2 var planerad. Ville att hon skulle komma tidigast i slutet av juni med tanke på mitt jobb - å det gick på första försöket :D tror jag för hon är född första veckan i juli. Valde att betäcka ungstoet på våren innan tvåan föddes för att inte känna någon press på att jag skulle behöva arbeta henne under min föräldrarledighet. Denna gång var jag så effektiv i hästutlåningen så jag plötsligt stod med bara en häst hemma - slutade med att jag fick låna ett utdömt sto som sällskap till mitt ungsto för att hon inte skulle behöva gå hemma ensam. Till hösten är mina barn 1 och 3 och vi planerar att ha fyra hästar hemma - två egna och två inackorderingar. En egen har vi lånat ut och de ansra är borta. Känns skönt att det inte är så många :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 432
Senast: Manji
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 881
Senast: orkide
·
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
714
Senast: Askur2017
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 134
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp