Bukefalos 28 år!

Ni som undrat hur det ser ut efter artroskopin i hasen..

Alexandra_W

Trådstartare
Fler har undrat hur det ser ut och hur stora sår det blir efter artroskopin i hasen etc. Så nu har jag försökt fota det. Skulle dock haft högre upplösning på kameran men det får jag ta nästa gång jag byter bandage.

Det ligger lite andra konvalescentbilder där med, men det får ni stå ut med.

http://hem.passagen.se/xyplex/ -> klicka på NYTT och den översta länken där.

(Om adressen inte fungerar ta bort htrp:// och klistra in)
 

Jag tycker det snarare är wow wow wow över attd et bara blev två små pyttehål (där de blå stygnen sitter). Inga andra sår (däremot är han lite hudirriterad av bandaget, skavkänslig som f*n). Men när han kom hem var det de två små stygnen, och så var det lite skrapsår som jag misstänker har blivit på bordet (han är som sagt himla känslig för minsta skav).

Och med tanke på att de varit inne med både kamera och verktyg i leden och joxad så är jag imponerad =)
 
Ja, det är verkligen imponerande.
Är det skavsår han har ovanför stygnen?

Mmm, allt utom stygnen (och lite skrap men inget av det som syns på bilderna) är från bandagering efteråt. Han är ju extremt skavkänslig, och då med renrakat hud så räckte det tydligen med att det blir 'veck' på bomullen när han böjer benet för attd et skulle ge skav/blistereffekt =/ Antagligen kom det mesta när jag gick 30 minuter * 5 samam dag som han hade förstoppning.

Jag hoppas dock att det inte blir värre, då måste jag försöka komma på alternativa lösningar. Nu är det VARMT och irriterat som sagt, men huden är hel. Det borde göra rätt ONT dock (eller, på en normal häst borde det göra ont, V är ju smärttålig som få) Men det krävs nog inte så mycket för att det ska gå hål tyvärr =/ Samtidigt går det ju inte att skydda stygnområdet utan att linda.

Men förhoppningsvis så blir det inte värre =/

Men det enda som är av artroskopin är rakningen & stygnen, jag är grymt imponerad som sagt =) Det svullnade inte ens =)
 
måste säga att det var en rätt intressant pudelrakning :angel:

Vad kom de fram till efter artroskopin då? Hur pass illa ser han ut att vara i leden?
 
Kollade lite på din sida, och Vision har likadana täcken som min häst :D De grönrutiga och blåa utetäckena och det blåa innetäcket.
Fölis var ju så söt :love:

Tycker oxå att det är fantastiskt vad man kan göra nu, operation och ändå blir det bara två små hål :bow:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 285
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 649
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Sommartoffel
  • Mindre kombi?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp