Nissan Qashqai

tassel

Trådstartare
Ni som har en sådan här, vilket jag hoppas det finns!:) Vore jättekul att få höra om ni är nöjda med bilen eller inte? Är den rolig att köra? hur är kvalitén? har ni fått lämna in den mycket eller håller den sig i "trim"?

Jag ska snart köpa min första egna bil och är sugen på och har nästan bestämt för en sådan. Har inte hört så mycket negativt om den men vill gärna kolla lite hur det ser ut. Kommer antagligen bli en 07-09:a något, bensin 1.6 eller 2.0, med tanke på priset. Erfarenheter av dessa modeller? Annars är jag lite sugen på diesel men de ligger ju tyvärr lite högre i pris.

Skulle ni köpa en likadan om ni köpte idag eller skulle ni byta till något annat? varför?

Alternativet annars är en vanlig kombi, har kollat lite på Kia Ceed och Hyundai i30 också, har ni erfarenheter av dem får ni jättegärna skriva!:)

Känner att jag vill ha en bil med hyfsat bra kvalité, vill inte riskera att behöva åka till verkstan en massa, men vet dock inte hur det ser ut med i30:n och kia ceed:en?

tacksam för all hjälp jag kan få!:), är en djungel med alla bilmodeller som finns!^^
 
Sv: Nissan Qashqai

Hej.
Vi har haft en och har varit mycket nöjda med den. Körde många mil ca 6000 på 3 år och den krångladee aldrig med något.
 
Sv: Nissan Qashqai

*Hoppar in från ÄU*

Jag har kört Nissan Qashqai en hel del via pappas jobb (biluthyrare). Av vad jag känt så är de grymt fina och prisvärda bilar. Dom har bra väghållning, rymliga och fina. Väldigt bränslesnåla sett till dess storlek. Grymt sköna att köra.
Av vad jag vet så är de sällan bilarna lämnas in pga mekanisk fel, utan lämnas dom in så beror de oftast på att en kund varit oansvarig.
Om jag hade haft behov av en bil i den storleken så hade jag utan att tveka köpt en sådan.
 
Sv: Nissan Qashqai

Har ingen egen erfarenhet men kompisen köpte en ny förra året och hon säger att lastutrymmet är sämre än på hennes gamla bil, en SAAB 9-5.

Annars är hon jättenöjd.
 
Sv: Nissan Qashqai

kl

till alla, sent svar, men tack så jättemycket för era svar!:). Roligt att ni hade positiva erfarenheter av qashqai:en. Det känns bra!! nu när jag provkört och det blev en sådan!!:) hoppas att den ska gå fint nu, riktigt roligt att köra får jag hålla med om!!:)
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 271
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Bonita4
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 055
Senast: Otherside
·
Fordon Så elcykel :). Har länge tänkt köpa cykel och nu när jag ska göra slag i saken har jag starkt börjat överväga att köpa en elcykel. Men...
Svar
18
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp