ni som såg på TV

S

Sellan

i stort var det en trevlig tävling förutom den otäcka vurpan, var inte där men såg på TV.
blev förvånad över Linda a.!
har aldrig sett henne rida så dåligt! :eek:
fast hon kanske hade en dålig dag?

såg inte hela tävlingen men vilka tyckte ni red "bäst" denna gång då?

såg hela hoppmomentet som visades.. inte finridning där, många misstag pga av "ouppmärksamhet"..?
tyckte att Fox Pitt red bäst på hoppningen, hur red han på terrängen?
bara nyfiken, han såg så proffsig ut med bra samspel med hästen..
 
Sv: ni som såg på TV

alla har väl dåliga dagar nån gång, synd bara att det händer på wc-finalen.....

jag tyckte att fox-pitt var efter hästen och hängde i tyglarna i vattenhindrena, såg inte spec proffsigt ut.... men sen vet jag ju inte hur resten av rundan var för hans del
 
Sv: ni som såg på TV

Jag tycker oxå att linda algotsson var väldigt oproffsig i går, men man har ju hört att hon har varit stressad och sjuk ett bra tag och så men jag tycker att det är ganska oerfaret att gå in i en wc-final när man känner så!
 
Sv: ni som såg på TV

varför allt klankande på linda? ingen har nämnt att magnus gällerdal faktiskt låg på helt fel avstånd vid vattenhindret och därmed gick omkull? även proffsen ska väl få göra fel? och både linda och magnus skyllde ju allt på sig själva. Men folket som sitter här inne istället för att vara ute och rida hela dagarna vet ju säkert bäst...
 
Sv: ni som såg på TV

hur då oproffsig :confused: en dålig runda kan väl alla göra nån gång.....

dessutom tog hon väl på sig misstagen själv om jag inte hörde alldeles fel i intervjun efter....
 
Sv: ni som såg på TV

Jag tycker inte heller att det var en snygg runda precis av Linda... Det var tråkigt. Och vurpan som Magnus gjorde då, den va f*n läskig! :eek: Tur att han har en så vig häst :crazy:

Man fick ju inte se alla ekipagen (väl?) igår på sammandraget så jag såg inte alla. Men han som vann var duktig :)
 
Sv: ni som såg på TV

Reagerade också på Linda! Hur många gånger får man egentligen driva sin häst under en ritt innan man får böter och avstängning! Inom galoppen gäller 5ggr vid LÄTTARE drivning under axelhöjd vilket iochförsig är alldeles för mycket! I tvåårslöp gäller 3ggr.
Är det någon som vet hur reglerna ser ut? Tacksam för svar! :)
 
Sv: ni som såg på TV

jag klagar inte på linda, har läst att hon har mått dåligt.
jag är inte ett dugg bättre än henne, nej. det vet jag gott och väl!

"jag tyckte att fox-pitt var efter hästen och hängde i tyglarna i vattenhindrena, såg inte spec proffsigt ut.... men sen vet jag ju inte hur resten av rundan var för hans del"
Oki! då vet jag! nästa gång ska jag försöka sitta vid tv:N

men åter till ursprungsfrågan: vilka tyckte ni red bäst denhär gången?
 
Sv: ni som såg på TV

Var bara där på lördagen, men av det så skulle jag säga han som vann, han hade en grym balans. Piia Pantsu stack ut i hopptävlingen (på lördagen, alltså), tyckte jag, hon red otroligt noggrannt och välplanerat, så en häst som såg spänd och inte helt lätt ut.
 
Sv: ni som såg på TV

Bästa terrängrundan tyckte jag var många som hade, men en som impade på mig var Vitrysskan. Vilken balans och vilka fina språng de gjorde i terrängen!!

Har ju aldrig hört talas om henne innan och hörde att hon endast ridit ett kval och det i Moskva!??

Sedan impade de Amerikanska hästarna oerhört :love:

Sedan tyckte jag nog att det var övervägande mkt bra ritter i terrängen. Jättefina hästar och som vanligt så stack de utländska fullblodshästarna ut mest. Vilka galopper vilka huvuden :love:

Blev lite förvånad över att Tobbe säger i TV att han gjorde en superrunda, när hästen krokar i ordentligt vid två tillfällen :crazy:

Magnus såg super ut fram till vattnet, en miss på ett knepigt avstånd tyvärr. Vilken inställning han har :bow: Hur trevlig och avspänd som helst på interjuven.

Linda såg lite knackig ut, men att hon red dåligt hela rundan kan jag ju inte hålla med om. Första stoppet var helt klart hästen och andra kom hon ur linjen och det var inget lätt hinder direkt.

Viktoria gjorde en jättefin runda, liksom Dag.

Micco trodde jag inte riktigt på faktiskt, inte efter att ha gått banan. Och han såg lite kroknande ut redan i början.

I banhoppningen tyckte jag att det såg bra ut för de flesta.

Fox-Pitt gjorde både en superrunda i terrängen och i banhoppningen. Satt och njöt av att se hur avspänt han red i just banhoppningen. Mkt fin häst

jag tycket det var en stor bana med mkt smala hinder, knepiga linjer men ändå väldigt bra.

Jag tycker att detta var en av de bästa banor jag sett någonsin
 
Sv: ni som såg på TV

Nizzetoto skrev:
Reagerade också på Linda! Hur många gånger får man egentligen driva sin häst under en ritt innan man får böter och avstängning! Inom galoppen gäller 5ggr vid LÄTTARE drivning under axelhöjd vilket iochförsig är alldeles för mycket! I tvåårslöp gäller 3ggr.
Är det någon som vet hur reglerna ser ut? Tacksam för svar! :)


Var slog Linda på sin häst förutom vid sista vattenhindret??? Och det gjorde hon väl för att han stannade i andra vattenhindret på ett hinder i vattnet!
 
Sv: ni som såg på TV

Måste hem och titta på det igen för jag såg att hon manade på honom innan det sista vattnet och vet att jag reagerade på det.
 
Sv: ni som såg på TV

så gott som alla var väl vattenhindrena på sin höjd....så mkt mer fick man ju inte se utom graffitihindrena
 
Sv: ni som såg på TV

Jag har tyvärr inte fotografiskt minne men jag minns att jag reagerade på att hon fick driva hästen med spöt vid så många hinder. Några moraliska aspekter på det har jag inte om det var det du trodde.
 
Sv: ni som såg på TV

jag såg på TV att linda drev på 3hinder eller mer, då varje gång 3-¨4rapp om jag minns rätt. trots att hon mår dåligt så har inte hästen ngt med det att göra? hon gav han ju två signaler bromsa å pisk framåt.

så såg jag det iaf.
 
Sv: ni som såg på TV

Du, jag tror inte att det har med Lindas ev ohälsa att göra, om hon går på hästen med spöt är det för att den antagligen inte svarar fram för skänkeln.
 
Sv: ni som såg på TV

Någon mer än jag som blir lite orolig inför EM...

Viktoria gjorde ju i alla fall en kanon runda!!
 
Sv: ni som såg på TV

lundsbo skrev:
Någon mer än jag som blir lite orolig inför EM...

Viktoria gjorde ju i alla fall en kanon runda!!

Varför det?? Dag och Viktoria hade varsin superrunda, Amaretto en utspringning, Linda väljer väl maja som gjorde en superterräng i Bonn, sen får vi se om Robban blir OK innan EM och Magnus fall tja det händer ju även den bästa men det är ju knappast något som brukar hända det ekipaget direkt.
 
Sv: ni som såg på TV

Sellan skrev:
jag såg på TV att linda drev på 3hinder eller mer, då varje gång 3-¨4rapp om jag minns rätt. trots att hon mår dåligt så har inte hästen ngt med det att göra? hon gav han ju två signaler bromsa å pisk framåt.

så såg jag det iaf.

Du Linda skulle nog aldrig låta sin ohälsa gå ut över hästen, hon rappade till honom efter sitt stopp och sedan på ett annat vattenhinder eftersom stoppen på vatten gärna sitter i.

Jag tycker inte heller att det var den bästa runda jag sett Linda göra men vem fan är perfekt jämt?? Folk glömmer lätt de 100-tals jättebra rundorna hon faktiskt gjort bara för att hon för en gång skull inte presterar på topp. Hon är en människa och ingen robot!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 035
Senast: Iamia
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 511
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Renovera badrum

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattunge nr2
  • Kön katt nr1
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp