Bukefalos 28 år!

Nintendo Wii

L

Louvel

Har funderat ganska länge nu på att köpa ett Nintendo Wii, men har inte haft nån spelkonsol alls sen jag var miniliten, vilket innebär att jag inte alls förstår nåt av det där egentligen. :angel:

Står i valet och kvalet att köpa konsolen där det ingår spelet Wii Sports..
Men vad mer "behövs"? Sökte lite och vad jag förstår så är Wii Fit ganska roligt, men vad mer rekommenderar ni för spel?
Behöver jag köpa fler handkontroller också eller nåt annat?

Eller är det bara att gå och köpa konsollen och sedan ev. ett Wii Fit och sedan köra för fulla muggar?

Haha, jag känner mig helt lost och ändå har jag i princip bestämt mig för att köpa ett Wii.. ;)
 
Sv: Nintendo Wii

nej, du får med konsol, två handkontroller o wii sports (ingår alltid).... o sen kan du ju köpa till vilka spel som helst...

det är hur kul som helst och man använder verkligen kroppen.... hade träningsvärk efter jag spelat bowling de första gångerna:p
 
Sv: Nintendo Wii

Oki, förvisso köptes vårt i England, o där ingick 2 handkontroller, men Wii sports ingår jämt, även i Sverige va?? Säger dom väl på reklamen iallafall:p
 
Sv: Nintendo Wii

Wii Sports ingår.

Jag funderar på att köpa Zelda eller Super Mario Galaxy till, vilket tycker ni bäst om?
 
Sv: Nintendo Wii

jag älskar alla mario spel, så jag skulle kört på det... dessutom ser just galaxy himla kul ut också
 
Sv: Nintendo Wii

vaa finns det super mario o såna roliga spel? :D trodde bara att det fanns såna sportspel XD
 
Sv: Nintendo Wii

nej, du får med konsol, två handkontroller o wii sports (ingår alltid).... o sen kan du ju köpa till vilka spel som helst...

det är hur kul som helst och man använder verkligen kroppen.... hade träningsvärk efter jag spelat bowling de första gångerna:p

Det är bara en handkontroll som är med.. Men vad jag förstått så finns det så många olika handkontroller eller?
Om man tex ska spela bowling eller nåt sånt där där det ska registreras rörelser, behöver man nån annan sorts handkontroll då?
Haha, jag är verkligen helt lost..
 
Sv: Nintendo Wii

jag älskar alla mario spel, så jag skulle kört på det... dessutom ser just galaxy himla kul ut också

Mario har jag ju iallafall spelat innan, fast på ett sånt där skitgammalt nintendo.. Men såg idag att det fanns nåt Mario Kart med ratt till, är det det du meenar som är roligt?
 
Sv: Nintendo Wii

Det är bara en slags handkontroll som man använder, sen har man ibland en extrasladd till handkontrollen (vid tex boxning) men en sån följer också med.
 
Sv: Nintendo Wii

aha, okej.. Bra.
Då behöver jag inte fundera på alla de där extra handkontrollerna och grejerna som fanns att köpa till extra då. Kanske bara en extra sån som man får med jag borde köpa då, kan väl vara bra att ha två om man ska spela ihop nån gång antar jag. :)

Alltid bra att veta, så man inte köper nåt och känner sig helnöjd och sen kommer hem också hade man behövt fler saker för att kunna göra allt det där roliga.
 
Sv: Nintendo Wii

Det lättaste är väl att höra med dom i butiken. Då får du veta vad som ingår och vad som kan behöva köpas till.
När vi köpte vårat följde det endast med en handkontroll, så vi har köpt en till hndkontroll och 2 stycken extra kontroller som används t. ex vid boxningen, för det ingick det inte en endaste.
 
Sv: Nintendo Wii

Det lättaste är väl att höra med dom i butiken. Då får du veta vad som ingår och vad som kan behöva köpas till.
När vi köpte vårat följde det endast med en handkontroll, så vi har köpt en till hndkontroll och 2 stycken extra kontroller som används t. ex vid boxningen, för det ingick det inte en endaste.

Jo, att kolla med dom i butiken är självklart bra. Men var runt idag och kikade lite, men med fullt av folk och massor i kö som ville fråga saker så var alla så stressade, så kändes inte som att jag fick ut nåt av det. Har en tråkig erfarenhet också av att personalen gärna vill att man ska köpa mer än vad som ibland behövs eller också glömmer säga en del saker när dom är stressade. Tyvärr..

Men då behövs det en extra till boxningen iallafall då?
Kanske beror på vad konsolen köps då, för Zaga säger ju att den är med?
Hm, får kolla det med butiken istället. :)
 
Sv: Nintendo Wii

Vad jag har sett så ska en Nunchuk (den extrakontrollen) följa med när man köper i butik i Sverige.
 
Sv: Nintendo Wii

(hoppar in från u:P)
Jag och min familj köpte wii för en vecka sedan ungefär och då fick vi med: själva konsolen, 2 handkontroller (1 nunchuck och en vanlig) och wii sports. Till det köpte vi 1 nunchuck och en vanlig handkontroll och då fick vi med spelet Raveman Rabbids(är ett väldigt barnsligt spel, men vi fick med det gratis:p) . kommer dock inte ihåg vilken kontroll som vi fick med raveman i men det går nog att ta reda på när man väl är i affären och ska köpa alla grejerna.
Själv så tycker jag att det är bra att ha 4 kontroller allt som allt för då kan man boxas och göra andra saker två eller flera personer tillsammans där det krävs att en person ska ha två kontroller. (vid boxning har man 1 nunchuck och 1 vanlig/person)
länk: nunchuck är den lilla och den vanliga är den med massa knappar på..
http://www.mywii.com.au/img/accessory/large/Nunchuck-3.jpg
 
Sv: Nintendo Wii

Jag fick ett wii i julklapp och i den ingick wii sports och en handkontroll + nunchuk (den lilla grejjen till typ boxning) Jag fick även en extrakontroll + nc. Idag var vi iväg och köpte mariokart, riktigt skoj faktiskt! Med mariokart fick man med en ratt som man stoppar in handkontrollen i, vi köpte dessutom till en extra ratt för 59 kr så att vi kan spela två.

Jag funderar även på att köpa något av de andra mario spelen, galaxy, paper eller party-någonting. Fanns även ett wariospel som såg kul ut.
 
Sv: Nintendo Wii

Vårat wii är chipat, så vi har laddat hem massor med spel och Mario Galaxy slår dom andra stort. Det är ett riktigt stort och välgjort spel!Tycker helt klart man ska lägga pengarna på det :)
 
Sv: Nintendo Wii

Warioland är också ett bra spel, marioparty kan också vara kul om man är några stycken.
 
Sv: Nintendo Wii

Det finns sjukt mycket roliga spel till Wii!
Just nu kämpar vi med Zack & Wiki; Barbaros treasure. Otroligt roligt spel. :D
Självklart har vi guitarhero.
Zelda spelas endel, mariokart, Super smash bros, Brawl.

Det finns MYCKET roliga spel. :D Skaffar du en balanceboard hälsar mamma att det nya snowboardspelet är galet kul. (Shaune white eller vad det heter. )
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 331
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 303
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 800
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 777

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp