Ni som promenerar med sällskap av katten!

TinyWiny

Trådstartare
Min katt anser att hon alltid ska med på promenader och ska vi inte gå på landsväg är det såklart okej. Annars får jag stänga in henne då det blir för farligt och hon riskerar att bli skrämd och då stannar hon där hon är tills jag letar upp henne igen. Nu händer inte det så jätteofta att vi går så hon kan följa med och sommartid brukar hon fixa med annat (typ ligga på loftet och sova) och inte ha tid men det senaste har hon hängt med några gånger och det är en sak jag har funderat på om det verkligen är normalt. Efter kanske 1,5-2 km promenad börjar hon flåsa, dvs. öppnar munnen och tungan hänger ut. Första gången det hände var det närmare 30 grader så då var det ju inte så konstig kanske men hon gör det även vid 20 grader. Det är kuperat där vi går (jag bor på sluttningen av ett berg) och en katt brukar väl kanske inte gå så effektivt som hon gör då för att hinna med men det oroar mig ändå lite då hunden är helt opåverkad i det läget. Han har inte ens öppnat munnen när hon flåsar för fullt. När vi har kommit ner på plan väg slutar hon att flåsa efter ett tag om det är runt 20 grader och börjar dra sina ruscher igen. Hon går alltså lös och tvingas inte att hänga med utan gör det för att hon vill. Veterinärtid är redan bokad för vaccination och tandkoll och jag kommer såklart be veterinären kolla henne då men jag vill höra era erfarenheter. Är det kanske helt normalt?

Katten är en katthemskatt som omhändertogs från ett alkoholisthem där alla katter var fertila och förökade sig hejvilt. De blev omhändertagna då hela lägenheten var en sanitär olägenhet vilket upptäcktes när personen som bodde där vräktes. Hon bedömdes då vara mellan 6 månader och ett år. Jag gissar mer på ett halvår då hon har växt endel sedan hon kom hit några månader efter omhändertagandet. Kastrerad, avmaskad, pigg och busig, glansig päls, äter, kissar och bajsar som hon ska. Hon har bott här i 2,5 år.
 

Liknande trådar

Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
23 067
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 340
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp