Ni som rider i Star Trekk Dressage Close Contanc

M

Matilda_o_Bonita

Ni som rider i Star Trekk Dressage Close Contact. Är ni fortfarande nöjda med era sadlar? Hur reagerade era hästar när ni började rida i denna sadeln istället för er gammla? Hur tycker ni som ryttare att den är att sitta i? Blir den bara skönare med tiden? Är den värd sitt pris tycker ni? Hörde från någon att bossorna inte skulle vara tillräkliga utan att man behöver använda avlastande pad i alla fall?

Avslutar med att ni skulle få lista + och - saker med sadeln.
 
Sv: Ni som rider i Star Trekk Dressage Close Contanc

Hm, jag som fått uppfattningen att det var en liten hög här som köpt den...
 
Sv: Ni som rider i Star Trekk Dressage Close Contanc

Får jag svara fast jag har köpt Star Trekk Gaiter?

Hur som, jag är nöjd med sadeln, sitter i en bra sits och jag kan sitta upp från marken i den. Men undviker det för jag tror mer på palluppsittning.

Hästen går helt ok, jag red mycket barbacka förut och det verkar som att hästen accepterar den som barbacka. Den är väldigt svår att hitta en sadel som passar till, min sadelutprovare blev helt desperat och menade att hon förmodligen har Kissing spines och därför inte kan ridas med sadel. Denna sadel fungerar bra. Jag är nöjd. :love:
 
Sv: Ni som rider i Star Trekk Dressage Close Contanc

Jag har en ST CC och jag är nöjd. Läderkvalitén är över förväntan och hästen sa bara JA tack! och ökade ryggaktivitetet med minst 100% från att jag kunde rida honom sådär hela pass, han bar sig någorlunda så har jag nu stora problem med att sitta i traven och får träna konstant på att det!
Hästen kände sig för första passet och redan andra passet kunde jag börja reglera hans form bara genom att tippa bäckenet åt rätt håll! Jag som ryttare sitter otroligt bra och stabilt utan att vara låst och den är otroligt skön att rida i... Hästen älskar den, han går inte alls lika bra med bomsadel (hoppsadel).
Bossorna räcker aldelles utmärkt är jag övertygad om, hästen känns jättefin i ryggen inte en spänning någonstans! Är du orolig så köp de tjockare panelerna, de gör dessutom att man inte behöver sitta så brett om man har en bed häst.

+ snygg design
+ otroligt anpassningsbar
+ mkt bra läder
+ skön att sitta i
+ stadig att sitta i
+ hästen älskar den :D

Det enda som är lite jobbigt som jag förknippar med sadeln är att jag inte längre kan sitta ner i traven på min häst, men det är ju en träningssak och beror på att han har ökat sin ryggaktivitet och det är ju genetligen bara positivt!
 
Sv: Ni som rider i Star Trekk Dressage Close Contanc

Klart att du får svara. Det är ju i prinsip samma sadel, bara att Gaiter är gjord för isisar:D
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: ufot
·
Utrustning Nu har vi jobbat oss igenom lite fler sadlar och fler funderingar har uppstått. När förra wintec 500 var poppis fick jag intrycket av...
Svar
2
· Visningar
807
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
3 925
Senast: Morran
·
Utrustning En tråd om Star Trekk Españiola och Star Trekk Españiola Deluxe. Ni som har/har haft/provridit i någon av dessa; fördelar, nackdelar...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 469
Senast: _Yggdrasil_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp