Bukefalos 28 år!

Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

Sv: Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

:love: åh vad härligt att få uppleva sin 4benta så länge :bow:
 
Sv: Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

Så underbart.. Tänk om alla kunde ha sina hästar så länge. :)
 
Sv: Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

Ååå ja blir alldeles tårögd! Vad fint o få ha en hästvän så länge, men sorgligt att de inte kan leva för alltid...
 
Sv: Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

vilken solskenshistoria *happy tears* vilket långt och härligt liv, så skulle alla få ha det :love::bow:
 
Sv: Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

När Kjersti-Maria fick börja åka skolbuss till grannbyn Södra Åby på mellanstadiet så red hon på Niklas till busshållplatsen. Niklas fick sen strikta order om att gå raka vägen hem. För det mesta gjorde han som han blivit tillsagd, men under en period för cirka 20 år sedan så gick han och hans ponnykamrat Max, lösa omkring i byn. De kom bara hem till stallet på kvällen.

Under en period för ungefär tio år sedan så ville Niklas inte tillbaka till stallet alls längre. Han hade fått smak för det vilda livet. Många bybor kommer ihåg hur han brukade vandra omkring i byn och hålla lite koll på folk. Ibland stod han och hängde utanför affären, ibland på skolgården.

Det här var ju bara för :love: :love:
 
Sv: Niklas - en fyrbent ålderman ur tiden

Det är så kul att få se honom igen!

Även jag har lärt mig rida på Niklas. En kompis lånade honom och hade honom med upp till Småland ett par somrar. Han måste ha varit runt 25 år då, tror det var runt 91-92 nångång.

Jösses, vad pigg han var. Och hoppa kunde han nåt enormt.

En kul grej är att kompisens mormor brukade säga till oss att ta det lugnt med Nicke, för 'han är ju så gammal'. Tänk om hon vetat hur gammal han skulle bli.. ;)

Järngänget:
20081118328.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) LESZNO, POLEN: Det blev mycket svenskt och Niklas Arvidsson som segrare i en av fredagsklasserna i det trestjärniga...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) FLYINGE: Niklas Arvidsson lät närmare 50 konkurrenter göra upp om placeringar innan han avslutade lördagens 1,50-hoppning som...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Att se fälttävlan i SVT:s Sportspegeln hör inte till vanligheterna. Men efter Niklas Lindbäcks seger på Ribersborg i Malmö i...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp