T

Tarzzan

Jag funderar på att skaffa en sådan.
Men är lite osäker fortfarande.
Kan inte ni vara snälla och lägga ut bilder som ni har tagit med den med objektivet som följer med?

:bow::bow::bow:
 
Sv: Nikon D40

Har ingen bild att visa, men det är en extremt bra och kompetent kamera, finns många på buke som är nöjda med sina D40!
 
Sv: Nikon D40

jag vill se lite olika bilder med olika motiv.
 
Sv: Nikon D40

På Cyberphoto.se finner du testbilder.

I vänstermenyn "Digitalkameror" sen kan du bläddra ner till D40 och där finns testbilder!
 
Sv: Nikon D40

Tro mig, du kommer inte få ut något användbart av att se några små bilder från andra, tagna med den kameran. I så gott som alla sådana här fall är det fotografen och inte kameran som avgör hur bra bilden blir.
 
Sv: Nikon D40

Jag fick den i julklapp :) älskar den kameran. är min första systemkamera och tycker att den är lätt att förstå och hålla på med. tar verkligen jättebra bilder.
 
Sv: Nikon D40

Nu var det iofs tekniska bilder som visar den tekniska bildkvalitén. Självklart är det personen bakom kameran som lägger ribban på den konstnärliga kvalitén.
 
Sv: Nikon D40

jovisst.. fast dom är verkligen inga proffsbilder.. men de är helt okej tkr jag eftersom jag fick den i julas.. kan lägga in om en stund.
 
Sv: Nikon D40

17825864.jpg

17825865.jpg

17825913.jpg

17825914.jpg



de är absolut inte bra.. men du kan ju se lite huir bilderna blir iallafall :)
 
Sv: Nikon D40

Tack så mycket:bow:.Skall spara ihop och köpa en snart
 
Sv: Nikon D40

okej vad kul :) asså den e verkligen värd pengarna.. lätt att hålla på med iallfall!
 
Sv: Nikon D40

bilden är tagen i januari.. men det är endå helt sjukt! tack :)
 
Sv: Nikon D40

Ps. förmodligen kör Toviie på standardinställningarna på kameran som automatskt skruvar upp färgerna ett par snäpp ;)

För även om gräsmattan ser sådär grön ut i verkligheten skulle den inte bli så grön i kameran utan extra färginställning :) Systemkameror är gjorda för att fungera så! :)
 
Sv: Nikon D40

Om jag får låna tråden en aning.

Jag tog några bilder på ena dottern igår, med automatiken. Såg när jag la in bilderna på datorn att färgerna ser konstiga ut. Trodde att jag glömt att ändra vitbalansen. Men när jag testade det idag så kunde man inte ändra vitbalansen på automatikprogrammet? Varför blev det så?
 
Sv: Nikon D40

Därför att poängen är att man skall sköta sånt själv i högkvalitétsmjukvara i efterhand, just för att de allra flesta fotografer som väljer systemkamera vill ha kontroll, de andra väljer kompaktkamera, det är i alla fall så de resonerar. Det är därför många som går från kompakt till system frågar: Varför blir bilderna bättre med min gamla kompaktkamera? Jo för att i kompakten så skruvas både skärpa, färger och kontrast upp i själva kameran, systemkamera är det meningen att man skall göra det själv i efterhand. Däremot finns det i de allra flesta konsumtnivåsystemkameror inställningar att få bilderna färgmättade och skärpa osv. Vet inte hur det är med proffshusen t.ex. D2X och D3 eller Eos 1D Mark 3 och 1Ds Mark 3
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 189
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 949
Senast: Lobelia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 225
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 170
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp