Bukefalos 28 år!

Nintendo 8 bit

vilse

Trådstartare
Minns ni? ;)
nintendo_nes.jpg

Gamla hederliga lådan :D

Har köpt mig ett sådan nu, och sitter och spelar mario bros för fullt :D
Men, ett väldigt stort men.
Kan man inte spara på dessa spelen? Behöver man köpa till något? Eller det är bara att börja om från början när man dör? :crazy:
 
Sv: Nintendo 8 bit

Den gamla hederliga klassikern! Tror inte att det går att spara på 8 bitars nintendo, däremot kan du ju alltid fixa en emulator och "rom" så kan man oftast spara i de spelen.
 
Sv: Nintendo 8 bit

Det finns några enstaka spel som man kan spara på, tex Zelda-spelen.
Men de allra flesta får man börja om från början när man stängt av. Har för mig att det även fanns varianter där man fick en kod efter avklarad bana och när man knappade in koden kom man till nästa bana. Fast jag kan blanda ihop det med nåt annat.

Grattis till ett bra köp i alla fall. Ofta är det glappt i gamla enheter och spelen brukar vara sisådär att få igång. Alltid kul när det funkar som det ska.
Nintendo rules! :D :bump:
 
Sv: Nintendo 8 bit

Jo, jag hade förr mig att man kunde välja att börja där man dog efter att man blivit game over (så länge man inte stängde av spelet) men så var det tydligen inte :(
Någon som vet hur många världar det är på mario bros? Bara så jag vet om jag ens är i närheten av att komma runt det :angel:
 
Sv: Nintendo 8 bit

Åh Yeah!

Detta är ju det bästa någonsin har givits människan!

P Super Mario Bros är den åttonde världen den sista. Det avslutas med en nästintill omöjlig labyrint-borg som man mest bara springer runt runt i innan tiden går ut. Jag har aldrig klarat den :cry:
Och det går inte att spara.

Super Mario Bros 3 är min personliga favorit, där kan jag så många fusk att det är helt omöjligt att inte klara av spelet. Kan dock göra det utan fusk också...


Skulle aldrig i livet sälja mitt spel. Jag älskar det! Superkul att spela och att titta på den fina grafiken i spelen :devil:.
 
Sv: Nintendo 8 bit

:love:

jag saknar mitt! :cry: har för mig som nån sa att det är 8 världar, fyra banor på varje väl, eller är jag ute och cyklar igen? :confused:

Vet inte hur många gånger jag klarade spelet iaf. :p

Men jag håller även med rosi lite grann i att 3 är favoriten.
 
Sv: Nintendo 8 bit

Först är det väl en bana "på backen", en under jord (eller i vatten), en uppe i luften och så en i borgen. Sen varierar det ju lite från värld till värld i och för sig.

Nu blev jag hiskeligt sugen på att spela!
Ska ta ett snack med stora syster som har lagt beslag på mitt spel!!
 
Sv: Nintendo 8 bit

ååh jag hade min framme i fjor. Shit den lådan har hängt med i snart 15 år om det räcker :love:

Den är lite svår att spraka igång, spelen vill inte riktigt ladda :crazy: Men när man väl blåst i kasetten & i själva lådan & viftat spelet 4 gånger i luften så funkar det alltid.

Har supermario 1,2,3 & en med princessa & grejjer. Zelda 1 & 2, methal gear & nått annat spel oxå.

När det kommer fram så sitter grannamännen här tillsammans med sambon, dricker öl & har hejdlöst roligt. Playstation 2 åker in under soffan i skamvrån :rofl:
 
Sv: Nintendo 8 bit

Åh, en sån har vi :love:

Har spelen Mario Bros., Zelda, Bubble Bobble (:love:), Megaman (tror jag det hette?), vi har fler, men kommer inte på vad de hette :p
 
Sv: Nintendo 8 bit

Vad är Bubble Bobble för spel?

Jag vill köpa balloon fight :love:
 
Sv: Nintendo 8 bit

Kartongen till spelet eller hur själva spelet (innehållsmässigt ser ut)?

Kartongen är solgul med en flygande Mario på och en stor blå 3:a :)
 
Sv: Nintendo 8 bit

Jag menar innehållsmässigt, men kom på det när du förklarade kartongens utseende. :)

Lite pinsamt att jag inte kom ihåg dock för det har jag spelat jättemycket! Fast nu har jag tyvärr inte kvar mitt 8-bitars utan får hålla till godo med ett Super Nintendo (och spelar mest The Lost Levels).
 
Sv: Nintendo 8 bit

Åhhhhhhh vad sugen jag blev på att plocka fram mitt! :love:

Det händer kanske nån gång vart 6:e år att vi plockar fram det, dammar av det och sedan har någon slags intensivhelg vid 8-bitten. :p
Super Mario 1 och 3 är favvisar! Vet inte hur många gånger man varvat iaf ettan, trean med, fast jag vet inte om det var utan fusk...ni vet den där följten som gör att man kommer och får välja andra världar.
Castlevania gillar jag också, och Ice Climber! :love:
 
Sv: Nintendo 8 bit

Bubble Bobble är 2 drakar som typ skjuter bubblor, som man kan fånga fienden med och hoppa på. Sen ska man klara sig igenom typ 50-60 banor. Skitkul är det!

Och jooo, självklart har vi ju Ice Climbers också :love:
 
Sv: Nintendo 8 bit

åh mario 2an ärmin favorit! lättbästa speletnånsin!!
 
Sv: Nintendo 8 bit

Hej och hå, nostalgi!! :love:

Tyvärr finns bara mitt 16-bitars kvar, får nog plocka fram det i helgen... Jag hade ett Super Mario-maraton för ett par år sedan med dåvarande grabben, det var inte alls lika svårt längre... :(
 

Liknande trådar

Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 694
Senast: vilde
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 833
Senast: Therese1988
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
861
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp