Bukefalos 28 år!

Saeta

Trådstartare
Jag har precis köpt en Nikin D70, begagnad men knappt använd.
Bytte upp mig från en D40x. Nu vet jag inte om det var ett bra köp
jag gjorde, men jag gillar min nya kamera iallafall. De negativa är
väl (av de jag märkt än så länge) att displayen är liten.

Vad vet ni om denna kamera?
Tycker ni att det var bra gjort av mig?

Tips på hur man lär sig roliga inställningar osv? :)
 
Sv: Nikon D70

Jag vet bara att jag skulle välja D70 framför D40 vilken sekund som helst, just för att jag tycker att den är trevligare att använda (framförallt pga att den är större och bekvämare att hålla i). Om du gjort ett bra köp eller inte beror väl på vad du köpt D70 för och vad du sålde din för (om du nu sålt den), men rent till vad man fotar med för kamera hade jag varit nöjd om jag var du :p
 
Sv: Nikon D70

Jag har ingen som helst erfarenhet av D70, men jag hade inte bytt.
D40x är flera år nyare och utvecklingen bland digitalkameror är explosionsartad.
Jag har svårt att tänka mig att D70 är en bättre kamera än D40x, men jag kan givetvis ha fel.
 
Sv: Nikon D70

Tittar man till tekniken som är i kameran är nog D40x garanterat bättre än D70, men en kamera är ju mer än bara det som är i kameran ;)
 
Sv: Nikon D70

Alltså anledningen att jag valde denna var att jag ville ha mer system då jag tycker att den andra är mer som en digital kompakt kamera ;)
 
Sv: Nikon D70

Någon annan som vet?
Eller kanske inte finns så många kunniga här inne, när ändå över 100 har tittat? :(
 
Sv: Nikon D70

Om någon annan gillar den eller vet lite om den kameran :laugh:
Eller tips på inställningar och så ;)
 
Sv: Nikon D70

Det går inte att säga någonting om inställningar egentligen, för det varierar från fototillfälle till fototillfälle. Vill man lära sig använda kameran fullt ut så får man lära sig anpassa inställningarna till ljuset, till motivet och vad man vill ha för bildresultatet ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag köpte mig två stolar och ett litet balkongbord för några hundralappar i dag. De är som synes begagnade och behöver ju lite kärlek...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: warg
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 620
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 894
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp